22.06.07 Seni automobiliu vardai grizta naujam gyvenimui 0
Įdomybės

Seni automobilių vardai prisikelia naujam gyvenimui

Neseniai kalbėjome apie automobilius transformerius ir kaip jie transformuos mūsų naudojimosi įpročius jais. Šįkart norime pakalbėti apie kitokias transformacijas – apie automobilių modelių pavadinimus, kurie yra prikeliami naujam gyvenimui, juos suteikiant visiškai kitokios paskirtiems modeliams ir taip iš esmės pakeičiant mūsų asociacijas su tais pavadinimais. Kodėl taip elgiasi gamintojai, kokios to priežastys?

Žinoma, automobilių koncernų darbuotojams fantazijos nepritrūko, jie vis dar sugalvoja smagių pavadinimų tokių kaip Dacia Spring, Renault Talisman, Lincoln Aviator ar Lamborghini Huracan. Tačiau dabar gyvename nuomonės formavimo ir prekės ženklų karaliavimo laikais kuomet žmonėms su produkto pavadinimu parduodama ir asociacija. Suteikime naujam automobilio modeliui jau žinomą pavadinimą ir žmogui nereikės aiškinti ką jis gaus kartu su automobiliu. Be to, seno modelio fanai ieškodomi informacijos internete irgi nori nenori gaus informaciją apie naują dažnai kitokį modelį, bet tokiu pačiu pavadinimu.

Ford kompanijai patinka gyvūnų pavadinimai

Pavyzdžiui šiuo metodu gerai naudojasi Ford kompanija. Neseniai ji mums pristatė “Ford Mustang Mach-E” modelį, kurio pavadinimą galima iššifruoti taip: tai yra kietas automobilis, toks pat kietas kokie yra visi “Mustang” automobiliai. Jeigu tokio kietumo jums per maža, žinokite kad jis bus dar ir labai greitas automobilis, nes “Mach” reiškia matavimo vienetą nurodantį judančio objekto greitį garso greičio atžvilgiu. O garso greitį visi mes gerai iš mokyklos prisimename – tai 343 m/s arba 1234 km/h. Žodžiu automobilis bus labai greitas ir tam yra paprasta priežastis – pavadinimo gale esanti „E“ raidė žinoma reiškia „elektrą“.

„Ford kompanija šitaip begėdiškai pasinaudodama legendiniu „Mustang“ pavadinimu siekia tik vieno – maksimaliai stipriai rinkoje pozicionuoti pirmąjį savo elektromobilį. Tai itin svarbu, nes kas pavėluos į elektromobilių traukinį (traukinys žinoma elektrinis) gali susidurti su rimtomis pardavimų problemomis netolimoje ateityje.“ – sako atsiliepimų apie automobilius svetainės Autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Dar vienam Ford modelio pavadinimui buvo suteikta naujos karjeros galimybė – tai Ford Puma. Gal pamenate prieš porą dešimtmečių gamintą nediduką Ford Puma kupė? Automobilis buvo siūlomas pernelyg nišinei rinkai – nedidukų sportiškai atrodančių, tačiau sportiškai nevažiuojančių kupė rinkai. Tokių pasirodo niekas nenorėjo. Panašių bandymų buvo vos keletas ir visi jie buvo nesėkmingi – kartu su Ford Puma tokia pačia nesėkme dalinosi ir Opel Tigra. Net ir šiandien turime vos keletą panašių automobilių tokių kaip Volkswagen Scirocco, Honda CR-Z ar Hyundai Veloster. Taigi mažojo Ford Puma karjera po penkerių gamybos metų pasibaigė, tačiau šiandien ji atgimė kaip Ford Puma krosoveris. Tai kompaktiškas, ekonomiškas, simpatiškas miesto krosoveris ir dar su „katinišku“ pavadinimu – receptas be pralaimėjimo. Neabejojame dabar Puma pavadinimas gyvuos daug ilgiau nei penkis metus.

Japonai pasitiki savo sportinių automobilių palikimu

Analogišką transformaciją atliko ir ne geriausius laikus išgyvenanti Mitsubishi kompanija – buvo prikeltas legendinis „Eclipse“ pavadinimas. Pamenate elipsės formų, per „blow off“ vožtuvą suspaustu oru besispjaudantį žalsvos spalvos Mitsubishi Eclipse iš pirmos „Fast & Furious“ dalies? Taigi, dabar jis tapo visai ne elipsės formų ir visai ne sportiškas – dabar jis yra kompaktiškas miesto krosoveris su nedideliais ir ekonomiškais varikliais. Akivaizdu, kad Mitsubishi kompanija krosoverių rinkoje skaudžiai pralaimėjusi savo varžovams iš Nissan kompanijos, meta visus kozirius – jiems desperatiškai reikia sėkmės svarbiausiame rinkos segmente ir mes tos sėkmės nuoširdžiai linkime vienai ikoniškiausių Japonijos markių.

Dar viena įdomi ir nelabai suprantama transformacija vyksta Honda stovykloje. Čia vienam iš įsimintiniausių modelių pavadinimų „Integra“ norima suteikti visiškai kitokį atspalvį. Naujoji Acura Integra pasirodžiusi šių metų pradžioje pasirodo yra ne kas kitas, o Honda Civic. Na, mes suprantame kad kompaktiškam prestižiniam hečbekui pavadinimas Acura Civic netinka, bet ar tikrai reikėjo panaudoti Integra pavadinimą?

Jon Ikeda „Acura“ prekinio ženklo vadovas pažadėjo: „Jei mes ketiname atkurti Acura prekės ženklą iš naujo, tai Integra yra pagrindinis mūsų modelis. Daug žmonių jaučia geras asociacijas Acura markei labiausiai dėl Integra vardo. Yra Legend ir NSX vardai, bet Integra svarbesnis nei bet kuris iš jų.“ Na gerai, mes tikime Ikeda, nuoširdžiausiai linkime jam sėkmės, kad tik kažką įdomaus pagamintų. Nes Honda/Acura kompanijai labai reikia sėkmės istorijos, kitaip naujoji karta automobilistų pamirš tokius pavadinimus kaip NSX, Integra, CRX, Accord, S2000 ar Legend. 

„Kaip ir Japonai, Audi kompanija taip pat ketina išnaudoti savo sportinių automobilių pavadinimus krosoverių madai įvaldyti. Kaip žinia Audi šią madą valdo nepriekaištingai – kompanija gamina bene plačiausią krosoverių ir visureigių gamą visoje rinkoje. Pavardinkime jos atstovus: Q2, Q3, Q4 e-tron, Q5, Q7, Q8, E-tron, dar galima priskirti A4 allroad quattro ir A6 allroad quattro modelius, dar galima paminėti “S” ir “RS” linijos visureigius, bet gal jau bus per daug. Prie šios grupės ketinama prijungti ir dar vieną vardą – tai visiems gerai žinomą „TT“ pavadinimą. Kodėl, kam reikia taip stipriai? Juk dar likęs nepanaudotas Q6 pavadinimas – atiduokite jį sudraskymui, ne legendinį TT.“ – juokauja Nerijus.

Prancūzai subtilesni

Šalia tokių akivaizdžių transformacijų yra ir keletas subtilesnių, bet puikiai pasiteisinusių. Tarkime, pamenate prieš dešimt metų gamintą Peugeot 3008 vientūrį? Nepamenate? Nieko nuostabaus – tai buvo neitin išvaizdus vienatūrio ir krosoverio mišinys, galbūt vienintelis toks rinkoje tuo metu. Pirkėjai nelabai suprato jo paskirties, nes automobilis neatrodė nei šaunus, nei talpus koks turėtų būti šeimos automobilis. Taigi, Peugeot kompanija 2016 metais jį pakeitė gerokai charizmatiškesniu automobiliu. Kaip dažniausiai būna šiais laikais, naujos kartos atstovas tapo krosoveriu ir sėkmingai užgožė senąjį.

Naujasis Peugeot 3008 tapo išraiškingesnis, aukštesnio stoto, turintis visus būtiniausius visureigio atributus – aukštesnę prošvaisą, plastikines praktinės naudos neturinčias ratų arkas ir bamperių apsaugas. Pirkėjai tarė „taip“ ir dabar Peugeot 3008 yra vienas geriausiai parduodamų automobilių savo segmente.

Dar keletas prancūziškų transformacijų įvyko visai neseniai – jos subtilesnės ir greičiausiai rinkoje taps taisykle. Pavyzdžiui, Citroën kompanija kažkada pozicionuotą kaip sportišką WRC ralio pergales skynusį Citroën C4 modelį irgi pavertė krosoveriu. Analogiškai pasielgti suskubo ir Renault kompanija su naujuoju Megane modeliu, kuris tapo ne tik simpatišku krosoveriu, bet dar ir elektromobiliu. O kad pirkėjams tikrai būtų aišku, kad perka elektromobilį, krosoverio pavadinimui priskyrė „Renault Mégane E-Tech Electric“. Neitin subtilu, bet bus labai veiksminga.

Parašykite komentarą