Drausdami savo būstą, automobilį ir kitą turtą, gyventojai dažniausiai tikisi, kad draudimo apsaugos galiojimo laikotarpiu jokių žalų patirti neteks. Visgi realiame gyvenime kasdien nutinka incidentai, nelaimės ir eismo įvykiai, tad daliai gyventojų tenka kreiptis į draudikus dėl žalos atlyginimo. Koks raktas į operatyvų ir greitą žalos atlyginimą – ekspertai išskiria kelis svarbiausius dalykus.
Šiandien, kai patirtų žalų administravimas vykdomas nuotoliniu būdu, ypatingos svarbos įgauna klientų pateikiamų duomenų tikslumas. Atidžiai parengta ir pateikta žalos informacija, kokybiškos, informatyvios nuotraukos, detalus nuostolio bei galimos priežasties aprašymas, o taip pat neatidėliojimas suformuoti žalos atlyginimo kreipinį gali labai prisidėti prie sklandaus bei operatyvaus žalos atlyginimo.
Žalos atlyginimas – ir per kelias valandas
Nenumatytos situacijos ir nelaimingi įvykiai – avarijos, užliejimai, gamtos stichijos bei kiti neigiami veiksniai – ne tik sutrikdo kasdienę rutiną, bet ir gali sukelti reikšmingą finansinę, materialinę ar fizinę žalą. Tokiomis aplinkybėmis dažniausiai inicijuojamos kompleksinės teisės, finansų ir draudimo procedūros, kurių pagrindinis tikslas – užtikrinti teisingą ir operatyvų patirtų nuostolių atlyginimą. Tam, pasak ekspertų, daug įtakos turi ir pačių nukentėjusiųjų veiksmai.
Pasak „Lietuvos draudimo“ žalų departamento direktoriaus Artūro Juodeikio, nors klientai natūraliai siekia kuo greitesnio nuostolių atlyginimo, draudiminio proceso sparta ir efektyvumas priklauso nuo žalos masto, trečiųjų šalių įsitraukimo bei efektyvaus jų bendradarbiavimo.
„Nedidelių žalų, tokių kaip transporto priemonės įbrėžimas, stiklo dūžis, buitinės technikos sugadinimas ar nesunkus sužalojimas, administravimas paprastai trunka nuo kelių valandų iki kelių dienų. Tačiau sudėtingesniais atvejais, ypač po rimtų eismo įvykių su pagalbos tarnybų įsitraukimu arba esant ginčams su žalos kaltininku, procesas užsitęsia ilgiau. Analogiška situacija stebima ir būsto žalų atveju – kuo daugiau nesutarimų tarp šalių, tuo ilgesnis žalos administravimo procesas“, – sako A. Juodeikis.
Draudimo ekspertas pabrėžia, kad didelis suinteresuotų šalių skaičius yra dažna ilgiau trunkančio žalos reguliavimo ir atlyginimo proceso priežastis.
Svarbus klientų įsitraukimas
Tiesa, ne ką mažiau įtakos žalų sprendimo operatyvumui turi ir efektyvus klientų bendradarbiavimas. Anot žalų departamento direktoriaus, neuždelstas reikalingų dokumentų, nuotraukų bei kitos informacijos savalaikis teikimas leidžia užtikrinti sklandesnį bei tikslesnį žalos vertinimą.
„Kadangi įprastai žalų administravimas yra vykdomas nuotoliniu būdu, ypatingos reikšmės turi klientų pateikiamos vaizdinės medžiagos kokybė. Aiškios, detalios ir informatyvios nuotraukos ar įrašai tampa kritine žalos vertinimo dalimi, leidžiančia specialistams greičiau priimti tinkamus sprendimus. Toks efektyvus informacijos perdavimas ne tik paspartina procesą, bet ir užtikrina teisingą žalos įvertinimą bei atlyginimą“, – sako A. Juodeikis.
Pasak eksperto, gavus visą su įvykiu susijusią informaciją – tiek iš kliento, tiek, jei reikia, su įvykiu susijusių institucijų ir ekspertų, klientui pateikiamas žalą kompensuojančios draudimo išmokos dydis, paskaičiuotas konkrečiame draudimo produkte apibrėžtomis nuostolio įvertinimo taisyklėmis.
„Lietuvos draudimo“ atstovas pabrėžia, kad siekiant efektyvaus ir saugaus žalos atlyginimo proceso, svarbu naudotis oficialia draudimo įmonės svetainės savitarnos sistema. Būtent oficialūs kanalai užtikrina ne tik duomenų saugumą, bet ir tiesioginį, efektyvų informacijos perdavimą atsakingiems asmenims.