paspirtukas
Naudinga žinoti

Rengiama diskusija dėl elektrinių paspirtukų keliamų pavojų

Šalies gatvėse pastebimai daugėjant eismo įvykių, kuriuose dalyvauja elektriniai paspirtukai ir nukenčia žmonės arba sugadinamas turtas, Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko iniciatyva rengiama diskusija „Elektrinių paspirtukų populiarėjimo keliami iššūkiai eismo ir jo dalyvių saugumui”.

„Žaliųjų transporto priemonių plėtra labai džiugina, tačiau mes tiesiog negalime užsimerkti prieš tragišką statistiką. Deja, bet augant elektrinių paspirtukų skaičiui, nepaprastai dideliu tempu auga ir eismo įvykių skaičius. Tiek šių transporto priemonių, tiek ir kitų eismo dalyvių patiriamos traumos ir nuostoliai yra tikrai dideli. Tenka apgailestauti, tačiau net esant tokiai situacijai, , mes Lietuvoje vis dar neturime net šios transporto priemonės apibrėžimo, nekalbant jau apie aiškias ir visiems suprantamas jos eksploatavimo taisykles”, – sako diskusijos iniciatorius J. Sabatauskas.

Renginio metu bus apžvelgtas šiuo metu Lietuvoje egzistuojantis šių transporto priemonių ir jų naudojimo reglamentavimas šalyje. Svarbia statistika dėl su šiomis priemonėmis susijusių eismo įvykių ir jų priežasčių pasidalys Kelių policijos atstovai. Diskusijoje dalyvausiantys medikai aptars ne tik patiriamų traumų statistiką, bet ir pateiks informaciją apie šių traumų pobūdį, jų pavojingumą.

Pagrindinis diskusijos tikslas – išskirti esminius pavojus, jų priežastis ir pasekmes tam, kad būtų rastas sutarimas dėl būsimo elektrinių paspirtukų eismo keliuose reglamentavimo, kuris užtikrintų didesnį pėsčiųjų, elektrinių paspirtukų naudotojų, taip pat kitų eismo dalyvių ir jų turto saugumą.

„Kai Europos valstybės jau kuris laikas yra ganėtinai aiškiai nustačiusios taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams, mes Lietuvoje šias priemones vis dar traktuojame kaip dviračius. Be to, turime pripažinti, kad dabar taikomos taisyklės faktiškai neveikia. Tikiuosi, kad geros savo sričių specialistų diskusijos dėka, rasime sprendimą, kaip padidinti saugumą, neužkertant kelio tolimesnei šių transporto priemonių plėtrai šalyje”, – pabrėžia J. Sabatauskas.

Diskusija vyks kovo 21 d., pirmadienį, Lietuvos Tarybos salėje(I rūmai).  Renginio pradžia – 10 val.

RENGINIO PROGRAMA

Kviečiame stebėti diskusiją ir pateikti savo klausimus internetu tiesiogiai ČIA.

Parašykite komentarą