Švietimas

Tobulėja mokytojai – laimi vaikai: Kauno mokyklose įsibėgėja „Teachers Lead Tech“ programa

128 Kauno mokytojai jau prisijungė prie programos „Teachers Lead Tech“ (TLT). Ši technologinio raštingumo ir kūrybiškumo mokymosi platforma skirta pradinių klasių mokytojams, kurie gauna ne tik žinių, bet ir įrankių, padedančių sėkmingai diegti technologinės kūrybos įgūdžius mokyklose ir perduoti šiuos gebėjimus vaikams. Kaip sako viena iš programoje dalyvaujančių mokytojų, Edita Ževžikovienė: „Būdama mokytoja, noriu eiti koja kojon su savo mokiniais ir džiaugiuosi, kad galiu daugumą jų supažindinti ne tik su informatikos teorija, bet ir padėti žengti pirmuosius programavimo žingsnius“.

Metus laiko truksiančios programos laikotarpiu kvalifikaciją keliantys mokytojai ne tik patys praktikuoja informatikos ir technologinės kūrybos įgūdžius, bet ir gauna inovatyvų mokymo turinį – medžiagą, paruoštą kokybiškam darbui skirtingose pamokose su 7-12 metų vaikais.

Kauno miesto savivaldybė, kartu su VšĮ „Kaunas IN“, investuodami į Kauno mokytojų ir vaikų informacinių technologijų įgūdžius, suteikė galimybę prie platformos prisijungti 40-čiai mokytojų iš 15-kos Kauno mokyklų. Prie TLT programos prisijungusios mokyklos gali kokybiškai pasiruošti IT atėjimui į pradinį ugdymą, mokytojai – sistemingai kelti technologinę kvalifikaciją, o mokiniai – išmokti to, kuo gyvena šiandieninis pasaulis. Kaip yra sakiusi TLT programos įkūrėja Monika Katkutė, tikimasi iki 2022 metų rugsėjo, kai informatika taps privalomu dalyku pradiniame ugdyme Lietuvoje, įtraukti 80 % pradinių klasių mokytojų ir kurti pavyzdines pamokas visam pasauliui.

Kaip pastebi „Teachers Lead Tech“ programos vadovė Lietuvoje Viltautė Žvirzdinaitė, su TLT dirbantys Kauno pradinių klasių mokytojai yra išties aktyvūs ir, praėjus keliems mėnesiams po programos starto, jau pradėjo taikyti naujas pamokas klasėje su vaikais.

Paklausta, kokie iššūkiai kyla, V. Žvirzdinaitė sako, kad jau vien pradėti mokytis kažko naujo, dar nepažinto, savaime yra iššūkis.

„Dalis darbą su programa pradėjusių pradinių klasių mokytojų būna kiek nedrąsūs, mažiau pasitiki savimi. Tačiau vos tik mokytojai pradeda gilintis į naujus dalykus ir imasi konkrečių užduočių, stebime, kaip technologijų baimę pakeičia iš naujo atrastas mokymosi ir naujų pamokų vedimo džiaugsmas. O svarbiausias mokymosi etapas – kai mokytojas atneša naujus įgūdžius į klasę: vaikų reakcija, noras kurti ir mokytis tampa didžiausia paties mokytojo motyvacija tęsti mokslus,“ – sako ji.

Paklausta, kodėl nusprendė jungtis prie „Teachers Lead Tech“ programos, Prezidento Valdo Adamkaus gimnazijos mokytoja Edita Ževžikovienė sako esanti atvira naujovėms ir visada smalsaujanti išbandyti naujus dalykus. Paįvairinti pamokų turinį paskatino ir nuotolinis mokymas.

„Ši programa man buvo naujiena, apie ją sužinojau rudenį. Esu dėkinga, kad mokykla suteikė galimybę patenkinti mano smalsumą ir tobulėti, kelti kompetenciją informacinių technologijų srityje. Būdama mokytoja (mokau antrokus), noriu eiti koja kojon su savo mokiniais ir džiaugiuosi, kad galiu daugumą jų supažindinti ne tik su informatikos teorija, bet ir padėti žengti pirmuosius programavimo žingsnius. Mano mokinukai smalsūs, jiems patinka praktinės užduotys. Taikydama šią programą, klasėje susiduriu ir su tam tikrais iššūkiais, bet stengiuosi juos įveikti, nes noriu šį bruožą išugdyti ir savo auklėtiniams. Dažnai kartoju, kad jei nepabandysi – nesužinosi, ar tau patinka, ar ne, ar sunku, ar lengva. Vienos užduotys įveikiamos iš pirmo karto, kitos iš antro, o gal ir trečio, todėl svarbiausia nenusiminti ir žingsniuoti pirmyn, kad ir mažais žingsniukais,“ – įspūdžiais apie pirmuosius darbo su programa mėnesius dalijasi E. Ževžikovienė.

Mokytojos manymu, šiais laikais turime prisijaukinti technologijas, juolab kad pati TLT programa šiuolaikiniam mokytojui tikrai nėra sudėtinga: „Juk nuotolinis mokymas privertė visus pedagogus (tikiuosi, kad visus) susidraugauti su įvairiomis kompiuterinėmis programomis. Taigi dalyvavimas „Teachers Lead Tech“ programoje kelia ne tik mokytojo skaitmeninio raštingumo kompetenciją, bet ir padeda ugdyti mokinių kūrybiškumo, informatinio mąstymo gebėjimus“.

Parašykite komentarą