Žmonės

Knyga, kuri siūlo „pasimatuoti“ kitokią mitybą

Nors apie veganišką, augalinę mitybą dabar daug kalbama, yra įvairios informacijos internete, tačiau tokių knygų Lietuvoje išleista vos keletas. Šią nišą užpildė nauja Simonos Lileikienės knyga „Veganai savaitę“, kuri jau pasirodė e. prekyboje ir knygynų bei parduotuvių lentynose. Tai pirmoji autorės knyga.

Veganiška mityba daugeliui dar yra tarsi „pilkoji zona“, kai neaišku, nuo ko pradėti, kaip planuoti patiekalus ir kokius produktus rinktis. Taip pat yra nemažai mitų apie tokią mitybą ir dėl to nesiryžtama pradėti. Knygos „Veganai savaitę“ autorė skatina besidominčius veganiškais patiekalais iš pradžių bent savaitę pagal jos pateiktas rekomendacijas išbandyti tokią mitybą.

„Nebūtina pradėti maitintis vien veganišku maistu iš karto, nuo rytojaus. Išbandykite įvairius variantus: pavyzdžiui, pirmadienis – be mėsos, antradienis – be pieno produktų, savaitgalis – be kiaušinių, o gal – „veganas iki 18 val.“ Arba galite tiesiog vieną savaitę pabandyti maitintis veganiškai pagal mano knygoje pateiktus receptus ir gal toliau norėsite tęsti veganiškos mitybos kelionę“, – siūlo S. Lileikienė.

Jauna moteris nustebo, kai prieš keletą metų knygynuose, ieškodama knygos apie veganišką mitybą, terado vos vieną tokį spausdintą leidinį. „Tai paskatino pačiai parašyti asmenine patirtimi paremtą knygą, kuri būtų tarsi kelrodžiu, nuo ko pradėti, koks yra tokio maisto pasirinkimas, kaip planuoti pirkinius, pateikti receptus bei veganiškuose produktuose esančių vitaminų ir mineralų sąrašą, – teigia knygą apie veganišką mitybą parašiusi rinkodaros specialistė S. Lileikienė. – Norėjau paneigti mitą, kad veganiškai maitintis yra brangu ir sudėtinga. Siekiau parodyti, kad veganiška mityba galima iš paprastų, prekybos centruose randamų ingredientų.“

Lileikienė vegane tapo 2018 m., nors sveika mityba domėjosi jau anksčiau, rašo tinklaraštį „Toks tyras“. Veganiškai maitinasi ir autorės mažametė dukra, o sutuoktinis, nors ir neatsisakė mėsos ir kitų gyvūninės kilmės produktų, sumažino jų suvartojimą.

„Namuose mes valgome tik veganišką maistą, – sako knygos „Veganai savaitę“ autorė. – Aš neagituoju, nesmerkiu visavalgių, neperšu savo nuomonės, o tiesiog savo pavyzdžiu rodau, kaip galima nebrangiai ir sveikai maitintis tokiu maistu. Knygoje taip pat pateikiu ir patarimų, kaip planuoti patiekalus ir pasiruošti ingredientų kelioms dienoms, siekiant išvengti maisto švaistymo.“

Anot autorės, tai praktiška knyga ir visavalgiams, ir vegetarams, ir tiems, kurie jau maitinasi vien tik augaliniu ar veganišku maistu. Knygoje sąmoningai vengta mokslinių teiginių, bet pateikta patikrinta, aktuali ir aiški informacija apie veganišką mitybą.

Parašykite komentarą