Miestas

Kauno tarybos opozicija prieštarauja drastiškam mokesčių už automobilių parkavimą didinimui mieste

Kauno miesto savivaldybės taryba antradienį svarstys sprendimo projektą, kuriuo siekiama keisti  rinkliavos už automobilių stovėjimą zonas, jas ženkliai išplėsti bei padidinti rinkliavą už automobilių parkavimą. Savivaldybė, be kitų siūlymų, planuoja apmokestinti parkavimą Jonavos g., gatvėse aplink Kauno klinikinę ligoninę, Aleksoto turgų, plėsti mokamo parkavimo teritorijas Žaliakalnyje. Dalyje centrinės miesto dalies parkavimo kainos išaugtų 4 kartus, o vasaros sezono metu mokamas parkavimas būtų įvestas Lampėdžių ežero prieigose bei prie Kauno marių paplūdimio.  

Opozicinė Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija savivaldybės taryboje pasigenda svarių argumentų dėl parkavimo mokesčių didinimo, paslaugų kokybės gerinimo ir alternatyvių sprendimų gerinant viešojo transporto prieinamumą.  

„Manau, kad kauniečiai nusipelnė ne didesnio mokesčio už parkavimą, o geresnės susisiekimo kokybės. Šiuo tarybos sprendimu miesto valdantieji siekdami subalansuoti savivaldybės finansinius srautus, perskirstys tik parkavimo problemas į kitas miesto vietas, nes vairuotojai ieškos vietų, kur nemokamas automobilių parkavimas arba jis pigesnis. Prieš keletą metų Kauno miesto valdantieji jau padidino rinkliavos tarifus – šis sprendimas automobilių srautų nesumažino ir tai matosi iš labai didelio automobilių stovėjimo vietų užimtumo šiose teritorijose. Padidinus parkavimo mokesčius miesto centre, parkavimo problemos atsirado Žaliakalnyje, Karaliaus Mindaugo prospekte. Absurdiškai atrodo savivaldybės skatinimas, kad žmonės iki Lampėdžių ir Pažaislio paplūdimių vyktų viešuoju transportu kai žinome, kad darbo dienomis vakariniu metu, savaitgaliais, švenčių dienomis viešasis transportas šiais maršrutais kursuoja labai retai“, – pažymėjo TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje seniūnė Edita Gudišauskienė.  

„Vien tik skubotas kainų pakėlimas už automobilių statymą mieste  problemų neišspręs. Kauno valdžia turi ieškoti alternatyvų, kad sprendimai atitiktų 2019 m. patvirtinto darnaus judumo plano principus – miesto centrinėje dalyje įrengti daugiaaukštę automobilių saugyklą tiek prie Kęstučio ir Vytauto pr. sankryžos, tiek ir prie Kristaus Prisikėlimo bazilikos. Atsiradus naujoms automobilių stovėjimo vietoms centrinėje miesto dalyje, proporcingai turi būti sumažintas esamų stovėjimo vietų skaičius ir vietoj jų turi atsirasti viešosios erdvės, dviračių ar pėsčiųjų takai. Reikia mažinti transporto srautus ir automobilių stovėjimo poreikį ne tik apmokestinimo priemonėmis, bet ir organizacinėmis”, – pabrėžė TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje narys Vitas Lendraitis. 

Opozicijos atstovai pasigenda alternatyvių siūlymų, kuriais būtų sukuriama parkavimui skirta infrastruktūra ir mažinamas automobilių srautas miesto centre.  

,,Pastarasis pasiūlymas dėl automobilių parkavimo Kaune pakeitimo yra tiesiog beprecedentis tiek parkavimo kainų didinimu jau apmokamose gatvėse, tiek ir apmokamų gatvių bei teritorijų sąrašo išplėtimu. Norint apsaugoti miesto centrą ir kitas jautrias vietas nuo per didelio automobilių srauto, pirmiausia reiktų sudaryti sąlygas miesto svečiams saugiai palikti automobilius toliau nuo centro, gal net  ir daugiaaukštes parkavimo aikšteles pastatyti. O štai iš šių vietų turėtų būti užtikrinta galimybė miesto centrą greitai ir nebrangiai pasiekti tiek viešuoju transportu, tiek elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Tokios infrastruktūros sukūrimas turėtų būti svarbesnis ir duoti daugiau naudos miesto įvaizdžiui, negu tiesioginis parkavimo branginimas, koks šiuo metu yra pasirinktas. Ypač tai aktualu, kai kitais metais į Kauną, kaip Europos kultūros sostinę, gali atvykti gerokai daugiau svečių”, – pažymėjo TS-LKD frakcijos Kauno miesto savivaldybės taryboje narys Jonas Koryzna. 

TS-LKD frakcija dar 2019 metais teikė siūlymus miesto valdantiesiems galinčius padėti užtikrinti darnų judumą mieste, tačiau į juos nebuvo atsižvelgta. 

Parašykite komentarą