Darbuotojų motyvacija yra vienas iš svarbiausių šiuolaikinio verslo iššūkių – atsakymų į šį klausimą ieškoma visur: tiek konsultacijose su specialistais, tiek vertinant asmeninę patirtį.
„Tačiau vadovai pamiršta svarbų niuansą, kuris galėtų kurti neįkainojamą vertę jų įmonei“, – pastebi „Academia Dominorum“ bendraįkūrėjas, lektorius Andrius Janiukštis.
Jo kolegė, vadovaujanti partnerė Vilma Butrimaitė-Mikšionė sako, jog kartais tyrimuose konstatuojama, kad darbuotojai neįžvelgia savo darbo prasmės, negeba įvardinti jo svarbos bendrame organizacijos veiklos kontekste.
„Labai dažnai iš vadovų girdime klausimą– „kaip įtraukti darbuotojus, kaip „užnorinti“ juos, kaip padaryti, kad jie būtų motyvuoti dirbti ir matytų tame asmeninę atsakomybę ir prasmę?“. Vienas paprasčiausių atsakymų į šį klausimą – įtraukite juos į sprendimo priėmimo procesą“, – įsitikinę abu pašnekovai.
Anot A. Janiukščio, tai yra pats paprasčiausias būdas skatinti darbuotojus.
„Puikiausias tam instrumentas yra strateginė sesija, nes joje dalyviai tampa aptartų ir sukurtų idėjų, numatytų darbų, iškeltų tikslų bendraautoriais, – pastebi „Academia Dominorum“ lektorius, – Prisipažinsiu, netikiu vieno žmogaus sukurta strategija, kaip pačiu geriausiu pasirinkimu. Žinoma, kartais to pakanka. Tačiau esu įsitikinęs, kad organizacija yra kompleksinis reiškinys, kuriame kiekvienoje svarbioje verslui pozicijoje reikalinga tos pozicijos kompetencija: gamyboje, procesuose, finansuose, rinkodaroje, technologijose. Be abejonės, vienam žmogui būtų sunku ne tik išmanyti visas verslui svarbias sritis, tačiau ir giliai suvokti šių sričių procesus, kad sukurti didžiausią vertę atnešančius sprendimus. Tad, strateginė sesija, kaip skirtingų kompetencijų junginys, padeda sukurti sprendimus, kuomet jie apgalvojami iš įvairių, tam verslui svarbių perspektyvų“.
Jo teigimu, strateginė sesija – tai moderuojamas susirinkimas, kurio metu atitrūkstama nuo kasdienės veiklos ir dėmesys sutelkiamas tik į strategiją. Tokio susitikimo metu galima peržiūrėti esamą strategiją, ją koreguoti, kurti naują ir pan. Taip pat galima spręsti veiklos problematiką, parinkti perspektyviausią kovos su konkurentais modelį, vystyti naujas paslaugas ar produktus, numatyti efektyvų įmonės resursų panaudojimą.
„Kitaip tariant, strateginė sesija gali būti naudinga visur, kur grupė organizacijos žmonių siekia kažkokio konkretaus tikslo ar sprendžia įvairiausias problemas“, – pastebi A. Janiukštis.
Srateginės sesijos organizacijose turėtų būti rengiamos periodiškai, nes klausimų, reikalaujančių kompetetingų sprendimų, nuolat besikeičiančioje verslo aplinkoje, niekada netrūksta.
„Tačiau jos gali tapti ir spontanišku, iš anksto neplanuotu įrankiu neultralizuoti veikloje netikėtai kilusius iššūkius – tuomet strateginė sesija yra būdas sustoti, įvertinti esamą situaciją ir nustatyti planą kaip bus sprendžiamas ne tik „gaisrų gesinimas“, o ir kokių veiksmų būtina imtis, kad jų apskritai nebūtų“, – pataria A. Janiukštis.