Miestas

Pirmasis kauniečių startuolio pusmetis: pritrauktas finansavimas ir plėtros užsienio rinkose planai

Nors kauniečių sukurtas startuolis „Contribee“ skaičiuoja dar tik pirmąjį gyvenimo pusmetį, tačiau jau spėjo nuveikti nemažus darbus: augantys vartotojų srautai, didėjanti komanda ir pritrauktas finansavimas, leisiantis technologijų kompanijai įkelti koją į kitas Europos rinkas – visa tai rodo, kad lankstūs ir dinamiški startuolio sumanytojai ambicingai ir užtikrinai skverbiasi į kūrėjų rėmimo platformų rinką.

„Contribee“ pavadinimas kilęs iš angliškojo contribute, reiškiančio pagalbą, bendradarbiavimą, aukojimą, norą prisidėti. Ant tokio pamato ir buvo pastatytas visas technologijų startuolio veiklos principas: sukurti įrankį tinklaraštininkams, vaizdo žaidimų transliuotojams, paramų fondams, sporto organizacijoms, švietimo įstaigoms, verslams, menininkams ir visiems kitiems įvairiausio turinio kūrėjams, norintiems savo hobį paversti pragyvenimo šaltiniu. O jų žiūrovams – turinio vartotojams – greitai ir patogiai paremti patinkantį kūrėją ar gauti prieigą prie norimo turinio.

Kaip dauguma startuolių, „Contribee“ jau per pirmuosius veiklos mėnesius koregavo savo įrankio funkcionalumą ir, matydami rinkos poreikius, lanksčiai prie jų adaptavosi.

„Didesnius neplanuotus pokyčius pastebėjome ties potencialių vartotojų vertikalėmis. Jeigu pirminė koncentracija buvo tik į tinklalaidžių ar vaizdo įrašų kūrėjus, bėgant laikui augo organinis susidomėjimas ir iš ne pelno siekiančių ar profesionalių sporto organizacijų, grožio specialistų, lenktynininkų, trenerių ar net parapijų,“ – apie prasiplėtusį auditorijos ratą pasakoja vienas iš startuolio įkūrėjų, komunikacijos vadovas Mantas Michalauskas.

Kadangi tokie kūrėjai negali pasiūlyti išskirtinio turinio, rakinamo po prenumeratomis, pagrindiniu privalumu jiems tampa vienkartinės paramos galimybė. Toks poreikis buvo pastebėtas ir iš kitos pusės – turinio vartotojų: dalis žmonių, norinčių paremti kūrėjus, bijo būti pririšti prie mėnesinių paramos įmokų. Taip buvo sumanytos vienkartinės paramos, pritraukusios tiek naujus turinio kūrėjus, tiek jų rėmėjus.

Dar viena startuolio pasiūlyta patraukli naujovė – mokėjimo už konkretų įrašą funkcija (angl. pay-per-post). Ją ypač pamėgo tie kūrėjai, kuriems aktualu pardavinėti peržiūras už įvairius pasirodymus: spektaklius, laidas, koncertus, mokymus ar kursus.

Šiuo metu startuolio įkūrėjai skaičiuoja, kad platformoje yra per 130 kūrėjų ir apie 1 500 vartotojų rėmėjų, kurie per platformą yra atlikę per 1 800 mokėjimų – vadinasi, remia daugiau nei vieną kūrėją arba tą patį kūrėją paremia daugiau nei vieną kartą.

Ruošiasi žingsniui į naujas rinkas

Nuo 6 iki 11 žmonių išaugusi komanda ir gautas finansavimas, kurio didžioji dalis bus skirta rinkodarai, „Contribee“ kūrėjams leidžia dar labiau spustelėti akceleratorių ir aktyviai dairytis į tolimesnės plėtros horizontus.

„Šiuo metu mūsų komanda atlieka įvairius rinkos tyrimus, sprendžiame, į kurias šalis žengti pirmiausiai. Žinome, kad pradėsime nuo tų Europos šalių, kuriose nėra svetimos sutelktinio finansavimo platformos. Tam reikalingas kruopštus pasirengimas – juk kiekvienoje šalyje tokios platformos vertinamos skirtingai. Be to, vertiname ne tik į kurias šalis eiti, bet ir kaip tose šalyse tinkamai save pristatyti, kokius reklamos kanalus pasirinkti, su kokiais kūrėjais pradėti bendradarbiavimą,“ – pasakoja M. Michalauskas.

Prieš paleisdami startuolį, jo įkūrėjai užsiminė, kad kiekvienas tuometinis komandos narys buvo ir įmonės akcininkas, todėl prie projekto motyvuotai dirbo be jokio atlygio. Situacija šiuo metu jau keičiasi: beveik dvigubai išaugusi komanda buvo sustiprinta rinkodaros, pardavimų bei IT žmonėmis, kurie už savo darbą gauna atlygį.

„Turime išskyrę akcijų paketą, į kurį pretenduoja visi darbuotojai, priklausomai nuo įmonei sukurtos vertės. Vis dėlto šį mėnesį užbaigsime pirmąjį investavimo etapą, todėl naujiems darbuotojams galime pasiūlyti ne tik akcijų paketą, bet ir konkurencingus atlyginimus,“ – tvirtina M. Michalauskas.

Startuolio paleidimo metu daugiausiai dėmesio buvo skiriama auginti platformos vartotojų skaičių: tai turėjo tapti svarbiausiu kriterijumi, parodančiu būsimiems investuotojams, kad „Contribee“ sprendžia svarbias rinkos problemas, yra naudingas ir reikalingas.

„Manome, kad užsibrėžtus tikslus pasiekti pavyko puikiai ir gan per trumpą platformos egzistavimo laikotarpį,“ – pastebi M. Michalauskas. Pasak jo, nors kūrėjų skaičiaus auginimas ir toliau išlieka vienu pagrindinių prioritetų, tačiau ne mažesnis dėmesys skiriamas pačiai platformai, jos funkcijų tobulinimui, vartotojų patirties gerinimu ir – visai netrukus – platformos adaptavimui naujoms rinkoms.

VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija.

 

Parašykite komentarą