Naudinga žinoti

Kvietinių miltų alternatyvos – kas užima jų vietą?

Kasdienė maisto ruoša be miltų būtų sudėtinga – tai vienas dažniausiai naudojamų produktų. Makaronų, blynų ar saldžių kepinių beveik neįsivaizduojame be jų. Ir nors tradiciškai esame įpratę prie kvietinių, miltų rūšių pasirinkimas parduotuvių lentynose kur kas įvairesnis. Nijolia Juchnevič, kepyklų vadovė ir maisto ekspertė, sako, kad kvietinius miltus pakeisti kitomis rūšimis siekia ne tik sveikesnės mitybos tendencijomis besivadovaujantys pirkėjai, bet ir tie, kurie nori praturtinti mitybą maistinėmis medžiagomis ar paįvairinti įprastų patiekalų skonį.

„Puikius kepinius, pyragus, duoną ar bandeles galima kepti ne tik iš tradicinių kvietinių ar ruginių miltų, bet juos keisti ir migdolų, kokosų, žemės riešutų ar avinžirnių miltais. Jie turi daug skaidulų, baltymų, mažai angliavandenių ir kepiniams suteikia savitą skonį. Be to, šiuose miltuose nėra glitimo“, – sako N. Juchnevič.

Maisto ekspertė pasakoja, kuo pasižymi skirtingos miltų rūšys.

Migdolų miltai. Šiuos miltus pagaminti gana sudėtinga, nes pirmiausia pašalinama migdolų žievelė, tuomet mechaniniu presu išspaudžiamas aliejus. Gautos išspaudos smulkiai sumalamos iki migdolų miltų. Jų savitas skonis, jaučiamas migdolų prieskonis, kartais šiek tiek primena marcipanus. Migdolų miltuose nėra glitimo ir mažai angliavandenių. Juose daug baltymų, taip pat gausu vitaminų B2, B3, vitamino E, kalcio ir magnio. Migdolų miltai tinka kaip kokteilių ingredientas, sriuboms ir padažams ruošti. Jie taip pat gali būti naudojami dalimis kartu su kviečių miltais įvairiuose kepiniuose.

Kokosų miltai. Jie gaminami taip: kokoso minkštimas išdžiovinamas, iš dalies nuspaudžiamas aliejus ir tada smulkiai sumalama. Šių miltų skonis egzotiškas ir šiek tiek saldus. Kokosų miltuose nėra glitimo. Juose daug skaidulų, baltymų ir kalio. Angliavandenių kiekis yra šiek tiek didesnis nei saulėgrąžų ir kanapių miltuose. Dėl salsvo skonio kokosų miltai geriausiai tinka desertams, saldiems padažams tirštinti arba kokteiliams. Taip pat, pavyzdžiui, jei kepdami duoną norite naudoti kokosų miltus, galite jais pakeisti iki 25 proc. kviečių miltų.

Žemės riešutų miltai. Juos gaminant pirmiausia žemės riešutų luobelės pašalinamos, tada  išspaudžiamas aliejus ir riešutai sumalami į smulkius miltus. Žemės riešutų miltams būdingas savitas riešutų skonis. Žemės riešutų miltai turi daug baltymų, seleno ir cinko. Šiuos miltus galima naudoti kaip kokteiliams, padažams ir sriuboms tirštinti. Taip pat jie puikiai tinka konditerijos kepiniams, duonai, pyragaičiams ir suteikia puikų kvapą ir poskonį.

Avinžirnių miltai. Šie miltai gaminami iš nuluptų maltų avinžirnių. Jeigu turite galingą trintuvą, jų nesudėtingai galite susimalti ir namuose. Avinžirnių miltams būdingas švelnus riešutinis skonis. Avinžirnių miltuose nėra glitimo, tačiau juose yra daug baltymų, geležies, cinko ir magnio. Avinžirnių miltai ypač populiarūs gaminant falafelius, užtepėles, pamirkalus ir padažus. Jis taip pat gali būti naudojami kaip kvietinių miltų pakaitalas kepant pyragaičius ar ruošiant mėsos kukulius, gaminti veganišką omletą.

Kanapių sėklų miltai. Kanapių sėklos išspaudžiamos ir smulkiai sumalamos. Šių miltų skonis aromatingas, riešutinis. Šiuose miltuose nėra glitimo ir daug mažiau angliavandenių nei įprastuose kvietiniuose miltuose. Juose taip pat yra daug baltymų ir skaidulų, jame yra geležies ir magnio. Kanapių miltus galite plačiai naudoti kokteiliams ir košėms kaip papildomą maistinių medžiagų šaltinį. Kepiniams šie miltai tinka tik iš dalies. Jais neturėtumėte keisti daugiau kaip 10 proc. recepte nurodytų javų miltų.

Parašykite komentarą