Apsipirkinėjimas internetu, kai tenka rinktis iš 6000 skirtingų batų modelių, gali būti toks pat varginantis kaip ilga darbo diena. Tyrimai rodo, jog net 70 proc. vartotojų bent kartą per kelis mėnesius išeina iš internetinės parduotuvės, palikę prekes savo pirkinių krepšelyje. Arnoldas Lukošius, „Tele2“ Inovacijų ekspertas, atskleidžia, kas lemia tokį elgesį ir pataria, kaip apsipirkti internetu protingiau.
Pavargsta perkant drabužius ir skrydžius
Šių metų birželio mėn. paskelbtoje „Accenture“ apklausoje apie apsipirkinėjimo internetu įpročius dalyvavo 19 tūkst. vartotojų iš viso pasaulio. 74 proc. respondentų prisipažino, kad bent kartą per pastaruosius tris mėnesius paliko pripildytą internetinį pirkinių krepšelį. Dažniausiai taip elgėsi tie žmonės, kurie pirko drabužius (79 proc.), skrydžius (72 proc.) ir net užkandžius (70 proc.).
„Internetas pakeitė ne tik tai, kaip apsipirkinėjame, bet ir prekių skaičių, kurį siūlo pardavėjai. Parduotuvės, kurios anksčiau buvo ribojamos kvadratinių metrų, dabar gali užpildyti sandėlius tūkstančiais daiktų. Pagrindinės priežastys, kodėl žmonės nebaigia savo apsipirkimų yra nuovargis, per didelė pasirinkimų gausa ir nusivylimas dėl reikalaujamų pastangų naršyti“, – paaiškina A. Lukošius.
Pasak „Tele2“ Inovacijų eksperto, šis nuovargis kyla dėl vadinamojo „pasirinkimo paradokso“ – kai per daug galimybių sukelia stresą ir apsunkina sprendimų priėmimą. Be to, internetinės parduotuvės įkyriai ragina pirkti, siūlo per daug reklamos, o tai dar labiau apkrauna pirkėjus ir sumažina apsipirkimo malonumą.
Dažnai tikima, kad kuo daugiau pasirinkimų, tuo geriau, tačiau dar 2000 m. publikuotas, jau kultiniu tapęs tyrimas pateikia kitokią tiesą. Mokslininkai atskleidė, kad maisto prekių parduotuvėje pirkėjai buvo 10 kartų labiau linkę įsigyti uogienę paragavę 6 rūšių uogienių nei tada, kai reikėjo rinktis iš daug platesnio, 24 ar dar daugiau rūšių asortimento.
„Tokių parduotuvių kaip „Amazon“ klestėjimas rodo, kad žmonėms patinka naudotis vieno langelio principu. Tačiau tai priverčia susidurti su vis didėjančiu pasirinkimų skaičiumi. Internetinėms parduotuvėms rekomenduojama kuo labiau supaprastinti prekių paiešką ir siūlyti personalizuotų sprendimų, kad žmonės galėtų prekes įsigyti paprasčiau“, – teigia A. Lukošius.
Kaip pasirinkti?
„Juodojo penktadienio“ apsipirkimų karštinėje svarbiausia išlikti blaivaus proto ir laikytis plano. Akcijos gali susukti galvą kiekvienam, tad aiškus ir baigtinis pirkinių sąrašas jums bus tarsi orientyras ir padės nepasimesti. Prieš įsigydami bet ką, pasverkite, ar šis daiktas jums tikrai reikalingas. Ypač pravartu iš anksto susiplanuoti didesnius pirkinius, tokius kaip telefonas, kompiuteris ar kiti išmanieji įrenginiai sau ar šeimos nariams. Planas taip pat padės deramai atsifiltruoti produktus bet kurioje internetinėje parduotuvėje“, – siūlo A. Lukošius.
Jo teigimu, verta teikti pirmenybę apsipirkimui parduotuvėse, kurios siūlo nemokamą pristatymą ir prekių grąžinimą, arba pasirinkti parduotuvę netoli jūsų, kur galite lengvai grąžinti prekes. Tai leidžia užsisakyti prekes tiesiog išbandymui, nesirūpinti dėl išlaidų jas grąžinant.
„Apsiperkant internetu, svarbu pasinaudoti kainų palyginimo įrankiais, kad rastumėte geriausią pasiūlymą. Tokie nemokami sprendimai kaip „Pricer.lt“ ar „Kainos.lt“ leidžia matyti to paties produkto kainas skirtingose parduotuvėse kaip ant delno“, – pataria „Tele2“ Inovacijų ekspertas.
Nors kaina svarbu, reikalinga atsižvelgti į garantijas ir paslaugas, kurias teikia pardavėjas, pavyzdžiui, nemokamą konsultaciją ar galimybę gauti pagalbą po pardavimo.
„Esminis ir bene svarbiausias patarimas protingai apsiperkant internetu – rinktis produktus, kurie turi daug teigiamų atsiliepimų ir stebėti prekių įvertinimus. Aukščiausios kokybės prekės bus pastebėtos ir išgirtos kitų pirkėjų, o jei daiktas turi ydų ar yra nepatvarus, tokią informaciją greičiausiai irgi rasite atsiliepimuose“, – apibendrina A. Lukošius.