Bestselerių autorius, organiškos rinkodaros ekspertas, tinklaraštininkas, sekamas daugiau nei 100 000 gerbėjų „Facebook” ir kitose platformose, Alex Monaco savo gerbėjus nudžiugino išleisdamas naują knygą „Organiška rinkodara“.
Pašnekovas atviras – jei ne keblumai, su kuriais jis susidūrė dalindamasis savo idėjomis virtualioje erdvėje, leidinys dienos šviesos greičiausiai nebūtų išvydęs.
„Joje – socialinių tinklų uždrausta tema“, – intriguojančiai jau aktyvaus skaitytojų dėmesio sulaukusio kūrinio esmę pristato gyvenimo būdo mokytojas bei lektorius.
Alex Monaco vardu žinomas Aleksandras Chudinskis patikina – jis buvo priverstas būtent knygoje aprašyti viską, ką žino apie organišką rinkodarą.
„Kodėl? 2023 metais nusprendžiau sukurti „Facebook“ grupę „Organiška rinkodara“. Tai ir padariau, bet po kelių dienų gavau pranešimą: „Jūsų paskyra panaikinta“. Bandžiau sukurti panašią grupę pavadinimu „Nemokėk už reklamą“, tačiau mane vėl pašalino. „Facebook“ steigėjas Markas Zuckerbergas uždirba tiesiogiai iš reklamos, todėl jo korporacijai nėra naudinga, kad skleisčiau žinias apie tai, kaip reklamuotis nenaudojant „Meta“ ar kitų platformų. Tad, buvau priverstas parašyti knygą. Ji gavosi nuostabi – pati išsamiausia knyga apie išmintingus reklamos metodus, padėsiančius susikurti nesibaigiančius klientų šaltinius“, – pasakoja Aleksas.
Anot jo, Lietuvoje yra daug talentingų žmonių, turinčių puikių verslo idėjų, tačiau jie nežino, kaip jas išreklamuoti.
„Daugelis mano, kad be mokamos reklamos socialiniuose tinkluose nieko nepasieks, todėl nuleidžia rankas ir nustoja tikėti savimi. Aš noriu padėti šiems žmonėms parodydamas netradicinius bei primindamas klasikinius reklamos metodus, todėl kad mokama reklama dažnu atveju neatsiperka. Noriu, kad žmonės suprastų, jog iš tikro sėkmei užtenka tik dviejų dalykų: idėjos ir išmanyti organišką rinkodarą. Tikiu, kad jei žmonės panaudotų mano patarimus, Lietuva taptų startuolių šalimi“, – įžvalgomis dalinosi pašnekovas.
Kiekviena knyga turi savo kilmės istoriją, o naujausią bestselerių autoriaus kūrinį įkvėpė konkretūs iššūkiai ir patirtys.
„Prieš 20 metų sukūriau įmonę, kuriai labai nesisekė. Tie, kas bandė kurti verslą, žino, koks siaubingas jausmas, kai atrodo, kad atsitrenki į sieną, nes nepavyksta reklamuotis. Teko ilgai mokytis ir padaryti daugybę klaidų, bet galiausiai man pavyko susikurti natūralų – organišką – klientų srautą“, – pirmuosius sėkmės žingsnius prisimena motyvatorius.
Tomet jis gavo užsakymų iš įmonių Prancūzijoje, Amerikoje, Monake ir Lietuvoje.
„Siekdamas savo tikslų, išradau naują reklamos metodą, kurį pavadinau „intensyvia organine rinkodara“. Kadangi apie tai niekas nekalba ir universitetuose dėstoma tik apie mokamą reklamą, pradėjau kuo dažniau pasakoti apie priemones, kurios išlaisvina ir suteikia nepriklausomybę nuo visų žinomų reklamos platformų“, – yra įsitikinęs Aleksas.
Paklaustas, kuo skiriasi organiška nuo tradicinės rinkodaros, lektorius pristato kelis svarbiausius punktus. Pirma, anot jo, įprasta reklama kainuoja daugiau nei organiška, ypač tiems lietuviams, kurie nori savo prekes ar paslaugas parduoti užsienyje.
„Daugiau nei 80 % lietuviškų įmonių, kurioms pavyko pasiekti užsienio auditorijas, naudojosi išskirtinai organine rinkodara. Viena iš tokių įmonių yra „MailerLite“. Ji greitai išaugo, nes padarė viską, kad gautų organišką puslapio lankomumą. Kitaip būtų buvę neįmanoma pasiekti milijonus klientų užsienyje“, – įsitikinęs knygų „Laimingi šunsnukiai”, „Sielos drabužiai” ir kitų autorius.
Antra Alekso įžvalga susijusi su tuo, kad mokama reklama socialiniuose tinkluose pririša prie monetizuotų platformų, o organiška rinkodara suteikia nepriklausomybę.
„Įsivaizduokite, kad mokate „Meta“ už reklamą. Pardavimai auga, tačiau „Facebook“ nusprendžia užšaldyti jūsų reklamą arba pašalinti jūsų paskyrą, kaip kartais nutinka Lietuvoje. Tokiu atveju pardavimai staigiai kristų, nebent… naudojatės organiškos rinkodaros privalumais“, – pastebi pašnekovas.
Kaip pavyzdį jis pateikia elektroninių laiškų duomenų bazę, kurios niekas neatims.
„Panašiai ir su jūsų interneto puslapiu – jei optimizuosite jį paieškos sistemoms, gausite kokybiškų pirkėjų srautą, o domeną kažin ar kada nors pasisavins. Todėl organiška rinkodara yra sugesnė. Egzistuoja daugiau nei 15 organinės rinkodaros metodų, o jei panaudosite visus, jūsų įmonė taps stabilesnė, o pardavimai – nuolatiniai“, – sako Aleksas.
Juos jis pristatyti žada ir lapkričio 21 d. Kaune vyksiančioje „Turbomarketing 2024“ konferencijoje, kur naujausias rinkodaros strategijas bei tendencijas taip pat pristatys tokie sėkmingi verslininkai kaip Algirdas Stonys ir kiti.
Sumani arba kitaip – organiška rinkodara, pasak A. Monaco, gali užtikrinti sėkmę, naudojant paprastus, bet efektyvius metodus.
„Per pirmą mėnesį galite pritraukti bent 100 potencialių klientų internetu, visiškai nemokėdami už paspaudimus, jei efektyviai išnaudosite „Google“ bei socialinių tinklų paieškos galimybes. Norint sužavėti lankytojus ir paskatinti juos paspausti mygtuką „pirkti“, būtina kurti įtraukiančius pasiūlymus. Automatizuodami reklamą, galite sutaupyti laiko, o diversifikavę organiškos reklamos kanalus, užtikrinsite nuolatinį klientų srautą, taip stabilizuodami savo verslo augimą“, – savo idėją pristato ne tik mūsų šalyje, bet ir užsienyje verslo susitikimus rengiantis lietuvis.