Mika2256
Žmonės Kultūra

Savo akvarelės darbų parodą Vilniuje pristatantis pasaulyje pripažintas Arūnas Vilkevičius dėl atrastų meno horizontų „kaltina“ pieštukus

Jo sąskaitoje – daugiau nei 30 tarptautinių meno konkursų apdovanojimų, kūrybai pasirinkta klaidų neatleidžianti tapybos technika ir daug laiko pareikalaujantis realistinis stilius. Taip pristatomas Lietuvoje dar tik atrandamas, o pasaulyje jau daugybės aplodismentų sulaukęs menininkas Arūnas Vilkevičius. 

„Kalti“ pieštukai

„Viskas prasidėjo nuo pieštukų!“, – šmaikštauja iki liepos mėnesio Vilniaus galerijoje „Autoportretas“ veiksiančią savo akvarelės darbų parodą „Emocijos“ atidaręs autorius.  

Bet, anot jo, kiekviename juoke yra dalis tiesos, o jo istorijoje paprasčiausios piešimo priemonės suvaidino svarbų vaidmenį. 

Vaikystėje, kaip ir daugelis vaikų, Arūnas mėgo piešti ir tapyti. Menininkas užaugo Užupyje, todėl visos senamiesčio gatvės, bažnyčios, Vilnelė bei supanti gamta buvo būsimojo kūrėjo „modeliai“.  Jau tada pašnekovo siela troško kūrybos ir degė begaliniu noru jį supantį pasaulį, jausmus bei emocijas perkelti ant drobės ar popieriaus. Bet, kaip jis pats sako, tada tai buvo tiesiog vaikystės pomėgis.

Tačiau visi reginiai ir potyriai tapo aktualiais „įrankiais“ vyriškiui pradėjus savąjį kelią gaminant išskirtinius, vienetinius, klasikinius rankų darbo baldus ar dekoro elementus. Būtent pastaruosius daugiau nei 30 metų tai buvo jo aistra. Mėgstamiausias Arūno stilius – Art Nouveau, kuriame dominuoja gamta – medžiai, gėles, paukščiai ir iš pirmo žvilgsnio nesibaigiančios banguotos linijos. Tie, kas yra matę menininko kūrinius, skirtus namams, juos nedvejodami vadina šedevrais. Dėl kruopštumo reikalaujančio kūrybos braižo A. Vilkevičiaus baldai itin vertinami svečiuose kraštuose. 

„Daug jų ten ir yra iškeliavę“, – sako pašnekovas, pridurdamas, jog dar 2017 metų pradžioje jis nei planavo, nei svajojo apie tapybą. 

Tačiau lemtingu posūkiu vilniečio gyvenime tapo pieštukų paieška dailės reikmenų parduotuvėje „Skizze“. A. Vilkevičius tuomet išsikalbėjo su joje dirbančiais darbuotojais ir žodis po žodžio baldininkas sulaukė pasiūlymo per kelis mėnesius suruošti savo darbų parodą. 

„Neturėjau nė vieno kūrinio. Nebuvau rankose rimčiau laikęs nei dažų, nei teptukų“, – pasakoja A. Vilkevičius. 

Nepaisant to kūrėjas pasirinko vieną sudėtingiausių tapybos būdų – sausą akvarelę. 

A.Vilkevičius su šypsena pasakoja apie pirmuosius potėpius, mokymąsi iš savų klaidų bei gimusią naują aistrą. 

„Nepaisant išbandymų, galima vaizdžiai pasakyti – pamėginęs suvaldyti popierių ir dažus, tiesiog „sėdau ant teptuko“, – šmaikštauja kūrėjas. 

Draugystę su akvarele brangina

Pirmoji paroda, kurioje eksponuota 15 paveikslų, gimė greitai, o antrajai prireikė laiko – penkerių metų.  

„Greičiausiai daugelis iš jūsų yra „ragavęs“ Arūno meno ir pažįsta jį kaip linksmą, draugišką, susivėlusį menininką. Ir visa tai yra tiesa. Tačiau visiems, atėjusiems į parodą, Arūnas atsiskleidžia ir savo gilumu, jautrumu, emocingumu, atsidavimu estetikai, ištikimybe detalėms ir nesuvokiama kantrybe. Tapyti darbą 150 ar daugiau valandų, ilgą laiką praleisti tam ruošiantis, galvojant apie norimą perduoti žinutę… Kurti akvarele, kuri nepalieka galimybės ištaisyti klaidas, reikia ne tik viską iš anksto planuoti, bet ir drąsos. Su akvarele neįmanoma skubėti,  jei jos draugystė tau brangi“, – parodos atidaryme kalbėjo meno šventės kaltininko žmona Vilma. 

