2024 27 lapkričio

Gelsvais lapais nuklotomis trasomis nudundėjo 51-asis „Kauno rudens“ ralis

Savaitgalį finišavo tradicinis „Kauno rudens“ ralis, skirtas vienų žymiausių šalies lenktynininkų Kastyčio ir Arvydo Girdauskų atminimui. Jį rengia Tarptautinė automobilių sporto veteranų asociacija.

Renginio metraštyje tai buvo jau 51-asis, nuo pat 1974 m. vykstantis ir niekada nenutrūkęs „Kauno rudens“ ralis, kurio trasas yra išbandę ne tik šalies, bet ir daugelis Europos žymiausių lenktynininkų. Tarp jų – ir į šias varžybas atvykę buvę Girdauskų kovos draugai ir varžovai.

Juos ir visus 75 prie lenktynių starto linijos išsirikiavusių ekipažų atstovus prieš varžybų pradžią nuoširdžiai sveikino K. Girdausko žmona Vanda Girdauskienė, Kauno miesto vicemeras Tomas Jarusevičius, Lietuvos automobilių klubo viceprezidentas Šarūnas Žitkevičius ir kiti, o sportininkai iš anksto dėkojo organizatoriams už puikiai „parinktą“ orą, kokiu, pasak saulėtosios Armėnijos atstovo Arseno Sarkisovo, bene smagiausia būtų lenktyniauti kabrioletu…   

Pergalę šventė Paulauskų duetas

Finišavus raliui pagrindinius lenktynių trofėjus – organizatorių pereinamąją ir Kastyčio bei Arvydo Girdauskų atminimo taures – aukščiausiai kėlė Egidijaus ir Jono Paulauskų tandemas, visas greičio rungtis su „Subaru Impreza“ įveikęs per 14 min. 58,1 sek.

Absoliutūs ralio nugalėtojai pergalę šventė ir SIA 2 klasėje, kurioje ir vyko bene atkakliausia kova ir kur jie pranoko antruosius prizininkus Modestą Jaką su Tomu Liutkumi, vairavusius „Toyota Celica“ ir trečioje vietoje su „Citroen C3“ likusį Arūno ir Pauliaus Beniušių ekipažą.

Lenktynių pradžia būsimiesiems jų laimėtojams tokios sėkmės nežadėjo. Po pirmo greičio ruožo Paulauskų ekipažo rezultatas buvo šeštas, po antrojo – septintas, po trečiojo – penktas, tačiau vėliau jų mėlynoji „Subaru Impreza“ važiavo vis greičiau – iki pat pergalingo finišo.

Sporto meistras E. Paulauskas yra laimėjęs ar tapęs ne tik šalyje rengiamų daugelio lenktynių prizininku. Dabar Ispanijoje gyvenantis sportininkas sakė, jog dalyvauti „Kauno rudens“ raliuose jam – garbės reikalas, todėl jų stengiasi niekad nepraleisti.

2010 m E. Paulauskas kartu su Eduardu Jaku yra laimėję ir ralį „Aplink Lietuvą“, o Prezidento taurę jie laiko garbingiausiu iškovotu trofėjumi.

Kovoje dėl vardinių taurių dominavo svečiai

Buvusių bendražygių ir varžovų atminimo taurės – vienos geidžiamiausiųjų. Kova dėl jų šįkart itin palankiai susiklostė ralyje dalyvavusiems svečiams.

Buvusio ilgamečio Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidento Sigito Alesiaus atminimo taurę išsivežė Latvijos sportininkai Andris Stals, Janis Jumitis ir Dainars Dambergs.

Beje, tai buvo vienintelis ralio ekipažas, kurio sudėtyje buvo ne vienas, o net du šturmanai.

„Šis iškovojimas man itin brangus, primenantis daugiau nei prieš dešimtmetį vykusį ralį „Aplink Lietuvą“, kurį tada pasišovė įveikti du kaimyninių respublikų automobilių sporto federacijų prezidentai – S. Alesius ir aš“, – atsiimdamas apdovanojimą kalbėjo irgi buvęs ilgametis Latvijos automobilių sporto federacijos vadovas D. Dambergs.

Ne pirmą kartą „Kauno rudens“ trasomis važiavusio bulgaro Stoyano Apostolovo navigatoriumi buvo pirmąsyk Lietuvą ir jos automobilių ralį atradęs Yuksel Yozgyur iš Turkijos. Svečiai išsivežė jų iškovotą Vytauto Federavičiaus taurę.

„Negalvojau, kad Lietuva, nors ir be kalnų, tokia graži, o joje gyvenantys žmonės nuoširdūs ir gero linkintys“, – džiaugėsi svečias iš Turkijos.   

Ilgamečio ŽŪA dėstytojo, docento, LASF garbės teisėjo Evaldo Čerškaus atminimo taurę laimėjo estų Margus Nurmsalu ir Rhett Kollt ekipažas, o Vilkyčių trasos statytojo ir dukart Europos automobilių kroso čempiono Nerijaus Naujokaičio trenerio Romualdo Barkausko taurė iškeliavo į Armėniją, kur ją saugos Arsenas Sargisovas.

Orientuotis „Kauno rudens“ ralio trasose armėnui padėjo garsiojo Dakaro dykumų maratono dalyvis Artūras Ardavičius.

Vieno šio ralio architektų – Vidmanto Čiutelės – atminimo taurė įteikta Eugenijui Tumalevičiui ir jo šturmanui Alex Khaimsky, į Kauną atvykusiam iš Jungtinių Amerikos Valstijų.

Dar vieno LASF prezidentų – Anatolijaus Jankūno – taurę iškovojo svečiai iš Estijos Joelis Tammeka su Juhanu Anupoldu, Ilja Ostrovskio taurė įteikta svečiams iš Gruzijos George ir Elguja Akhalkatsi, o Leontijaus Potapčiko – mišriam iš Vokietijos atvykusio Michailo Titovo ir latvio Andrio Zvigevico ekipažui.  

Iššūkį metė moterys ir žmonės su negalia   

Jau prie starto linijos aplodismentų susilaukė keli damų ir mišrūs ekipažai bei žmonės su negalia, kaip ir visi ralio dalyviai varžęsi tose pačiose „Kauno rudens“ ralio trasose.

Moterų įskaitą laimėjo Dagnė Končiūtė su Greta Šeduikyte, vairavusios „Mitsubishi Colt“ automobilį ir aplenkusios vieninteles varžoves Agnę Mažeikienę su Greta Vėsaite, lenktyniavusias su „Honda Civic“.

Visus gerokai nustebino žmonių su negalia įskaitos laimėtojai Darius ir Erika Kliaudaičiai, su „Volkswagen Golf“ sparčiausiai – per 13 min. 53,0 sek. – įveikę visus greičio ruožus. Tik sporto meistro vardo vairuotojui ir veteranų statuso stinga šiam šeimyniniam ekipažui, kad galėtų pretenduoti į pagrindinį ralio apdovanojimą.

Antri su BMW 530 liko Raimundas ir Mindaugas Dabužinskai, o trečiąją vietą laimėjo Haroldas Tukanas su Eriku Bagdonu, vairavę „Toyota Prius“.

Svečių įskaitoje visi tikėjosi daugkartinio šalies čempiono Ramūno ir jo sūnaus Tito Čapkauskų pergalės.

Tačiau savo malonumui lenktyniavę favoritai liko antri, o į priekį jie praleido Igorį Aleksejevič su Valdu Džiaugiu. Treti liko Mindaugas Šimkevičius su Raimondu Griciūnu.

Pradėjo paskutiniai – baigė pirmi   

Vėliausiai antrąja jaunyste žvilgančius savo keturračius prie starto linijos atvairavę istorinių automobilių savininkai, apsukę keletą ratų miesto gatvėmis, finišavo pirmi ir išsidalijo ralio dalyvių regalijas.

Kauniečių ir miesto svečių akį džiugino kaip niekad gausi, pirmąkart tokiuose renginiuose regėta net 30-ties istorinių automobilių kolona, kurią sudarė važiuojantys eksponatai iš turtingų bei unikalių LAK viceprezidento Š. Žitkevičius ir klasikinių automobilių klubo prezidento Gitauto Žičkaus kolekcijų.

Retas galėjo patikėti, jog prieš jo akis tyliai riedantis, net 100 metų senolis, Gintauto Miškinio vairuojamas „Oakland“, nuo konvejerio nuriedėjęs 1924 metais.

Dar trimis metais vyresnį, net 103 metų daug ko mačiusį veteraną, 1921 m. Amerikos vagonų ir automobilių gamykloje South Bend mieste gimusį „Studebaker“ vairavo Arvydas Pauliukas.  

Bene ryškiausias G. Žičkaus kolekcijos perlas – 1937 m. gamybos „Mercedes-Benz 540K“, vienas vos iš 417 šio modelio automobilių, išriedėjusių pro gamyklos vartus.

Š. Žitkevičius šįkart siūlė atidesnį dėmesį atkreipti į jo 1960 m. laidos „Jaguar XK 150“.

Komandinę įskaitą laimėjo Estija

„Kauno rudens“ ralio dalyviai varžėsi daugelyje įskaitų, todėl didžiuma dalyvių namo grįžo su taurėmis ir diplomais. Išskyrus nebent Vytautą Ožiūną ir Igną Baltrušaitį, kurie su savo ZAZ 968 iškart po finišo išskubėjo į Lenkiją, į ten prasidedantį ilgiausią ir sudėtingiausią istorinių automobilių ralį „Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych“, kuriame dalyvaus ir keturi ekipažai iš Lietuvos. 

Be atkaklios kovos atskirose įskaitose intrigavo ir komandinė tarptautinio „Kauno rudens“ ralio įskaita, kurią kiek netikėtai laimėjo Estijos sportininkai, pranokę daugelį metų buvusius lyderius varžybų šeimininkus.

Praleidę į priekį dar ir kaimyninės Latvijos atstovus lietuviai šįkart liko tik treti.

Ketvirtąją vietą užėmė Bulgarija, penktąją – Gruzija, o lyderių šešetuką užbaigė Armėnijos sportininkai.

Mindaugo TITO ir Luko BARTKAUS nuotraukos     

Related Post

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *