Kauno svaros darbuotojai isbando elektra varoma Renault Trucks D WIDE E TECH siuksliavezi 3 Bendroves nuotr.
Miestas

Kauno bendrovė pirmoji Lietuvoje išbandys elektra varomą šiukšliavežį

Vien elektros energija varomi automobiliai vis sparčiau skverbiasi ne tik į miestiečių garažus, bet ir į kitas jiems svarbias sritis. Bendrovė „Kauno švara“ pirmoji Lietuvoje išmėgins elektrinį „Renault Trucks D WIDE E-TECH“ šiukšliavežį. Mūsų šalyje dar neįprasta netarši transporto priemonė į laikinosios sostinės gatves išriedės jau ketvirtadienį.

Visiškai elektrinio „Renault Trucks D WIDE E-TECH“ energijos šaltinis – keturi ličio jonų 265 kWh talpos baterijų paketai, sumontuoti važiuoklės šonuose. Energija perduodama varančiajai galinei ašiai dviem elektros varikliais, kurių maksimali galia siekia 370 kW, o sukimo momentas – 850 Nm. Sunkvežimyje įdiegta elektros pavarai pritaikyta automatinė dviejų pavarų transmisija.

Priklausomai nuo surenkamų konteinerių skaičiaus ir darbo specifikos, baterijų talpos užtenka 150–200 km atstumui įveikti arba visai darbo dienai miesto šiukšlių surinkimo režimu. Sunkvežimio baterijas galima visiškai įkrauti su integruotu kintamosios srovės krovimo keitikliu iš bet kurios pramoninės trijų fazių jungties per 10–11 valandų, o su mobiliuoju 40 kW nuolatinės srovės įkrovikliu – per 4–5 valandas. Prisijungus prie sparčiojo įkrovimo 150 kW galios nuolatinės srovės kroviklio, baterijos įkraunamos per 1 val. 40 min.

„Rūpinamės miesto gyventojų gerove, todėl palaipsniui pereiname prie ekologiškų, netaršių transporto priemonių. Dabar turime unikalią galimybę išbandyti 100 proc. elektrinį šiukšliavežį. Jei ši transporto priemonė pateisins lūkesčius, planuosime ją įsigyti“, – sako „Kauno švaros“ atstovai.

Autonomiškas antstatas

Šiukšliavežis sukomplektuotas su suomių gamintojo NTM 20 m³ antstatu, kuris, savo ruožtu, turi atskirą 70 kWh talpos baterijų komplektą. Jis leidžia šiukšliavežio antstatui veikti autonomiškai, nenaudojant sunkvežimio baterijų.

Taip prailginama automobilio viena įkrova nuvažiuojama rida bei darbo laikas. Išnaudojus antstato baterijose sukauptą energiją, vieno mygtuko spustelėjimu galima persijungti prie sunkvežimio baterijų.

NTM antstatas yra vienas lengviausių rinkoje, nereikalaujantis papildomo porėmio montuojant ant važiuoklės, todėl apkrovos ant ašių yra mažesnės, o krovumas didesnis. Šios savybės dar svarbesnės eksploatuojant elektra varomą šiukšliavežį.

Su pilnai pakrautu antstatu galima dirbti iki 8 val., priklausomai nuo presavimo kiekio.

Sunkvežimis važiuoja ir dirba itin tyliai – tokio tipo transporto priemonėms tai ypač aktualu dėl darbo anksti ryte ir šalia gyvenamųjų namų. Vairuotojai ir operatoriai taip pat patirs mažesnį nuovargį.

Pritaikyta patogesniam darbui

Šiukšliavežyje įrengta speciali žemagrindė keturvietė kabina, tad operatoriai bei vairuotojas gali patogiai įlipti ir išlipti. Lygios grindys kabinoje, 90 laipsnių atsidarančios durys, puikus matomumas priekyje ir šonuose dėl papildomų stiklinių durelių apačioje ir kabinos šonuose bei 360 laipsnių kampu filmuojančių kamerų, kurių vaizdas realiuoju laiku matomas ekrane prieš vairuotojo akis, – visi šie dalykai gerokai palengvina darbą.

Efektyvus šildymas ir kondicionavimas bei visiškai pneumatinė sunkvežimio pakaba taip pat suteikia daugiau komforto vairuotojui ir operatoriams.

Dėl kabinos konstrukcijos ypatumų, santykinai trumpos ratų bazės tokio dydžio antstatui ir vairuojamosios galinės ašies sunkvežimis pasižymi išskirtiniu manevringumu.

„Renault Trucks“ baterijoms suteikia garantiją 300 MWh suminiam energijos kiekiui atiduoti, o tai prilygsta 10-čiai metų vidutiniško tokio tipo sunkvežimio darbo laiko. Po šio laiko žiedinės ekonomikos principų besilaikantis gamintojas įsipareigos atpirkti sunkvežimį ir perdirbti ar naujam gyvenimui prikelti tiek baterijas, tiek visas likusias sunkvežimio dalis, kurias įmanoma panaudoti dar kartą.

Parašykite komentarą