Neringos Poskutes Jukumienes instaliacijos Regalia. Invitation Be Mayor fragmentas
Kultūra Miestas

Neringa Poškutė-Jukumienė. WTF

Nuo liepos 1 d. galerijoje „Meno parkas“ (Rotušės a. 27, Kaunas), pradės veikti Neringos Poškutės-Jukumienės personalinė paroda „WTF“. Parodą galima bus aplankyti iki liepos 25 d.

Liepos 1 d. nuo 18 iki 20 val., laikantis visų saugumo reikalavimų, kviečiame į susitikimą su parodos autore Kaune galerijoje „Meno parkas“.

Čekų režisieriaus Jan Klata spektaklyje „Faustas“ Mefistofelį vaidinanti aktorė ištaria „WTF?“ ir tai šiame moderniame pastatyme pakeičia klasikinę J. V. Getės frazę „Sustok, akimirka žavinga!“ Kaip dažnai jums tenka pagalvoti ar net garsiai pasakyti: „WTF!..“? Kada paskutinį kartą tai darėte ir kodėl? Ar šiuolaikinis menas jums sukelia tokį klausimą, o gal tik padeda demaskuoti viešojo gyvenimo „WTF“ momentus?

Ribas žymintys ženklai, ribų žymėjimo juostos ir simboliai – yra visuotinai sutarti žymėjimai, kaip ir daugelis kitų dalykų, kurie yra tik visuomenės susitarimo reikalas ir kuriuos traktuojame kaip savaime suprantamus. Emocijos, kurios kyla pa(si)keitus jiems, tiesiogiai nuveda į parodos pavadinimo reikšmę. Kembridžo internetiniame žodyne raidinė frazė WTF išaiškinama kaip vartojama tokiai atvejais, kai esame nustebę, susierzinę ar nekvaršiname sau dėl ko nors galvos. Pristatomoje parodoje susiformuoja visos tiesioginės aplinkybės tuos jausmus identifikuoti. WTF iššifravimas paliekamas žiūrovui, nes pirmąjį įspūdį dažnai suformuoja pirmoji vizualinė ir verbalinė patirtis, skambesys.

Pastaraisiais metais savo kūryboje tyrinėju juvelyrikos kaip medijos ribas. Siekiu juvelyrikos termino praplėtimo vizualiąja priemone. Personalinis santykis su juvelyrika, kaip medija, parodoje nėra pirmapradiškai nuspėjamas. Jis pasislepia, maskuojasi arba reikalauja įsigilinimo.

Parodoje pristatomo tyrimo dalis – sociokultūrinės RIBOS, gyvenimo sociume reikšmė ir ženklai. Eksponuojamų objektų vizualinei grafikai pasirinkta modulio forma – rombas. Tai universali geometrinė forma, savyje talpinanti ir daug prasminės reikšmės. Pasitelkdama geometrinio apibrėžimo specifiką neapsiriboju ir nagrinėju jį kaip socialinės komunikacijos modulį, kuris reikšminiame išaiškinime nėra oficialus jaustukas, tačiau naudojamas kaip unikodo (standarto, apibrėžiančio beveik visų kalbų abėcėlių bei papildomų ženklų kodavimą kompiuteriuose) simbolis. Juvelyrika semantine prasme įgyja kūnišką egzistenciją  ir simbolio pagalba yra tiesioginė nuoroda į brangakmenių kiekį parodoje. Brangumo sąvoka taip ir suprantama – ekspoziciniu ir eksploataciniu maksimumu.

Kauno atveju – rombas – taip pat labai svarbus ženklas. Analizuoju ribinės prasmės koncepcijas, remiuosi asmeninės būties Klaipėdoje ar kitame mieste patirtimi.  Būti miesto žmogumi beprasmiškai prasminga? Esmingiausias vienetas/dalyvis – esame kiekvienas iš mūsų.

– Neringa Poškutė-Jukumienė

Parodoje pristatoma:

Instaliacijos:  „Regalia. Invitation: Be Mayor“ ir „Bang“

Objektai: „Briliantinė žaluma“ ir „Shallow“

Vaizdo instaliacija „Let’s go for a walk?!“

Neringa Poškutė-Jukumienė (g. 1981) – menininkė, kuratorė, dėstytoja, nuo 2017 m. Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkė. Šiuo metu gyvena, kuria ir dirba Klaipėdoje. Nuo 2004 m. aktyviai dalyvauja grupinėse parodose, tarptautiniuose simpoziumuose, meniniuose projektuose su kitų sričių menininkais Lietuvoje ir užsienyje. N. Poškutės-Jukumienės kūrybos laukas aprėpia šiuolaikinę juvelyriką, emalio ir metalo meną, mažąją plastiką, formą, instaliacijas ir kt.

Parodą iš dalies remia Lietuvos kultūros taryba ir VDA Meno ir mokslo projektų fondas (MMPF).

Parašykite komentarą