Balandžio 18 dieną, penktadienį, 18 val. kviečiame į trijų Lietuvos kūrėjų Aistės Ambrazevičiūtės, Patricijos Gilytės ir Simonos Žemaitytės videomeno parodos „Tarpsmas“ atidarymą vyksiantį galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, Kaunas).
Projektas pirmą kartą buvo rodytas „Lietuvos sezono Prancūzijoje 2024“ proga, galerijai „Meno parkas“ bendradarbiaujant su video ir skaitmeninį meną puoselėjančia organizacija Videoformes. Clermont-Ferrand‘o miesto eksperimentinio meno erdvėje – Chapelle de l’Oratoire (Laikrodžio koplyčioje) sukurta videoinstaliacija šį kartą perkeliama į galerijos „Meno parkas“ palėpę. Čia eksponuojami tardisciplininiai kūriniai – pasitelkiant videomeną ir instaliacijas menininkės tyrinėja terpę, kurioje vaizduotės ir technologijų dėka susiliečia gamta, fizinė tikrovė ir skaitmeninis pasaulis.
Aistės Ambrazevičiūtės kūrybinių tyrinėjimų laukas – eksperimentinė architektūra. Vizuali jos išraiška tai tikras menininkės dėmesingumo gamtai atspindys – besivystantys, tarsi gyvi organizmai tampa tobula iliuzija įtraukiančia žiūrovus į begalinį alternatyvų mikropasaulį. Patricija Gilytė kūryboje pasitelkusi eglės medžio simboliką kritikuoja vartotojiškumą, stebi ekologinės katastrofos ženklus, kartu niekad nepaleidžia žmogaus ir medžio, kultūros ir gamtos sąsajų. Tuo tarpu Simona Žemaitytė tiria gyvybės ir mirties lauką. Projekte pristatoma dalis menininkės doktorantūros darbo „Mirtis, mirimas ir vaizduotė“ – videofilmas „Natiurmortas“. Futuristiškame, netolimoje ateityje besivystančiame siužete beveik pavyksta įgyvendinti per amžius išsvajotą nemirtingumo projektą.
Šiuolaikinį feministinį diskursą atspindinčiuose kūriniuose su rūpesčiu žvelgiama į pasaulį. Autorių tyrinėjama skaitmeninio ir realaus pasaulių sankirta yra ypač aktuali sparčios technologinės pažangos eroje: atrandamas santykis su skaitmenine erdve ir dirbtiniu intelektu, žiūrovai skatinami permąstyti savo tikrovės suvokimą ir technologijų vaidmenį.
Idėja Lietuvoje pristatyti „Lietuvos sezono Prancūzijoje 2024“ projektus, kilo mąstant apie meno kūrinių bei projektų tvarumą – siekiame pasidalinti projektais, kurie reprezentuoja Lietuvą pasaulyje su ištikimiausia galerijos auditorija. Nors parodos buvo rengiamos ieškant ryšio su Prancūzijos žiūrovu, mėginant pabudinti empatišką reakciją į Lietuvos kūrėjų nagrinėjamas temas, lygiai taip svarbu išgirsti atsaką, į tai, kaip esame pristatomi bei matomi svetur, paskatinti dialogą ir Lietuvoje.