Sportas

V. Žalos pirmieji kilometrai žiedinėje lenktynių trasoje ir kam reikalingi metaliniai puodeliai

Šeštadienį Estijos Parnu lenktynių trasoje startuoja 6 valandų žiedinės lenktynės, kuriose daugiau nei pusė prie starto linijos stojančiųjų ekipažų veš Lietuvos vėliavą. Vienas labiausiai visus nustebinusių iš jų tai „Bunasta-Savesta consulting“ komandos naujai suburtas ekipažas su nauju automobiliu priešakyje.

Pirmi kartai

Jau nuo trečiadienio popietės lenktynininkai trasoje suko ratus ir bandė prisiminti trasą, kurioje daugelis dėl pasaulinės pandemijos ilgą laiką nebuvo. Tiesa, buvo tokių, kuriems tai ne tik pirmas kartas šioje trasoje, bet ir pirmas kartas žiedinėse lenktynėse. Lietuvos ralio čempionas Vaidotas Žala trečiadienio vakarą išbandė rolę, kurioje būti dar neteko.

Nors kol kas tai dar tik treniruotės, Vaidotas jau spėjo pajausti žiedinių lenktynių skirtumus ir net pakeisti savo išankstinę nuomonę, kurią turėjo prieš išvažiuodamas į trasą. Taip pat vyras užsiminė, kad galvojo, jog bus neįdomu, bet jau po pirmųjų ratų jam pradeda patikti.

„Akys ant kaktos iššoko kaip mašina laikosi ant kelio. Neįtikėtina, kaip įkalta, neina suvokti. Pasižiūrėjęs kaip važiuoja kiti pabandžiau atkartoti, tai jau pirmam posūky teko gaudyt mašiną. Tai man čia dar mokytis ir mokytis, bet šiaip kosmosas kaip mašina stovi ant kelio“, – juokaudamas pirmais įspūdžiais dalinosi V. Žala.

Lenktynininkas pasakojo, kad labai sunku į posūkį atvažiuoti tokiu greičiu, kokiu leidžia važiuoti automobilis. Vaidotas palygino, kad jeigu tokiu greičiu važiuotų su jam įprastomis žvyro padangomis tektų itlėkti į pievas.

Komandos vadovas Saulius Jurgelėnas, kuriam tai irgi yra pirmasis kartas žiedinėse lenktynėse, jau pasinėrė į savo naująją rolę ir užtikrintai rūpinasi sklandžiu komandos darbu. Saulius pasakojo, kad pirmosiomis dienomis jų reikalas yra surinkti kuo daugiau informacijos apie automobilio elgseną kelyje ir atitinkamai atlikti pakeitimus ir reguliavimus.

Pirmi kartai buvo ir patyrusiems lenktynininkams Jurgiui Adomavičiui bei Tomui Rimkui. Nors trasą vyrai pažįsta puikiai, naujasis BMW M4 GT4 yra visiškai naujas automobilis, prie kurio reikia priprasti. Jurgis pasakojo, kad greičiu jis panašus į ankstesnį jo sportinį BMW M3, bet naujasis automobilis yra gerokai sunkesnis.

„Tai labai stabili, gera ir daug papildomų sistemų turinti mašina. Tik dabar su ja reikia sukti daug ratų, nes vos viena sekundė trasoje reikalauja sujungti labai daug veiksmų ir taškų“, – kalbėjo Jurgis.

Tiek Jurgis, tiek Tomas pripažįsta, kad kol kas automobilyje dar labai daug kas blaško, tad treniruotės yra labai naudingos jau vien dėl to, kad bus galima įprasti prie automobilio funkcijų.

Teko keisti duslintuvą ir pjaustyti metalinius puodelius

Kadangi lenktynių trasa yra įsikūrusi kurortiniame Parnu miestelyje, joje yra ribojamas automobilių keliamas triukšmas. Maksimali riba siekia 108 dB, o pamatavus standartinės komplektacijos BMW M4 GT4 skleidžiamą garsą ji buvo gerokai peržengta – siekė net 122 dB.

Komanda, turėdama kitą išmetimo sistemą, kurią davė gamintojas prie automobilio, ją netrukus pakeitė, bet rezultatas vis dar netenkino – garsas siekė 117 dB.

„Tapo aiškus sprendimo būdas – iš keturių išmetimo skylių reikėtų dvi kažkaip pritildyti. Išganinga mintis atėjo mūsų mechanikų vadovui Renaldui. Jis pamatęs gulintį metalinį puodelį, kurio diametras labai panašus į išmetimo vamzdžio, nupjovė puodelio ąseles ir jais užkišo išmetimo vamzdžius. Trečio matavimo metu visi nekantriai laukėme rezultato, o jis buvo tinkamas – 107,9 dB. Problema išspręsta!“, – apie nestandartinius sprendimus pasakojo Saulius Jurgelėnas.

 

Parašykite komentarą