2025 30 sausio

Pajausk, atrask, atsipalaiduok: nauja multisensorinė erdvė Kauno Suzuki progimnazijoje

Suzuki progimnazijoje įrengtas modernus multisensorinis kambarys. Jis skirtas įvairioms terapinėms veikloms. Naujos erdvės atsiradimas turėtų tapti pagalba mokiniams, ypač susiduriantiems su emociniais, elgesio ar sensoriniai iššūkiais. 

Specialioji, psichologinė, netgi socialinė pagalba, raidos ir elgesio sutrikimų turintiems mokiniams, Suzuki progimnazijoje dabar teikiama nauju lygmeniu. Sensorinis kambarys – kaskart vis kitaip kuriama erdvė, kurioje specialistų naudojami šviesos, garso, tekstūros ir judesio elementai padeda suaktyvinti arba nuraminti terapijos dalyvių pojūčius. Erdvė suskirstyta į dvi zonas: pasyviąją ir aktyviąją, atliepiant skirtingus vaikų poreikius.

Pasyvioji zona skirta poilsiui ir atsipalaidavimui. Šioje kambario dalyje įrengti burbulų vamzdžiai, optinio pluošto šviesos laidai ir įvairių formų šviesą skleidžiantys paviršiai. Jų pagalba kuriama raminanti atmosfera, leidžianti vaikams atsipalaiduoti ir patirti šviesos, garso arba tylos terapijos naudą. Žvaigždėtas projektoriaus apšvietimas suteikia mistiškumo ir ramybės pojūtį, o dideli veidrodžiai ant sienų stiprina šviesos efektus bei patalpų tūrio pojūtį. Minkšti sėdmaišiai ir pasunkinta antklodė sukuria patogią vietą poilsiui po intensyvių užsiėmimų ir pamokų. 

Aktyvioji zona – judesiui. Čia įrengta sportinė sienelė su laipiojimo virvėmis ir žiedais fiziniam aktyvumui. Dideli spalvingi kamuoliai ir balansavimo lentos lavina motorinius, pusiausvyros ir koordinacijos gebėjimus. Minkšta grindų danga apsaugo nuo traumų, o čia pat esantys įvairių tekstūrų kilimėliai lavina taktilinius pojūčius. Spalvingi tuneliai ir kiti žaidimo elementai padeda vaikams tyrinėti erdvę ir stiprinti savarankiškumo įgūdžius.

Sensorinio kambario naudojimas teikia įvairiapusę naudą mokiniams. Buvimas šioje erdvėje gerina emocinę savijautą, dėmesio koncentraciją. Taip pat prisideda prie motorinių ir socialinių įgūdžių lavinimo, skatina pasitikėjimą savimi. 

Naujai įrengtas kambarys gali būti naudojamas daugiafunkciškai: tiek kaip pagalba specialiųjų poreikių turintiems mokiniams, tiek ir trumpai pertraukai nuo įtemptų mokymosi užduočių. 

Neurotinių sutrikimų bent kartais patiria 1 iš 3 asmenų, todėl svarbu jau ankstyvame amžiuje suteikti priemones ir galimybes rinktis tinkamiausią būdą tvarkytis su šiais iššūkiais. Sensorinės erdvės įrengimas Kauno Suzuki progimnazijoje – tai Kauno miesto savivaldos, mokyklos bendruomenės – tėvų, mokytojų ir rėmėjų – bendradarbiavimo rezultatas. Mokyklos bendruomenė tikisi, kad naujasis kambarys taps ne tik pagalbos įrankiu, bet ir įkvepiančia vieta mokinių tobulėjimui bei jų emocinei gerovei užtikrinti.

Related Post

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *