2024 9 gruodžio

Padėti dirbti mažiau ir efektyviau gali sparčiai tobulėjanti technologija

By kaunoaleja.lt Rgp25,2024 #DI
Technology human touch background, modern remake of The Creation of Adam

Pasaulinės technologijų bendrovės „Insight“ šiemet atliktos apklausos rezultatai atskleidė, kad net 73 proc. apklaustųjų mano, kad DI patobulinti įrenginiai padeda jiems darbus atlikti produktyviau. Tokie technologiniai sprendimai jau dabar aktyviai naudojami darbo procesų valdyme, produktų kūrime, kasdienių užduočių atlikime.

Edvinas Šimkus, „Samsung Electronics Baltics“ mobiliųjų įrenginių verslui pardavimų vadovas sako, kad įrenginiai, kuriuose yra įdiegtos DI funkcijos, užtikrintai tapo neatsiejama sėkmingo verslo dalimi.

„DI funkcijas turinčių įrenginių panaudojimo galimybės yra itin plačios. Darbuotojai gali lengviau planuoti kasdienius darbus, darbų vadovai gali sekti darbo procesus, stebėti darbuotojų našumą, įmonių strategai su tokiais įrenginiais gali taip pat sėkmingai naudotis DI sprendimais“, – sako E. Šimkus.

Jo teigimu, DI patobulintus įrenginius įvairiausių amžiaus grupių darbuotojai priima itin pozityviai, nes jie padeda automatizuoti procesus, juos lengva stebėti ir planuoti, o tai sutaupo nemažai darbo valandų ir didina produktyvumą. Štai Jungtinės Karalystės mokslininkai apskaičiavo, kad naudodamiesi DI galimybėmis darbuotojai galėtų dirbti maždaug 390 valandų per metus mažiau.

DI funkcijos jau spėjo prisidėti prie paprastesnių gamybinių procesų

Biuro ir viešosios paskirties baldų gamyba bei prekyba užsiimančios įmonės „Ergolain“ vadovas Romualdas Bėkšta sako, kad norint pagerinti savo darbuotojų našumą, įmonė stengiasi diegti įvairiausius dirbtiniu intelektu (DI) paremtus sprendimus. Vienas jų – savo darbuotojus aprūpinti naujausiais išmaniaisiais telefonais, kurie padeda efektyviau atlikti kasdienes užduotis.

„Kadangi naujausiuose „Samsung“ sulenkiamuose telefonuose yra įdiegtos DI funkcijos, tokio tipo įrenginių poreikis atėjo iš vidutinės ir aukštesnės grandies vadovų, kuriems DI panaudojimas kasdienėje veikloje tampa labai svarbus. Be to, esame sužavėti ir šių telefonų dizainu. Tai juk irgi yra labai svarbu“, – sako R. Bėkšta.

Anot jo, naujausiais telefonais yra aprūpinti ne tik „Ergolain“, bet ir „Europos Centro Golfo Klubo“ bei kitų įmonių darbuotojai. Iš viso įmonė iš technologijų bendrovės įsigijo daugiau nei 20 vienetų išmanių sulenkiamų telefonų. Anot R. Bėkštos įmonių darbuotojai savo kasdienėje veikloje dažniausiai naudoja DI paremtą funkciją „Paieška apibrėžiant“, nuotraukų redagavimo, vertimo funkcijas.

„Funkcijų šiame telefone yra begalė, vieni darbuotojai naudoja vienas, kiti – kitas, bet, pavyzdžiui, dirbtiniu intelektu paremta paieškos funkcija jau spėjo tapti itin svarbi mūsų gamybiniuose procesuose. Pamačius reikiamą daiktą ir tiesiog apvedus jį telefono ekrane, labai greitai ir lengvai galima surasti jo tiekėją. Mūsų darbe dažnai tenka atrasti kažkokią detalę, ar paprasčiausią varžtą, tad tokios funkcijos gerokai sutrumpina jo paieškos kelią. Todėl ši DI funkcija prisideda prie geresnio darbo efektyvumo ir jo našumo. Dabar tai tampa automatizuotu procesu, kurį kuria būtent DI“, – sako R. Bėkšta.

Ieško ir daugiau DI panaudojimo galimybių

Pasak R. Bėkštos, šiuo metu jis ieško ir daugiau galimybių, kaip, naudojant dirbtinį intelektą, paspartinti darbinius procesus ir atrasti naujas DI panaudojimo galimybes.

„Pastebiu, kad vis daugiau kolegų naudojasi „ChatGPT“ įrankiu. Dažniausiai jis naudojamas elektroniniams laiškams, įvairiausiems tekstams kurti ar informacijai rasti. Į savo darbinę kasdienybę daugiau DI įrankių integravę nesame, bet tikiuosi, kad artimiausiu metu rasime būdų, kaip juos aktyviau panaudoti.

Galbūt automatizuojant tam tikrus procesus ar atrandant tinkamus įrankius projektavimui. Taip pat tikiuosi, kad gamybiniuose procesuose ilgainiui atsiras planavimo instrumentai. Taip darbo valandomis darbuotojams pavyktų pasidaryti daugiau užduočių arba DI palengvintų nuobodžius darbus, kuriuos galima automatizuoti“, – sako įmonės „Ergolain“ vadovas.

Dar vienas svarbus DI elementas, kurį R. Bėkšta norėtų įdiegti ateityje – „ChatBot“ tipo platforma, susijusi su klientų aptarnavimu.

„Darbuotojai tikrai labai daug laiko skiria atsakymams į tuos pačius ar panašius klausimus, tad manau, kad pokalbių roboto įdiegimas būtų puiki išeitis. Turiu ir dar vieną idėją – sukurti specialią darbuotojams skirtą platformą, kurioje žmonės galėtų dalintis DI įrankių naudojimo patirtimi ir trumpai aprašyti savo sėkmės pavyzdžius, kurie leido greitai ir patogiai sukurti pridėtinę vertę. Manau, kad tokių pavyzdžių galėtų būti tūkstančiai“, – įsitikinęs R. Bėkšta.

Related Post

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *