2024 24 lapkričio

„Aurum 1006 km lenktynių“ jubiliejus pažymėtas dramatiškomis avarijomis bei rekordu

AURUM 1006 KM POWERED BY HANKOOK LENKTYNĖS Photo by Andrius Laucius / Lithuania (Palanga) 20 July 2024 © All rights reserved www.andriuslaucius.lt

25-erių metų jubiliejų „Aurum 1006 km powered by Hankook” lenktynės Palangoje sutiko išties skambiai ir triukšmingai. Nuolat besikeičiantys lyderiai bei dramatiški automobilių susidūrimai antroje lenktynių pusėje žiūrovams padovanojo įspūdingą autosporto spektaklį.

Šioje nuotykių karuselėje sėkmė lydėjo čempionus. Antrus metus iš eilės lenktynėse triumfavo „STATETA BRO-TOKS by IGNERA“ komanda, kuriai atstovavo danas Andersas Fjordbachas, Julius Adomavičius, Nemunas Dagilis ir britas Timas Whale‘as. Šis ekipažas su „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ 1006 km arba 373 ratus nuvažiavo per 8 val. 3 min. 37,833 sek. Nugalėtojams atiteko pereinamoji taurė.

Taip ši komanda įtikinamai pagerino „1006 km lenktynių“ rekordą, kuris nuo 2022 metų priklausė „Circle K – Lesta Racing Team“ lenktynininkams (8 val. 20 min. 44,726 sek.).

J. Adomavičius šių lenktynių čempionu tapo penktą kartą, N. Dagilis – ketvirtą, A. Fjordbachas – antrą, T. Whale‘as – pirmą.

„Buvo išties labai įdomios lenktynės, kur dažnai keitėsi lyderiai. Gaila, kad kai kurie iškrito iš kovos. Nors automobilis apdaužytas nemažai, esame patenkinti rezultatu ir labai džiaugiamės“, – po finišo sakė J. Adomavičius.

Antra finišavo „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ vairavusi „Circle K miles Plus Racing Team“ komanda, nugalėtojams pralaimėjusi mažiau nei dviem ratais. Antros vietos prizai įteikti Simui Juodviršiui, Justui Jonušiui ir pernykščiam čempionui Eimantui Navikauskui.

Trečioje vietoje finišo liniją kirto „LG OLED & RIMO Adero“ ketvertukas – Mantas Janavičius, Marius Bartkus, Aurelijus Rusteika ir britas Benjaminas Barkeris – su „Porsche 911 GT3 CUP 992“ (+). Jie tapo „GT Open“ klasės nugalėtojais.

Dramatiškos paskutinės valandos

Varžybų organizatorius Darius Jonušis tikėjosi, kad jubiliejinės lenktynės bus itin atkaklios, o laimėtojai spręsis paskutiniuose ratuose ar net metruose. Atrodė, kad tokiam scenarijui bus labai realu išsipildyti, bet tada trasoje prasidėjo dramatiški įvykiai.

Likus 74 ratams iki finišo, vyko itin atkakli lyderių kova. Justas Jonušis pasivijo Nemuną Dagilį. Ilgai tinkamos progos ir varžovo klaidos laukęs J. Jonušis galiausiai aplenkė savo varžovą.

Netrukus „STATETA BRO-TOKS by IGNERA“ komanda stojosi į techninio aptarnavimo zoną, kur N. Dagilį pakeitė J. Adomavičius. Tačiau pirma vieta J. Jonušis džiaugėsi labai neilgai. Jau kitame rate J. Jonušis, ratu lenkdamas patyrusį Ramūną Čapkauską („LISIPLAST by ČAPKAUSKAS- Autocentras team“) su „CUPRA LEON TCR“, patyrė avariją. Apmaudžioje situacijoje R. Čapkauskas nepaliko vietos J. Jonušiui ir pastarasis sudaužė automobilį.

R. Čapkauskas neslėpė nusivylimo šiuo incidentu ir, išlipęs iš sudaužyto bei sustojusio savo automobilio, ilgai sėdėjo atsirėmęs į atitvarą. Tuo tarpu J. Jonušis su pakreiptu priekiniu ratu pasiekė techninio aptarnavimo zoną, kur jo komanda sugebėjo sutaisyti automobilį greičiau nei per 10 min. Nors tuomet trasoje jau važiavo saugos automobilis, J. Jonušį pakeitęs S. Juodviršis į lenktynes grįžo jau tik trečioje vietoje, nuo lyderių atsilikdamas trimis ratais.

Po šių įvykių į antrąją vietą pakilo „LG OLED & RIMO Adero“ ekipažas su „Porsche 911 GT3 CUP 992“, kurį vairavo britas B. Barkeris.

Likus 37 ratams iki finišo – dar vienas nemalonus susidūrimas. S. Juodviršis apsisukamajame posūkyje lenkė B. Barkerį ir pastarasis nebetilpo trajektorijoje. Dėl to susidarė nedidelis kamštis, o „LG OLED & RIMO Adero“ komanda prarado nemažai laiko.

Vėliau situacija trasoje stabilizavosi. Likus 12 ratų iki finišo, J. Adomavičius po nedidelio susidūrimo su S. Juodviršiu apsisuko, tačiau turimo laiko rezervo užteko, kad jis ramiai pasiektų finišą.

Iš 20 startavusių komandų finišą pasiekė 16.

LASF prizas – tam pačiam svečiui iš Danijos

Tradiciškai po lenktynių buvo apdovanotas greičiausiai ratą šeštadienį įveikęs sportininkas. Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prizas už šį pasiekimą antrus metus iš eilės įteiktas danui A. Fjordbachui. Jis 105-ą ratą įveikė per 1 min. 06,246 sek.

Sportininką apdovanojo LASF garbės prezidentas Arnas Paliukėnas.

Trasos rekordo lenktynių metu užfiksuoti nepavyko. Jis ir toliau priklausys tam pačiam A. Fjordbachui, kuris kvalifikacijoje 2682 metrų ilgio ratą įveikė per 1 min. 05,299 sek.

Taip pat buvo išdalinti apdovanojimai ir silpnesnių klasių lenktynininkams. „GT4” klasėje nugalėjo latvių „Porsche Latvia Racing Team“ su „Porsche 718 Cayman GT4”, „TC4” klasėje – „Hemi Racing by Statomenas“ su „Seat Leon“, o „SP3” klasėje – „NANOSUN BY TARZANIJA RACING“ su „Audi S4”.

Lenktynių prizininkus apdovanojo VšĮ „1000 km lenktynės“ vadovas D. Jonušis, „Hankook“ atstovas Giulio Rizzo ir Klaipėdos jūrų uosto vadovas Algis Latakas.

Beje, šiemet pirmą kartą buvo renkamas mylimiausias lenktynininkas. Internetiniame balsavime daugiausiai žiūrovų palaikymo susilaukė Dovidas Najus iš „NANOSUN BY TARZANIJA RACING“. Jį pasveikino D. Jonušis.

Apdovanojus visų klasių prizininkus, D. Jonušis padėkojo visai organizatorių komandai bei paskelbė džiugią naujieną – kitais metais istorija tęsis ir visi rinksimės į 26-ąsias „Aurum 1006 km powered by Hankook” lenktynes.

Related Post

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *