Pirmi kartai 96
Žmonės

Senjorė Janina griauna mitus apie pensinį amžių: „Tai metas, kai gali gyveni sau“

Net keturis dešimtmečius tarp sutarčių ir dokumentų pradirbusi Janina, išėjusi į pensiją pasinėrė į veiksmo, nuotykių ir judėjimo kupiną kasdienybę. Aktyviai leisti laisvalaikį moteris mėgo visuomet: keliaudavo, kopdavo į kalnus, slidinėdavo, tačiau išpildyti visas turėtas svajones paprasčiausiai pritrūkdavo laiko. Todėl dabar senjorė džiaugiasi galėdama dienas skirti savo norams ir juos pildant, pirmą kartą įsisuks į šokių aikštelę bačata ritmu.

Kaip ir kiekvieną šeštadienį, „Lietuvos ryto“ televizijos žiūrovus vėl žadins senjorų norus pildanti laida „Pirmi kartai. 60+“, kurioje dalinamasi ne tik senjorams aktualia šių dienų informacija, bet ir unikaliomis istorijomis, kurių herojai, laužydami mitus apie savo amžių, išpildo ilgai kauptas svajones ir pasiryžta išbandyti dalykus pirmą kartą savo gyvenime.

Šios savaitės herojė – kelionėms ir nuotykiams neabejinga Janina Katkevičienė. Prieš išeidama į pensiją moteris daugiau nei 40 metų dirbo ofise tarp skaičių ir sutarčių, tačiau paklausta, ar niekuomet nejuto perdegimo, atskleidžia receptą, iki šių dienų padedantį praskaidrinti mintis.

„Aš dirbau su verslo klientais, dujų apskaita: kontraktai, viešieji pirkimai, sutartys, skolos. Buvo nuostabus kolektyvas, nuostabi aplinka, tačiau be viso to, darbą derindavau su aktyviu laisvalaikiu: kalnai, slidės, krosai. Tokioje veikloje išbarstai visą savo blogį ir vėl grįžti švaria, šviežia galva“, – tikins laidos herojė.

Veiksmo senjorės gyvenime netrūksta ir dabar. Janina pripažįsta, jog išėjus į pensiją iš pradžių buvo sunku, bet greitai ji susirado kuo save užimti, jog šiandien vos spėja suktis, mėginant suspėti visur, kur norisi.

„Išėjus į pensiją iš pradžių nežinojau ko griebtis, bet sportas padėjo. Įsitraukiau į veiklas, važinėju dviračiu, lankau sporto trečiojo amžiaus universitetą, kasdien treniruojuosi, plaukioju baseine, lankau paskaitas. Dabar gyvenu sau, nes tikrai anksčiau negalvojau, kad tiek galėsiu leisti. Domiuosi viskuo, gyvenimas nuostabus, veiklos – kiek nori, tik spėk suktis“, – atviraus senjorė.

Tačiau pasirodo, suktis Janina trokšta ne tik gyvenime, bet ir šokių aikštelėje. Prakalbus apie dar niekuomet nebandytus pirmus kartus, moteris prasitars seniai svajojusi susipažinti su profesionalaus šokio judesiais, o to ją išmokys „Gintarės šokių ir laisvalaikio studijos“ treneris iš Kolumbijos Marvin, pakviesiantis senjorę pajudėti bačata šokio ritmu.

„Šiandien grįžau į jaunystę, esu pakylėta. Puikus jausmas, čia ne į kalnus lipti, bet jaučiuosi kaip po geros treniruotės. Reikės prašytis į pamokas, atgimiau, atrodo, kad esu trisdešimtmetė. Pirmas kartas ne tik šokiuose, bet ir televizijoje“, – įspūdžiais dalinsis Janina.

NAUDINGI PATARIMAI SENJORAMS

Kaip sustabdyti plaukų slinkimą?

Visiškai normalu per dieną netekti nuo 40 iki 150 plaukų. Problema iškyla tuomet, kai plaukų slinkimas pagausėja. Priežasčių gali būti įvairių: sezoniškumas, hormoninis disbalansas, amžius ar net persirgtos ligos.

„Po COVID-19 pandemijos daugelis pastebėjo, kad pradėjo slinkti plaukai. Kodėl taip nutiko? Imuninė sistema ėmė gaminti imunines ląsteles, jog apsaugotų organizmas arba kad organizmas greičiau pasveiktų, o tokie dalykai, kaip plaukai ar nagai, nėra būtini žmogui, kad išgyventų. Todėl plaukai ima slinkti net ir po antibiotikų gėrimo. Tenka pastebėti, kad moterys virš 50 metų pradeda skųstis, jog plaukai išretėjo, o tai amžiaus procesai. Kad plaukai neslinktų, jais reikia rūpintis iš vidaus: sveika mityba, geras miegas, bet iš kitos pusės, mes ir iš išorės turime nepamiršti pasirinkti tinkamus produktus“, – laidoje pasakos grožio salono įkūrėja Natalija Nova.

Vaistinėse iš tiesų galima rasti produktų, kurie padeda nuo plaukų slinkimo. Pavyzdžiui „Grožvita PRO“ siūlo sukurtą inovatyvią sistemą, kurią sudaro sojų, kviečių bei baikalinių kalpokių daigai, kurių derinys aktyvina snaudžiančias motinines plauko maišelio ląsteles, apsaugodamas jas nuo senėjimo, o plaukus – nuo slinkimo.

