Ieva Kaukene buhalteres lt
Naudinga žinoti

Svarstote steigti mažąją bendriją? 6 buhalterijos patarimai

Registrų centro duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį įsteigta rekordiškai daug mažųjų bendrijų (MB) – 4,3 tūkst. Jų skaičius aplenkė iki šiol buvusias populiariausias uždarąsias akcines bendroves (UAB) – šių įregistruota kiek daugiau nei 3,1 tūkst.

Pasak apskaitos specialistų, lyginant UAB ir MB, pastaroji patrauklesnė dėl taikomų paprastesnių steigimo ir valdymo sąlygų, tarp jų ir lengvesnės buhalterinės apskaitos.

„Registruojant MB įstatiniam kapitalui pakanka ir 1 euro. Nariai gali dirbti be darbo sutarčių, darbo grafiko, neprivalomas auditas, apskaitą gali tvarkyti patys arba naudotis buhalterio paslaugomis“, – vardija įmonės „buhalterės.lt“ vykdančioji direktorė Ieva Kaukėnė.

Taigi kokios apskaitos taisyklės galioja MB ir su kokiais praktiniais klausimais dažniausiai susiduria svarstantys kurti verslą? I. Kaukėnė išskiria 6 svarbiausias sritis ir dalijasi patarimais.

  1. Išrašomos sąskaitos

Nuo pirmos dienos savo klientams jau galite rašyti sąskaitas. Jei dirbsite su užsieniu, naudokite sąskaitas, kuriose dvi kalbos.

„Būtina žinoti, kad sąskaitų numeracija turi būti iš eilės. Taip pat sąskaitoms galite turėti keletą serijų, sudarytų iš raidžių arba skaitmenų“, – atkreipia dėmesį I. Kaukėnė.

  1. Gaunamos sąskaitos

Pradėję veiklą galite pirkti įmonei reikalingas paslaugas ar prekes. Tą darydami pasirūpinkite pirkimo dokumentais, ant kurių privalo būti jūsų įmonės rekvizitai. Pavyzdžiui, jei pilsitės kurą automatinėse degalinėse, ant čekio turės būti įmonės kodas.

  1. Civilinė vadovavimo sutartis

Šią sutartį verta sudaryti su MB vadovu. Mokesčiai už tokiu būdu išsimokėtus pinigus yra mažiausi, t. y. nuo 15 %.

  1. PSD (privalomasis sveikatos draudimas) ir VSD (valstybinis sveikatos draudimas)

Jau po pirmo veiklos mėnesio gali tekti mokėti mokesčius „Sodrai“.

„MB nariams šie mokesčiai taikomi individualiai ir reikalauja labai atidaus įsigilinimo į skirtingas situacijas. Tačiau internetinių skaičiuoklių pagalba galite greitai pasitikrinti, kokio dydžio įmokas reikės mokėti būtent jums“, – pataria „buhalterės.lt“ vadovė.

  1. Pridėtinės vertės mokestis (PVM)

Prieš pradėdami verslą, pasidomėkite, ar verta savanoriškai registruotis PVM mokėtoju. Dažniausiai juo tapti naudinga, kai pagrindiniai jūsų pirkėjai yra PVM mokėtojai. Tačiau svarbu įvertinti ir kitas aplinkybes.

  1. Buhalterinė apskaita

„Jei dirbsite be samdomų darbuotojų ir nebūsite PVM mokėtojas, kreiptis į buhalterį galite tik kitų metų sausį, nes MB yra numatyta prievolė pateikti balansą už praėjusius metus iki kitų metų kovo pabaigos“, – atkreipia dėmesį I. Kaukėnė. – Priklausomai nuo dokumentų kiekio, buhalteris įvertins, kiek kainuos sutvarkyti apskaitą. Paprastai tokioms MB metinės finansinės atskaitomybės parengimas kainuoja vidutiniškai iki 200 eurų.“

Kita situacija – jei turėsite darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, arba būsite PVM mokėtojas. Tuomet verta turėti nuolatinį buhalterį, kuris rūpinsis mėnesinių mokesčių apskaičiavimu ir deklaracijomis.

Nusprendus pradėti verslą ir steigti MB, tai galima padaryti elektroniniu būdu Registrų centro klientų savitarnos sistemoje.

Parašykite komentarą