Šiandien Kaune daug girdime apie saviizoliaciją, viruso sukeltą chaosą, sutrikdytą įprastą gyvenimo ritmą. Vaikai į tai reaguoja ramiai, tuo tarpu tėvai su nerimu stebi tai, kas bus toliau, o švietimo ir mokymo įstaigos ruošiasi pradėti naujo formato ugdymo procesą.
Mes, mūsų tėvai ir seneliai ėjome kiekvieną rytą į mokyklą nešini pilnomis kuprinėmis knygų, sąsiuvinių. Klasėje šurmulį, ne visada padėjusį susikaupti, nutraukdavo griežtas ir reiklus mokytojos žodis, kuris gražindavo visus atgal į pamokos temą. Visų laukiamos pertraukos su galimybe išbėgti į kiemą ar iki artimiausio kioskelio šiandien jau gali būti ir istorija. Gal…
Bendravome su Kauno Jėzuitų gimnazijos vaikais, tėvais ir mokytojais, kurie visą praeitą savaitę testavo naujo nuotolinio mokymo sistemą.
Naujos technologijos ugdymo procese
„Dalis mokinių buvo grįžę iš viruso pažeistų rajonų, todėl tapo būtina juos mokyti nuotoliniu būdu. Privalėjome tam pasirengti, todėl gimnazijos mokytojų mokymus kaip elgtis nėįprastoje situacijoje pradėjome dar prieš kovo 12 dieną”, – pasakojo Kauno Jėzuitų gimnazijos pavaduotoja ugdymui Rasa Pilinkienė.
Kai buvo atšauktos pamokos ir paskelbtas karantinas mokyklose, Kauno Jėzuitų gimnazijos administracija nusprendė neskelbti 2 savaičių atostogų bei nuotolinį mokymą pradėti po 3 dienų pasiruošimo – sistemos sukūrimo ir mokytojų apmokymo. Penktadienį buvo organizuoti intensyvūs mokymai gimnazijoje, o nuo pirmadienio didesnė dalis mokinių jau mokėsi iš namų.
„Mano nuomone, nuotolinis mokymas yra gerai, nes jis pabrėžia, kad švietimas neatsilieka nuo naujausių kasdieninių technologijų. Mokiniams tai taip pat yra kažkas naujo, rodančio, kad mokymosi procesas gali vykti ne vien tradicinėmis formomis. Manau, kad nuotolinis mokymasis yra puiki alternatyva šių dienų atžvilgiu. Jis būtų puiki išeitis ir vaiko ligos atveju”, – kalbėjo Rimantė Platūkienė, trijų vaikų mama.
„Kauno Jėzuitų gimnazija tarsi iš anksto ruošėsi nuotoliniam ugdymui. 2018 m. laimėjome konkursinį projektą, finansuojamą iš ES struktūrinių fondų. Įgyvendinamo projekto „Kauno Jėzuitų gimnazijos infrastruktūros atnaujinimas ir modernizavimas“ metu įsigijome interaktyvius ekranus su integruotomis mokymo sistemos naudojimo platformomis ir kitomis programomis bei nešiojamus kompiuterius. Tad, dabar iškilus poreikiui, mokytojai, kurie pageidavo, buvo aprūpinti nešiojamais kompiuteriais ir kita įranga, kad galėtų vykdyti nuotolinį ugdymą likdami namuose”, – dalinosi mintimis Kauno Jėzuitų gimnazijos plėtros skyriaus vadovė Edita Zarembienė.
„Nuotolinis mokymas – tai naujas iššūkis, įdomios galimybės. Mūsų dvi dukros mokosi nuotoliniu būdu Kauno Jėzuitų gimnazijoje. Pastebėjau, kad jos virtualių pamokų metu namų aplinkoje labiau atsipalaidavusios, mokytojai daug skiria dėmesio, na ir pamokos yra labai įdomios ir naudingos”, – pasakojo mergaičių mama Kristina Goštautė.
Nuotolinis mokymas turi daug privalumų
„Mes sekėme įvykius Lietuvoje ir pasaulyje. Jau grįžus po žiemos atostogų pradėjome aktyviai tyrinėti nuotolinio mokymo sistemas, sekti pasaulinę praktiką. Pagrindinis mūsų tikslas buvo apjungti visą gimnaziją į vieningą sistemą, o ne kiekvienam mokytojui ieškoti savo būdų, kaip mokyti mokinius nuotoliniu būdu”, – kalbėjo R. Pilinkienė.
