Įdomybės

Penkeri metai lietuviškame ūkyje: nuo 4 iki 17 skirtingų rūšių pomidorų

„Kietaviškių gausa“ verslo ir plėtros vadovas Karolis Montvila sako, kad sėkmingą vietinių gamintojų rinkos dalies augimą užtikrina prisitaikymas prie klientų poreikių.

Nuo 1987 m. veikiančios ir šiuo metu didžiausią šiltnamių kompleksą Baltijos šalyse turinčios įmonės „Kietaviškių gausa“ partnerystė su prekybos tinklu „Iki“ prasidėjo daugiau nei prieš 20 metų. Kietaviškių šiltnamiuose auginamos prekybos tinklo privataus prekių ženklo „IKI Ūkis“ linijai skirtos daržovės – salotos, trumpavaisiai ir ilgavaisiai agurkai, pomidorai.

Anot K. Montvilos, vienas iš aspektų, padedančių jau kelis dešimtmečius išsaugoti klientų lojalumą, yra modernios ir nuolat atnaujinamos technologijos.

„Prieš trejus metus modernizavę šiltnamius ir įvedę juose šviesos kultūrą, agurkus ir salotas Lietuvos žmonėms galime pasiūlyti ištisus metus. Lietuvių susidomėjimas ilgavaisiais agurkais sparčiai išaugo būtent tuomet, kai pradėjome juos auginti visus metus. Tačiau mes nesustojame – mūsų, kaip modernaus augintojo, tikslas yra ir kitas daržoves auginti nepertraukiamu ciklu. Tikimės, kad jau per kelerius ateinančius metus tautiečiai ant kalėdinio stalo galės padėti ir mūsų šalyje užaugintus pomidorus“, – sako K. Montvila.

Nuo 4 iki 17 rūšių pomidorų

Nuolat auganti lietuviškos produkcijos paklausa neabejotinai rodo, kad lietuviai palaiko savus gamintojus, o norą pirkti lietuviškas daržoves stiprina ir kasmet didėjantis jų asortimentas.

„Augantis pasitikėjimas vartotojų akyse mus labai džiugina, dėl to kiekvienais metais stengiamės užauginti kažką naujo ir dar nematyto. Jeigu prieš penkerius metus galėjome pasiūlyti tik 4 pomidorų rūšis, šiemet jų auginame net 17“, – teigia „Kietaviškių gausos“ atstovas.

Atsižvelgdama į augantį susidomėjimą egzotinėmis pomidorų veislėmis, įmonė šiais metais pirkėjams pasiūlė du naujus Lietuvoje išaugintų pomidorų mišinius bei juoduosius mini kumato pomidoriukus. Tačiau K. Montvilos teigimu, visgi ne visi pirkėjai ieško naujovių. Nemaža dalis jų vis dar renkasi klasikinius pomidorus, nori puikiai pažįstamo skonio avietinių, slyvinių ir juodųjų pomidorų.

„Be pomidorų, tarp vartotojų šiuo metu populiariausios išlieka paprastosios lapinės salotos vazonėliuose. Taip yra ir dėl tradicinės išvaizdos, ir žemiausios kainos. Kitos salotų rūšys, kaip, pavyzdžiui, ąžuolalapės ar ledo salotos, yra turtingesnės mineralinėmis medžiagomis, tačiau pastebime, kad jas dėl egzotiškos, neįprastos išvaizdos ir dėl aukštesnės kainos pirkėjai renkasi rečiau“, – sako K. Montvila.

Išnaudoja privalumus

Montvila teigia, kad vienas svarbiausių lietuviškos produkcijos privalumų – natūralumas ir šviežumas, nes vietinės prekės parduotuves, tuo pačiu ir žmonių stalą, pasiekia žymiai greičiau nei produktai iš tolimųjų kraštų.

„Mums nereikia specialiai apdoroti ar paruošti daržovių prekybai, kad išlaikytume jų šviežumą. Kelias nuo nuskynimo iki parduotuvių lentynų yra itin trumpas – ne daugiau nei para laiko“, – pasakoja „Kietaviškių gausa“ atstovas.

Be to, daržovės Kietaviškių kaimelyje pastatytuose šiltnamiuose auginamos remiantis natūraliais procesais: nuo natūralaus daržovių vaisių užmezgimo padedant kamanėms iki rankomis skintų pomidorų kekių. Nuo kenkėjų augalus ūkis saugo taip pat visiškai natūraliu būdu – naudodamas biologinę augalų apsaugą.

Parašykite komentarą