Vis aktyviau pasauliui eskaluojant tvaraus verslo idėjas ir neriant į realias, išmatuojamas aplinkosaugos iniciatyvas, viena efektyviausių antrinių žaliavų rinkos dalyvių putplasčio perdirbimo kompanija „R&R Ideas“ siekdama perdirbti maksimalų putplasčio atliekų kiekį ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje, vis plačiau vysto savo veiklą Europos sąjungos šalyse bei keičia savo prekės ženklą – nuo šiol vadinsis „Circleplast“. Aplinkosaugos problemoms neabejinga ir tvariu verslu save vadinanti kompanija koja kojon žengia su visu pasauliu ir prisideda prie nesavanaudiškų gamtą tausojančių idėjų įgyvendinimo.
„Prekės ženklo keitimo poreikis atėjo labai natūraliai. Senąjį išaugome. Reikėjo naujo, kuris labiau atitiktų mūsų verslo viziją tapti geresniems mus supančiai aplinkai. Dabar suprantu – tai absoliučiai mūsų visos komandos indėlis. Ir prekės ženklą kūrėme kartu, lipdėme po sakinį, po brūkšnelį.“ – atvirauja bendrovės savininkas Remigijus Mieliauskas.
„Circleplast“ logotipas atvaizduoja putplasčio perdirbimo procesą – nuo ilgamečio įdirbio ir komercinių paslapčių pažymėtų oranžine spalva iki galutinio produkto – putplasčio granulių, kurios vėl grįžta į gamybą pramonės įmonėse ir taip atgimsta naujam gyvenimui. „Siaurąja prasme – tai yra mūsų tvirta pozicija ir žinojimas, ką, kaip ir kodėl darome. Plačiąją prasme – tai yra žiedinės ekonomikos principus atkartojantis simbolis, kuris įprasmina putplasčio atliekų perdirbimą ir kalba apie tai, kad esame antrinių žaliavų rinkos dalyviai.“ – toliau apie naujojo prekės ženklo koncepciją pasakoja Remigijus Mieliauskas.
Be viso to, lengviau suprantamas ir šių dienų aktualijas atitinkantis prekės ženklas yra didelė pagalba įsitvirtinant naujose rinkose. Tai „Circleplast“ siekis vykdant savo misiją, kad visos putplasčio atliekos būtų perdirbamos ir vėl grįžtų į gamybos ciklą, o ne patektų į sąvartynus. Naujasis bendrovės identitetas geriau atliepia ne tik komercinius, bet ir socialiai atsakingo verslo tikslus. Kompanija pozicijonuoja save kaip tvaraus verslo atstovę prisidedančią prie aplinkosaugos problemų sprendimo. Įmonė ne tik surenka ir perdirba putplasčio atliekas, bet ir konsultuoja norinčius įsigyti putplasčio presavimo įrangą bei prisijungti prie tvarumo idėjų įgyvendinimo.
Yra apskaičiuota, kad šiandien putplasčio atliekos sudaro apie 30 procentų pasaulio sąvartynų. Jos vis dar patenka čia iš mūsų namų, pramonės, maisto apdirbimo įmonių ir statybinių aikštelių. Didžiuotis tikrai nėra kuo, bet pasitempti ir sąlygų, ir palaikymo turime į valias.
„Pagrindinė žinutė, kuria norime sudominti yra ta, kad visos putplasčio atliekos gali būti perdirbtos, nes dar daug pramonės ir statybos įmonių to nežino. Pirmiausia dėlto, kad atliekas esame įpratę vežti į sąvartynus, o novatoriškiems atliekų tvarkymo metodams neturime laiko, o ir kalbame apie tai per mažai. Gal nepakankamai išplėtota bendradarbiavimo praktika tarp gamintojų, tiekėjų, vartotojų, surinkėjų ir perdirbėjų? Ir tik dėlto tik 1 procentui putplasčio atliekų suteikiame galimybę būti perdirbtam? Idomu tai, kad netgi su tokiu perdirbto putplasčio kiekiu mes galime užpildyti daugiau nei 700 Žalgirio arenų kasmet. Kitaip tariant, putplasčio atliekas galime paversti vėl naudingas ir dar kartą suteikti joms antrą ir trečią šansą ir, žinoma, vertę.“ – toliau savo nuomone ir žiniomis dalinasi Remigijus Mieliauskas.
Europos sąjunga, Kinija, Kosta rika, Niujorko ir Kolorado valstijos yra pareiškusios norą arba jau yra atsisakiusios naudoti neperdirbamą putplastį. Lietuvoje kol kas tokio įstatymo nėra, bet seimui patvirtinus naujosios Vyriausybės programą, vis daugiau įmonių jungiasi prie „Lietuvos žaliojo kurso“ tikslų įgyvendinimo. Šiuo metu į sąvartynus išvežama apie 24,73 procentų atliekų bendrai. Siekiama sukurti veiksmingą antrinių žaliavų rinką su tikslu iki 2030 metų sąvartynuose šalinti ne daugiau kaip 5 proc. atliekų.
Per šešis metus „Circleplast“ net 79,5 procentais padidino perdirbamo putplasčio kiekį arba kitaip – perdirbo apie 33 000 tonų putplasčio skaičiuojant nuo 2016 metų. Kasmet perdirbimo kiekis vis augo ir 2021 metais sudarė net 8000 tonų perdirbto putplasčio atliekų.
„Kitas svarbus aspektas yra putplasčio gaminių perdirbimo ekonomiškas pagrįstumas. Presuoto putplasčio tūris sumažėja iki 50 kartų, tokiu būdu išsprendžiama ne tik putplasčio atliekų sandėliavimo problema, bet taip sumažinami pakuotės taršos mokesčiai. Trečia, tai yra pramonės įmonių sąmoningumo kėlimas bei naujų teigiamų tvarių įpročių formavimas. Jei atliekos gali grįžti į gamybos ir vartojimo ciklą – kodėl to nepadarius. Mažiname energijos sąnaudas, sąvartynų plotus, pristabdome atliekų tvarkymo krizę ir taip prisidedame prie gamtos puoselėjimo ir žemės išsaugojimo.“ – apie putplasčio perdirbimo sprendžiamas problemas bei naudas pasakoja „Circleplast“ įkūrėjas Remigijus Mieliauskas.
Vedamas suvokimo ir tikėjimo, kad tai nėra vien tik komercija, bet ir realus prisidėjimas prie planetos išsaugojimo, kompanijos savininkas imasi lyderiškos pozicijos ir žengia pirmyn ženkliai sparčiau, nes taip ir susidomėjimo, ir palaikymo sulaukia gerokai daugiau. O naujojo „Circleplast“ prekės ženklo ir identiteto tikslas – padėti greičiau būti atpažįstamiems potencialių klientų bei tiekėjų leis lengviau pozicionuoti ir įsitvirtinti putplasčio perdirbėjų rinkoje bei sklandžiau komunikuoti apie putplasčio perdirbimo galimybes bei svarbą.