Sporto būreliai, kaip išsirinkti tinkamą
Naudinga žinoti Sportas

Sporto būreliai, kaip išsirinkti tinkamą

Sporto būreliai ir jų siūloma gausa kiekvienus tėvus ir globėjus verčia skirti pakankamai laiko susipažinti su kiekvienu iš jų vykdoma veika, draugų rekomendacijomis ir nuomonėmis socialinėje erdvėje.

Kokią naudą duos viena ar kita sporto šaka? Koks treneris dirbs su mano vaiku? Jo išsilavinimas? Ką lanko draugų vaikai? Ar norės mano vaikas eiti į ten kur norėsime mes? Na bet jis toks gležnas ir labai ramus…Negaliu nulaikyti jo, jis kaip užsuktas… Ar mano vaiko sveikata leis lankyti šias treniruotes?

Sporto būreliai – sveikatos tyrimai prieš pradedant sportuoti!

Prieš pasirenkant sporto šaką, pasitarkite su savo šeimos gydytoju, ar jūsų vaiko sveikatos būklė leis aktyviai sportuoti. Gal pradžioje užteks tik aktyvaus mėgėjiško judėjimo užsiėmimų. Jei nusprendėte eiti link aukštojo meistriškumo, pravartu užsiregistruoti Lietuvos sporto centro, Sporto medicinos departamento viename iš penkių padalinių. Čia specialistai atliks dozuoto fizinio krūvio mėginius,  taip pat skirs papildomus tyrimus:  kraujo, šlapimo, elektrokardiogramos užrašymas, bei suteiks kitų gydytojų ir specialistų konsultacijas.

Pirmas ir svarbiausiais žingsnis žengtas – Jūsų vaiko sveikatos būklė yra svarbiau nei pasiektas rezultatas. Ką gi, eime prie sekančio klausimo.

Sporto būreliai – kaip išsirinkti tinkamą?

Prieš darant sprendimą – ten eis mūsų vaikais, nes aš, mes … nusprendėme! Trumpam stabtelėkite, ar gerai pažystate savo vaiką…Jei klausite, kokius sporto būrelius nori lankyti ar geriau eiti į kiemą su draugais – šiais metais dažnas atsakys, kad aš nieko nenoriu, man geriau pabūti namuose, esu pavargęs ir t.t. (taip slepiasi žodis – telefonas).

Šiuo atveju, kaip niekad reiki jūsų pastangų. Tėtis, mama ar globėjai turi būti pavyzdžiu – kartą ar du kartus per savaitę turite užsiimti viena ar kita fizinio aktyvumo veikla.

Atėjo laikas pokalbiui su vaiku, tai ką gi norėtum išbandyti šiais mokslo metais?

Jei jūsų vaikas labiau individualistas – yra tikrai nemažai sporto šakų, kurios gali išryškinti kiekvieno jaunojo žmogaus asmenybę. Dviračių sportas: BMX, MTB, gimnastika: akrobatinė gimnastika, lengvoji atletika: sprintas, vidutinio nuotolio bėgimas. Daugiakovės: penkiakovė. Intelektinis sportas: šaškės, šachmatai. Kovos menai: kendo, aikido, iaido, dziudo, imtynės. Kovinis sportas: kudo, karatė, taikvondo, Muaitai. Rakečių sportas: badmintonas, stalo tenisas, skvošas. Taiklumo sportas: boulingas, šaudymas iš lanko, šaudymas iš pistoleto kulkinis šaudymas. Vandens sportas: plaukimas, baidarių ir kanojų irklavimas, buriavimas, burlenčių sportas. Kitas individualus sportas: petankė, radijo sportas, lėkščiasvydis.

Jei turite vaiką, kuris moka aplink save suburti bendraminčius ir … nuveikti kažką… komandinės sporto šakos būtent jūsų jaunajam lyderiui. Lietuvos antroji religija – krepšinis ir einame toliau: beisbolas, futbolas, amerikietiškas futbolas, rankinis, tinklinis, ledo ritulys, vandensvydis, dažasvydis, regbis, ritinys.

Sporto būreliai – klubas ar treneris, kas svarbiau?

Atėjo metas, kai gera sporto klubų reklaminė kampanija geba pritraukti daug naujų narių o praėjus mėnesiui ar antram tėvas ar mama dažnai jau pradedama ieškoti kur gali būti geriau. Ką daryti šiuo atveju?

Ateikite kartu į pažintinę treniruotę, leiskite vaikui jaustis saugiam, kai esate šalia. Stebėkite vaiko elgesį užsiėmimo metu, kaip jis reaguoja į trenerio pastabas, kokias daro išvadas ir kaip elgiasi toliau. Grįžę namo pasikalbėkite šeimos rate apie naujai išbandytą veiklą ir … paskatinkite aplankyti treniruotę antrąjį kartą, tik jau savarankiškai ir be jūsų buvimo kartu užsiėmimo metu.

Pasibaigus antrajai treniruotei, raskite laiko pasikalbėti su treneriu apie jūsų vaiką. Pabandykite suprasti ar tai ką matote jūs mato ir treneris, ar tai ką sakote jūs, kalbama vaikams užsiėmimo metu. Tada tikrai rasite atsakymą – ar klubas svarbiau ar treneris.

Sporto būreliai – logistika.

Miestas plečiasi į pakraščius ir laiku atvykti į treniruotes piko valandomis darosi vis labiau sudėtinga. Daugelis tėvų tuo laiku turi anksčiau išeiti iš tiesioginio darba arba vienam likti „taksisto“ vaidmenyje ir nuo 14:00 val. pradėti savo maršrutus, nes abiejų vaikų sporto būreliai skirtinguose miesto rajonuose.

Visuomeninis transportas. Kuo toliau, tuo geriau ir patogiau yra vystomas didžiųjų miestų viešojo transporto maršrutai. Nauji ir švarūs autobusai, aiškūs grafikai, „Spausk – Nesnausk” kampanija Kaune, tvarkingi ir prižiūrimi autobusų sustojimai, apšviesto pėsčiųjų perėjos sudaro saugumo jausmą tėvams išleidžiant vaikus į treniruotes.

Renkantis sporto būrelius atkreipkite dėmesį į viešojo transporto sustojimus, kurie yra išdėstyti netoli užsiėmimų vietos atvykstant į juos ir grįžtant namo. Kartais jūsų vaikus galės atlydėti seneliai ar auklės, kurie padės jūsų vaikams saugiai pasiekti treniruotes ir namus viešojo transporto pagalba.

Nuosavas transportas. Maršrutas namai – darbas – namai pas daugelius yra ne vienerius metus išgrynintas. Nuo rugsėjo mėnesio reikės įvesti papildomus taškus ir „waze“ padės sudėlioti maršrutą ir laiką.

Parkavimas mieste. Pasiekėte treniruočių vietą laiku – labai gerai, liko uždavinys surasti parkavimo vietą, kurioje pastatę savo automobilį lydėtumėte vaiką į užsiėmimo vietą. Parkavimo įmonės pavaldžios miestui keldamos kainas atlaisvina stovėjimo vietas, bet ir jos dažniausiai būna užimtos aktyvaus laisvalaikio piko laiku.

Jei radote trenerį ir žinote kuriame klube jis veda užsiėmimus, nuvažiuokite kartu su vaiku laisvą savaitgalio dieną. Papasakokite jam kaip reikės eiti į treniruotę, iš kurios pusės, koks tai bus pastatas, kas bus kai pasibaigs treniruotė, kur jis turėtų laukti ir ką žinoti jei kartais jūs vėluosite…o tai tikrai atsitiks.

Sporto būreliai – prasidėjo pilka kasdienybė.

Trys – keturi mėnesiai ir pilkos spalvos pradeda slopinti jaunojo lyderio norą eiti į treniruotę. Matydami pirmuosius nusivylimo ženklus ieškokite laiko susitikti su treneriu ir aptarti sunkumus su kuriais susiduria jūsų vaikai ir bandykite ieškoti bendrų sprendimų kelti motyvaciją.

Ir pabaigai.

Stebėkite ir džiaukitės kiekviena nors ir labai maža vaiko pergale, po kiekvienos treniruotės paklauskite kaip sekėsi, kas naujo ir ko išmoko, paprašykite parodyti tai kas geriausiai išeina ir kas sunkiai sekasi. Kartu planuokite išvykas į aukšto meistriškumo sportininkų varžybas, stebėkite ir ieškokite sektino pavyzdžio savo vaikui sporto pasaulyje. Būkite išradingi ir judėkite su vaiku drauge.

Parašykite komentarą