Miestas

Kauno valdantiesiems opozicijos kirtis: Ąžuolynas – ne parkavimo aikštelė

Kauno miesto savivaldybės taryba antradienį svarstys sprendimo projektą, kuriuo siekiama Kauno Ąžuolyne, buvusioje bendrovės „Magnus“ teritorijoje, esantį sklypą pripažinti reikalingu automobiliams statyti. Žemės sklype, kurio plotas 3,3486 ha, būtų įrengta 1950 automobilių stovėjimo vietų, siekiant padidinti automobilių vietų skaičių aplink rekonstruotą S. Dariaus ir S. Girėno stadioną, Kauno sporto halę bei Kauno Ąžuolyno parką.

Opozicinė Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija savivaldybės taryboje pasigenda argumentuoto paaiškinimo kaip žemės sklype Vydūno al. 4 bus įrengtos automobilių parkavimo vietos išsaugant visus sklype augančius medžius (ąžuolus, skroblus, egles), nepateiktas ūkinės veiklos poveikis Ąžuolyno parkui, aplinkos apsaugos, miesto plėtros specialistų išvados, neatlikta kaštų-naudos analizė, juk minėtas sklypas yra neatsiejama Ąžuolyno parko teritorijos dalis.

Dar 2017 metais, kai buvo viešai svarstomas S. Dariaus ir S. Girėno stadiono rekonstrukcijos projektas daugiausiai diskusijų gyventojams kėlė automobilių statymo vietų ir transporto spūsčių klausimas. 2018 metų kovo mėnesį Kauno Regioninė architektūros taryba asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ prašymu, įvertino sprendinių atitiktį viešojo intereso, architektūros kokybės, ateities perspektyvos ir kitais aspektais. Ekspertai pateikė išvadas dėl Sporto gatvės ir dalies sklypo Perkūno al. 5, Kaune, remonto projektinių sprendinių ir konstatavo ,,jog vystant tokią unikalią viešųjų erdvių sistemą, būtina turėti daugialypį, lankstų scenarijų, kuris šioje istorijos ir paveldosaugos požiūriu unikalioje vietoje užtikrintų visų viešosios erdvės naudotojų poreikius“.  

,,Šiandien akivaizdu, kad rengiant S. Dariaus ir S. Girėno stadiono ir Kauno sporto halės rekonstrukcijos projektus nebuvo žvelgiama į teritorijos vystymo vientisumą ir darnumą su unikaliu Europoje Ąžuolyno parku. Miesto valdantieji nekreipė dėmesio į gyventojų nuomonę ir ekspertų išvadas dėl Ąžuolyno parko ir jo prieigų vystymo. Toks fragmentiškas naujų automobilių parkavimo vietų projektavimas, prisidengiant visuomenės poreikiu, tik dar labiau šią problemą išryškina ir pagilina. Įrengus automobilių stovėjimo vietas bus patenkintas tik mažos dalies gyventojų – vairuotojų poreikis, bet ne žymiai didesnės dalies miestiečių ar miesto svečių, kurie nori laiką leisti šimtmečius menančioje Ąžuolyno parko oazėje ir išsaugoti šios teritorijos gamtinį unikalumą ateities kartoms“, – pažymėjo TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje seniūnė Edita Gudišauskienė.

TS-LKD frakcija nepritaria teikiamam sprendimo projektui dėl žemės sklypo Vydūno al. 4, Kaune, poreikio automobiliams statyti ir siūlo kitaip vystyti transporto sistemą, kuri užtikrintų S. Dariaus ir S. Girėno stadioną, Kauno sporto halę bei Kauno Ąžuolyno parką lankančiųjų poreikius.

,,Kauno miesto vadovai  turi atkreipti dėmesį į 2019 m. patvirtintą darnaus judumo planą, kurį rengiant buvo remiamasi ES ir Lietuvos patvirtintais strateginiais dokumentais – judėti link tvarių ir novatoriškų transporto priemonių įgyvendinimo. Tai yra svarbu siekiant energetikos ir klimato tikslų  bei sprendžiant pagrindinius transporto sistemų uždavinius: mažinti spūstis, oro taršą, investuoti į pažangesnį miesto transportą. Siūlome atsižvelgti į darnaus judumo planą ir skubiai įrengti 4 automobilių stovėjimo aikšteles miesto prieigose „Statyk ir važiuok“, kurios būtų skirtos palikti transporto priemones ir toliau keliauti viešuoju transportu link sporto objektų. Tai leistų ženkliai sumažinti piko metu susidarančias automobilių spūstis ir oro taršą, o žemės sklypą, esantį Vydūno al. 4, paimti visuomenės poreikiams ir paversti rekreacine zona, nes automobilių statymo problemų tai neišspręs“, – pabrėžė TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje narys Vitas Lendraitis.

 

Parašykite komentarą