Nuo kovo 18 dienos Kauno Jėzuitų gimnazijos mokytojai ugdymo procesą pradėjo vykdyti sukurtoje virtualioje mokykloje. Čia yra ir virtualus mokytojų kambarys, kur kiekvieną rytą susirenka mokytojai bendrai maldai, vieni kitus palaikyti, išsakyti problemas ir išgirsti rekomendacijas. Taip pat sukurtas techninės pagalbos kambarys, kuriame darbo laiku budi IT specialistai ir padeda išspręsti kilusias technines problemas. Vaiko gerovės komanda laukia savo virtualioje erdvėje ir padeda nepalūžti mokytojams bei mokiniams. Mokiniai pakviesti prisijungti prie virtualių klasių, kur kiekviena bendruomenė turi savo erdvę, o mokytojai pagal tvarkaraštį „ateina“ pas ugdytinius į pamoką. Yra siekiama, kad visos pamokos vyktų realiame laike Hangouts Meet platformoje, o informacijos mainai vyksta Google Classroom sistemoje.
„Pamokos nuotoliniu būdu man visai patinka. Lengviau ir greičiau suprantu bei atlieku užduotis. Mokytojas visada šalia, bet kada galiu jo paklausti ir gauti atsakymą iš karto. Ir aišku, nereikia taip anksti keltis ir važiuoti į mokyklą”, – pasakojo septintokė Atėnė.
„Vienu metu galima valgyti, stebėti kompiuterį, per ilgąją pertrauką išsiplauti galvą, „kirvio“ pamokų metu šokti, žaisti telefonu, sėdėti patogiame krėsle”, – dalinosi įspūdžiais moksleiviai po pirmos savaitės mokymosi nuotoliniu būdu.
Naudojamos platformos turi daug galimybių
„Kadangi jau daug metų dirbame su Google sistemos produktais, gimnazijos viduje komunikuojame per Gmail paštą, dokumentais dalijamės per Google Disko sistemą, dalis mokytojų jau keli metai dirba su Google Classroom Sistema. Nutarėme nesiblaškyti ir pasirinkti kitus Google produktus, tokius kaip meetGoogle vaizdo konferencijų platformą bei Classroom”, – kalbėjo R. Pilinkienė
„Labai viskas puikiai padaryta. Kai mokytojai ir mokiniai pripras taip dirbti, tai mano nuomone, darbas bus net geresnis nei klasėje. Žinoma, jeigu mokiniai nuoširdžiai dirbs”, – pasakojo Lukas, I gimnazinės klasės auklėtinis.
„Matau kaip mergaitėms svarbu, kad mokytojai jomis pasitiki, kai rašo atsiskaitymus nuotoliniu būdu. Tai labai svarbu jaunos asmenybės ugdymui”, – kalbėjo K. Goštautė.
Testai gali pakeisti egzaminus
„Vienas iš klausimų keliančių dalykų yra mokinių vertinimas, kadangi nuotolinis mokymas nesuteikia galimybės tradiciškai jų testuoti. Tačiau iš kitos pusės galbūt pasikeitusi vertinimo sistema ugdys pačią mokinių savimonę, atsakingumą ir supratimą, kad mokymasis vyksta ne tik dėl pažymių, bet paties saves”, – dalinosi mintimis R. Platūkienė.
Kaip svarbu, kad vaikas rastų savo vietą visuomenėje, gebėtų bendrauti su įvairaus amžiaus žmonėmis ir gerai jaustųsi nepažįstamoje aplinkoje. Nuotoliniame ugdymo procese tą reikia akcentuoti ir nepamiršti. Žodis nuotolinis labai jau artimas žodžiui – nutolti.
„Mums, kaip Jėzuitų gimnazijai, labai svarbi refleksija ir mokytojų, mokinių ir jų tėvų grįžtamasis ryšys. Susidariusioje situacijoje esame pasiruošę nuolat tobulinti nuotolinio mokymo sistemą. Džiaugiamės eidami visi kartu. Tai mus labai stiprina kaip bendruomenę. Vieni kitiems padedami ir palaikydami mes galime labai daug”, – kalbėjo R. Pilinkienė.
„Džiaugiamės ir mokinių tėvų operatyviu reagavimu – jie aktyviai įsijungė į akciją dėl pagalbos priemonėmis bei kita reikalinga įranga tiems mokiniams, kurie jų neturi”, – dalinosi džiaugsmu E. Zarembienė.
Anot jos, šiuo metu Kauno Jėzuitų gimnazija turi visas galimybes pasiruošti naujiems iššūkiams, kurie visų laukia per ateinančius du mėnesius.