Švietimas

Virtuali diskusija „Kaip sekasi ruoštis nuotoliniam mokymui(si)

Švietimo įstaigų vadovai ir steigėjai įpareigoti užtikrinti, kad nuo kovo 30 d. būtų pasiruošta mokymą vykdyti nuotoliniu būdu. Į teiginį „Jeigu tektų mokyti(s) namuose“ šiandien jau sakome „Teks”. Apie tai, kaip sekasi ruoštis nuotoliniam mokymui(si) į virtualią diskusiją mokyklų vadovus pakvietė Kauno pedagogų kvalifikacijos centras. ZOOM aplinkoje virtualią diskusiją „Kaip sekasi ruoštis nuotoliniam mokymui(si)“, kurioje dalyvavo 23 vadovai, moderavo Kauno Dainavos progimnazijos direktorė Jolanta Vengalienė.
Suvokdami, kad mokyklų nuotolinio mokymo praktika ir patirtis labai skirtinga, todėl nutarta svarbiais įsipareigojimais prieš bendruomenes dalintis atvirai, išdiskutuojant. Matyti savo ėjimą pagal ŠMSM parengtas rekomendacijas galima tik apie jas diskutuojant bei įgyvendinant praktiškai. Šiandien visas atsakomybes prisiima vadovai: jie rūpinasi tiek tėvų, tiek vaikų, tiek mokytojų, tiek kitų darbuotojų veiklos pokyčių saugumu, sėkmingu perėjimu į naujas mokymo(si) aplinkas. Diskusijoje nuskambėjo, jog šiandien vadovui tenka priimti ir ne vieną nepopuliarų sprendimą. Už visų „turi“ suteikti, padaryti, padėti, parodyti, taikyti, veikti slypi emocinis nesaugumas: ar mane išgirs, supras, pamatys, įvertins. Todėl būtina kalbėtis ir vadovams, tartis, perimti vienas kito gerąją praktiką. Žinių visi turime daug, atėjo metas jas profesionaliai pritaikyti, susisteminti, bet ne kaupti, o dalintis.

Šiandien diskusijoje kalbėta apie visos bendruomenės pasiruošimą nuotoliniam mokymui(si): apie pateikiamą ugdymo turinį, jo planavimą, užduočių valdymą, vaikų ar mokytojų virtualų bendradarbiavimą, pagalbas mokymo(si) kelyje. Direktorė J.Vengalienė pasidalino savo progimnazijos pasiruošimo įžvalgomis: kokios praktikos bus taikomos, kaip bendradarbiaujant kuriamas kokybiškas ir įdomus mokinių mokymosi procesas, kaip parengtas priemonių planas ir susitarimai dėl tokio mokymo gali padėti visai bendruomenei sėkmingai priimti iššūkius ir pasiekti suplanuotų tikslų. Šiandien kiekvienam svarbu žinoti savo atsakomybes. Daug priklausys ir nuo komunikacinės kompetencijos. Svarbu nepamesti bendruomenės įdirbio, nepulti diegti tai, ką siūlo kiti. Svarbu adaptuoti ugdymo kryptį naujoje mokymosi aplinkoje taikytais virtualiais įrankiais bei pritaikyti naujas galimybes pagal mokinių ontogenetiką. Šiandien svarbu kokybė, o ne kiekybė: kuo daugiau ne visada yra geriau. Geriau mažais žingsneliais, bet užtikrintais į naują pokytį nei bėgimu ieškoti „perdegimo sindromo“. Šioje situacijoje gali padėti SEU išmoktos pamokos kaip išlikti socialiai ramiais bei atsakingais.
Diskusijoje dalyvavusi Klaipėdos rajono Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Kaltauskienė pasidalino savo gimnazijoje nuveiktų darbų įžvalgomis, akcentavo susitarimų svarbą, pasitikėjimą bei geranoriškumą. Optimizmas šiame pokyčių procese gali padėti įveikti bet ką, svarbu savivaldybės darbuotojų palaikymas, pagalba sprendžiant problemas. Ir visai nesvarbu kokio turinio lenteles pildys mokytojai planuojant ar kokioje platformoje talpins mokymosi medžiagą, svarbu, kad mokytojas apgalvotų, kaip visa informacija pasieks kiekvieną vaiką. Šiandien svarbu nepamesti pažangos ir pasiekimų. Šiandien svarbu ir toliau kurti dalinimosi kultūrą, kuriant pagalbos vienas kitam bendrystę.

Šaltinis: Kauno pedagogų kvalifikacijos centras

Parašykite komentarą