Arūnas atvirai prisipažįsta – jam ši kelionė išvien su akvarele yra pilna baimių, bandymų, ieškojimų, pokalbių, menininkams labai gerai pažįstamų nusivylimų savimi. Tačiau būtent ji, akvarelė, suteikia jo kūrybai ir gyvenimui pilnatvę, savęs ir  supančios aplinkos bei žmonių pažinimą bei supratimą, kad tobulybės tiesiog nėra.

Arūnas kuria realistinį meną – jo braižas reikalauja daug darbo valandų, todėl dažniausiai jis tapo naudodamas savo paties sukurtas ir darytas nuotraukas. 

„Kokių istorijų yra buvę! Arūną turguose pažįsta visos gėlių pardavėjos! Jos žino, kaip jis atidžiai ir ilgai renkasi norimus įamžinti žiedus, skubiai juos gabena namo ledukų pilname šaltkrepšyje, paskui laiko tamsoje, kol, suderinęs visus apšvietimo bei kompozicijos niuansus, įamžina fotoaparatu“, – pasakoja Vilma. 

Dar daugiau detalių tenka apmąstyti ketinant nutapyti gamtos peizažus ar natūralioje aplinkoje pozuojančius modelius. Tuomet Arūnas laukia palankaus oro, vandens temperatūros, paros laiko. 

„Teko stebėti, kai iš kelių salotų gūžių jis „sulipdė“ vieną – tokią, kokią įsivaizdavo labiausiai tinkamą įamžinti“, – vieną iš vyro eksperimentų, virtusių meno kūriniu, prisimena Vilma. 

Svarūs lietuvio apdovanojimai

Arūno darbai kol kas mažai pažįstami Lietuvos meno mylėtojams, nors jis yra gana dažnas tarptautinių meno renginių ir konkursų dalyvis bei prizinių apdovanojimų laimėtojas.

Pirmąjį specialųjį apdovanojimą A. Vilkevičius gavo 2018 m. tarptautiniame GAWA akvarelistų konkurse.  Tais pačiais metais Lietuvos autorius sulaukė įvertinimo ir dar dviejuose konkursuose.  

Vaisingi diplomais buvo 2019 metai. Vienas reikšmingiausių to laikotarpio pasiekimų – Arūnas tapo „Fabriano in Acquarello 2019“ dalyviu, o darbas „Rudens simfonija“ buvo atrinktas į keliaujančią parodą ir dabar nuolat eksponuojamas Tarptautiniame Akvarelės muziejuje Italijoje. Arūno darbus buvo galima išvysti meno parodose Suomijoje, Lenkijoje, Slovėnijoje, Prancuzijoje, Ispanijoje, Italijoje, Australijoje.  

Autoriaus kūriniai jau keturis metus iš eilės akvarelės kategorijoje aukščiausiomis nominacijomis yra įvertinti Amerikos meno apdovanojimuose, o nuo 2020 m. jis yra Prancūzijoje įkurtos Pasaulinės meno akademijos (Mondial Art Academia) narys, du metus iš eilės jis buvo vieno garsiausio pasaulyje ARC Salon realistinio meno kūrėjų finalininkas. 

Be dešimčių kitų apdovanojimų, A. Vilkevičius šįmet yra ir pagrindinio „Best in Show“ prizo laimėtojas „National Trust Giant“ miniatiūrų meno parodoje (Australija) su darbu „Žvilgsnis“ – akvarelė ant popieriaus, 25mm x 38mm.

„Už parodos Vilniuje pavadinimą „Emocijos“ esu dėkingas mano meno mylėtojams, gerbėjams ir, be jokios abejonės, kritikams. Labai dažnai žiūrėdami į mano akvarelės kūrinius, ar tai būtų žmogaus portretas, ar gėlės, gamta ar tiesiog paprasčiausia kriaušė, jie kalba apie tai kokias emocijas kūrinys jiems suteikia.  Mane visada žavi kai tas pats kūrinys skirtingiems žmonės sukelia skirtingas emocijas. Mano kūrybinis kelias nuo idėjos užuomazgos iki tol kol kūrinys atsiduria rėmuose ir po stiklu, yra ilgas, ir taip pat pilnas įvairiausių emocijų“, – sako A. Vilkevičius. 

Parašykite komentarą