Zydrunas Tamasauskas Oxylabs
Naudinga žinoti

Žmogaus darbą pagreitina tūkstančius kartų: kaip viešųjų duomenų rinkimo įrankiai padeda verslui?

Viešai prieinami duomenys dar yra vadinami mūsų amžiaus deguonimi, leidžiančiu verslams lengviau kvėpuoti ypatingai konkurencingoje aplinkoje. Todėl natūralu, kad šią informaciją sparčiai rinkti, apdoroti ir panaudoti gebančios įmonės susikuria pranašumą prieš to nedarančius konkurentus. Norint nešvaistyti brangaus laiko ir resursų, tam yra pasitelkiami automatizuoti duomenų rinkimo įrankiai (angl. web-scraping), šviesmečiais lenkiantys žmogaus galimybes atlikti tą patį darbą. Apie šias priemones pasakoja interneto duomenų rinkimo srityje lyderiaujančios bendrovės „Oxylabs” produktų vystymo vadovas Žydrūnas Tamašauskas.

Kiekvienam žiniatinklio vartotojui laisvai prieinami tekstai, straipsniai, komentarai iš forumų ar kitų internetinės svetainės programinių (HTML) elementų, prekių kainos, nuolaidos ar produktų aprašymai – visa tai ir dar daugiau yra viešieji duomenys, kurių išgavimui ir yra pasitelkiami automatizuoti duomenų rinkimo įrankiai.

Pastarieji, sako Ž. Tamašauskas, veikia naudodami specialius algoritmus ir įvairias programavimo kalbas, sukurdami virtualią naršyklę. Ji, panašiai kaip žmogus, „skaito” internetinį puslapį bei ieško norimų duomenų.

„Pripažinkime – per trumpą laiką surinkti milžiniškus viešai prieinamos informacijos kiekius savo rankomis yra praktiškai neįmanoma. Tai kainuotų begalę žmogiškųjų resursų, pastangų ir laiko, o baigus užduotį, rezultatas dėl sparčiai internete kintančios informacijos jau galimai būtų praradęs aktualumą – visas darbas nueitų perniek. Automatizuoti įrankiai tai gali padaryti tūkstančius kartų greičiau ir efektyviau”, – pabrėžia „Oxylabs” produktų vystymo vadovas.

Jis akcentuoja, kad šios duomenų rinkimo priemonės skiriasi įvairiais niuansais: „Pavyzdžiui, vienas gali naudoti net ir tie, kurie neturi techninių ar programavimo žinių, o kitas – tik ekspertai ar patyrę programuotojai. Apskritai, egzistuoja platus spektras informacijos rinkimo metodų – jie gali skirtis pagal veikimo našumą, galimybes atlikti sudėtingesnius uždavinius, tam tikrų duomenų tipų ar struktūrų palaikymą, jų surinkimo kainą ar surinktų duomenų kiekį. Galiausiai kai kurios sistemos ne tik renka, bet ir apdoroja bei analizuoja duomenis.”

Padeda įgyti konkurencinį pranašumą

Tačiau kam ir kokiems tikslams gali prireikti gigantiškų viešai prieinamos informacijos kiekių? Pasak Ž. Tamašausko, atsakymas yra paprastas – išsiskirti iš minios norinčioms įmonėms ar organizacijoms.

„Šiuos duomenis pirmiausia naudoja verslai. Automatizuoti sprendimai ir jų surenkama informacija padeda akylai stebėti rinkos tendencijas, žaibiškai reaguoti į konkurentų veiksmus, optimizuoti rinkodaros ir pardavimų strategiją ar net užtikrinti prekės ženklo apsaugą internete. Pavyzdžiui, jei norite surinkti visų prekių pavadinimus ir kainas iš tam tikros internetinės parduotuvės, duomenų rinkimo įrankiai leis identifikuoti produktų sąrašą, o vėliau, peržiūrėdami kiekvienos prekės puslapį, ieškos tinkamos informacijos”, – pasakoja ekspertas.

Anot pašnekovo, galiausiai ji yra patogiai „supakuojama” ir pateikiama tokiu formatu, kurį būtų lengva analizuoti bei naudoti įmonės reikmėms.

„Vienareikšmiškai, duomenų rinkimo infrastruktūros priemonės padeda verslams įgyti konkurencinį pranašumą prieš kitas, jų nenaudojančias organizacijas. Pasitelkdamos šiuos įrankius, bendrovės užtikrina, kad vieša informacija bus surinkta ne tik sparčiau nei rankomis, bet ir kokybiškiau bei tiksliau  ir tiek kartų, kiek reikės”, – tvirtina ekspertas.

Jis pažymi, kad įvairių tipų duomenų surinkimo įrankius kuria ir „Oxylabs”: „Mūsų produktai gali būti orientuoti tiek į viešų duomenų paieškų sistemas, tiek į specifinių portalų viešų duomenų rinkimą –  visų įmanomų tipų infrastruktūras. Vis dėlto dažniausiai, kurdami šiuos įrankius, prisitaikome prie klientų lūkesčių ir poreikių bei pasiūlome tinkamiausią sprendimą.”

Svarba ateityje augs

Toliau kalbėdamas apie automatizuotus duomenų rinkimo įrankius ir jų reikšmę, Ž. Tamašauskas priduria, kad šios priemonės pastaruoju metu įgauna itin didelį pagreitį – jomis naudojasi vis daugiau verslų, o laikui bėgant, didės ir jų svarba.

„Mes gyvename technologijų ir skaitmeninės erdvės amžiuje, į kurią migruoja vis daugiau verslų. Todėl suprantama, jog viešai prieinamos informacijos kiekis tik augs, o spartus ir efektyvus jų rinkimas bei analizavimas kuo toliau, tuo labiau taps vienu iš kertinių elementų, galinčių nulemti verslų sėkmę. Tai reiškia, kad norint išlikti aktualiais rinkoje, pritraukti vartotojus ar darbuotojus, išsiversti be automatizuotų duomenų rinkimo įrankių taps vis sudėtingiau”, – teigia „Oxylabs” produktų vystymo vadovas.

Apie Oxylabs

„Oxylabs” yra viena iš lyderiaujančių interneto duomenų rinkimo platformų pasaulyje. Įmonių grupė padeda verslui spręsti pagrindinius viešų didžiųjų duomenų rinkimo iššūkius. Tarp jos klientų – daugiau nei 2000 įmonių, įskaitant kelias dešimtis į „Fortune Global 500″ sąrašą patenkančių didžiausių JAV kompanijų. Bendrovės misija – suteikti kiekvienam verslui, tiek smulkiajam, tiek stambiajam, galimybę pasitelkti interneto duomenų rinkimą konkurencingumui didinti.

Parašykite komentarą