„Suvaldyti plaukų slinkimą galima įvairiomis priemonėmis, viena iš jų yra šampūnai bei serumai, kurių sudėtyje galima rasti B grupės vitaminų, augalinių ekstraktų, kad atliktų ne tik plaunamąją funkciją, bet ir pastimuliuotų pačias plaukų šaknis“, – patarimais dalinsis vaistininkė Gabija Kruopytė.

Kaip prižiūrėti dantis ir ką daryti jų netekus?

Dauguma žmonių, kol nieko neskauda, į odontologus neskuba kreiptis, bet medikai teigia, jog taip neturėtų būti. Apsilankyti pas odontologą reikėtų bent kartą per metus, mat kasdien savo paskirtį atliekantys dantys dėvisi, o norint užbėgti sunkioms ligoms už akių, verta skirti laiko profilaktinėms apžiūroms.

„Jeigu mes kramtome maistą, naudojamės dantimis, tai normalu, kad juos reikia prižiūrėti. Senjorams dantų netekimas pasitaiko žymiai dažniau. Tačiau ši problema įtakoja visą organizmą, juk dantys pirmieji dalyvauja mitybos grandinėje, tad šiuo atveju reguliari jų priežiūra yra būtina“, – teigs „Dantų harmonijos“ gydytojas implantologas Marius Bučinskas.

Deja, bet dantų netekimo priežasčių yra keletas. Vienos jos susijusios su ligomis ir netinkama priežiūra, kitos – su paveldimumu. Tokie atvejai ne tik blogina žmogaus gyvenimo kokybę, bet ir emociškai kenkia pasitikėjimui savimi. Laimei, šiuolaikinė medicina pažengusi sprendimo būduose, o pasak specialistų, implantus įsidėjęs žmogus gali vėl džiaugtis gražia šypsena.

„Dantų implantai yra dirbtini dantų šaknų pakaitalai, ant kurių tvirtinami dirbtiniai vainikėliai ir tokiu būdu atstatomas kramtymo mechanizmas. Šiai dienai dantų implantacija yra vienas patikimiausių ir populiariausių dantų atstatymo būdų pasaulyje. Kai mes pabaigiam gydymą, pacientai dažniausiai savęs klausia, kodėl nepadarė to anksčiau ir stebisi beprasmiai galvoję, kad skaudės labiau. Tos metodikos yra išdirbtos, ilgaamžės, o sukaupta patirtis leidžia pasiekti norimo rezultato be nemalonių pojūčių“, – tikins gydytojas.

Kaip bėgant metams išsaugoti vyriškumą?

Senjoras Zenonas Imbrasas jau yra suvaidinęs daugiau nei 80 filmų bei serialų. Senjoras įkūnijęs daugybę personažų: jis yra buvęs ir kaliniu, ir gydytoju, ir dvarininku, ir netgi generolu. Prieš pradėdamas aktoriaus karjerą, Zenonas dirbo fizinio lavinimo mokytoju, todėl sveikos gyvensenos pagrindais jis vadovaujasi iki šių dienų. Tiesa, su laiku senjoras sako supratęs, kad kasrytinės mankštos vyriškai sveikatai palaikyti jau nebe pakanka.

„Judėjimas ir mankštos – neatsiejama rutinos dalis, bet suprantu, kad nejaunėju, todėl į mitybą įtraukiau maisto papildus. Ten viskas koncentruota, pasižiūri, pasidomi, paskaitai ir išgeri. Pavyzdžiui, vyro sveikatai labai naudinga afrikinė slyva, bet į Afriką juk nenuvažiuosi jos nusiskinti“, – laidoje šmaikštaus senjoras.

Kalbant apie vyrus kamuojančias problemas, dažna jų priežastimi tampa lytinės sveikatos sutrikimai. Tam įtakos turi graikinio riešuto dydžio prostatos organas, atsakingas ne tik už lytinę potenciją, bet ir raumenų tonusą, atmintį ir bendrą vyro organizmo būklę.

„Vyrų sveikata dažniausiai siejasi su jų lytinė sveikata, kuri keičiasi su amžiumi. Tam įtakos turi ir prostatos sveikata. Kai kurios ligos nepriklauso nuo amžiaus, bet gerybinė hiperplazija bei prostatos vėžys turi tiesioginį ryšį su vyro amžiaus“, – laidoje kalbės gydytoja urologė Jonė Verikaitė.

Kasdienis maisto papildų vartojimas gali pagerinti vyrų organizmo veiklą ir padėti išlaikyti tonusą, o renkantis maisto papildus prostatai, potencijai ir gyvybingumui, galima atkreipti į jų sudėtį. Vyro organizmui itin naudingas juodasis eleuterokokas, iš Peru Andų kilusi pipirnė, afrikinės slyvos ekstraktas, goji uogos bei sėjamojo lino sėklos. Visos šios natūralios priemonės, sutalpintos į maisto papildo, tokio kaip „RED3“ kapsulę, tikslingai veikia vyro sveikatą bei padeda palaikyti normalią potenciją bei prostatos būklę.

Laida „Pirmi kartai. 60+“ – puikus įrodymas, kad troškimui mėgautis gyvenimu amžiaus ribos nėra. Vedėjos Lauros Balčiūtės kalbinami senjorai, jų pirmi kartai bei aktualiausios naujienos – šeštadienį, 17 val., tik per „Lietuvos ryto“ televiziją.“

Parašykite komentarą