Iki rugsėjo 9 d. socialiniai verslai gali pildyti paraišką dalyvauti trijų mėnesių programoje „Poveikio akademija”, kurią organizuoja Lietuvos socialinio verslo asociacija (LISVA) ir „Luminor” bankas. Programos metu numatytos ekspertinės mokymų sesijos, individuali mentorystė, konsultacijos ir kita veikla, o jos pabaigoje dalyviai pretenduos į finansinį 3 tūkst. eurų paskatinimą.
Pasak LISVA direktorės Viktorijos Bražiūnaitės, „Poveikio akademija” prisideda prie socialinių verslų augimo Lietuvoje, suteikdama verslininkams reikalingus įrankius ir išteklius. Taip programos dalyviai gali sėkmingai plėtoti savo veiklą, tapti konkurencingi, tvarūs ir skatinti teigiamus pokyčius.
Programoje gali dalyvauti socialiniai verslai, nepriklausomai nuo jų teisinės formos (UAB, MB, VšĮ, asociacija ar labdaros fondas), kuriems reikalinga profesionali pagalba, patarimai ir žinios įgyvendinant socialinio verslumo projektus.
„Programos metu dalyviai individualiai konsultuojasi su patyrusiais mentoriais, dalyvauja intensyviose mokymų sesijose bei gauna galimybę bendradarbiauti su daugiau nei 20 ekspertų. Tai leidžia verslininkams rasti tvarių sprendimų savo veiklos plėtrai ir efektyviau reaguoti į kylančius iššūkius”, – sako V. Bražiūnaitė.
Taip pat, programos dalyviai įgyja drąsos, pasitikėjimo, naujos patirties ir savo verslui naudingų įrankių, užmezga partnerysčių. Dalyvių sėkmę lemia mentorystė, gebėjimas pasinaudoti programos teikiamomis žiniomis bei ryžtas diegti inovacijas, teigia pašnekovė.
„Pavyzdžiui, vienas iš praėjusių metų programos dalyvių sukūrė inovatyvų atliekų perdirbimo modelį, kuris padidino jų verslo tvarumą ir prisidėjo prie ekologinių problemų sprendimo. Kitam dalyviui verslo strategijos pakoregavimas individualios mentorystės metu leido pasiekti platesnę rinką ir užmegzti naujas partnerystes su didesniais verslais. Ir tai – tik kelios sėkmės istorijos”, – pasakoja V. Bražiūnaitė.
Šiemet „Poveikio akademija” ieško socialinių verslų, kurie yra pasirengę inovuoti ir plėstis.
„Ieškome verslų, kurie turi aiškų socialinį tikslą ir yra pasirengę diegti bendruomenes iš tikrųjų paveiksiančius sprendimus. Taip pat skatiname dalyvauti verslus, siekiančius tvarumo ir norinčius įgyti naujų žinių bei įgūdžių savo veiklai stiprinti”, – sako LISVA direktorė.
Projektui baigiantis, lapkričio 21 d. Demo dienoje geriausiai įvertintas socialinio verslo prisistatymas laimės finansinį 3 tūkst. eurų „Luminor” banko paskatinimą.
Anot „Luminor” banko Smulkaus verslo plėtros skyriaus vadovės Dianos Kačanauskaitės, socialiniai verslai yra būtini siekiant užtikrinti, kad su socialinėmis problemomis susiduriantys žmonės turėtų galimybę ir pagalbą jas spręsti. Tačiau tokie verslai susiduria su sunkumais išsilaikymo, konkurencijos, rinkodaros ir reikiamų specialistų paieškos ir samdos srityse.
„Nepaisant to, socialinių verslų Lietuvoje palaipsniui daugėja ir tokių verslų naudą pradėjo pastebėti ir vertinti tiek gyventojai, tiek valstybinės institucijos. Mano nuomone, tokio verslo vaidmuo Lietuvoje tik stiprės. Pasauliniu mastu socialinis verslas kuria milžinišką naudą tiek savo esme, tiek indėliu į ekonomiką, tad Lietuvoje yra dar daug neatskleisto potencialo”, – tvirtina pašnekovė.