„Kaunas IN“ 2020-aisiais: neramumų kupinus metus baigiame optimistiškai

2020-uosius prisiminsime dar ilgai – kaip iki šiol nepatirtų iššūkių metus, kurie atnešė daug pokyčių į kiekvieno mūsų gyvenimą. Kauno miesto žinomumo ir konkurencingumo kontekstas – ne išimtis. Pasak Kauno miesto ekonominės plėtros, turizmo skatinimo ir tarptautinės rinkodaros agentūros „Kaunas IN“ direktoriaus Tado Stankevičiaus, metus pradėjusi su didelėmis ambicijomis bei planais skleisti žinią apie mieste atsirandančias naujas galimybes, jų pabaigą „Kaunas IN“ įstaiga pasitinka lyg amerikietiškų kalnelių finišą – patyrusi tiek optimizmo apraiškų baigiantis pirmajam karantinui, tiek iššūkių įgyvendinant idėjas, kurios padėtų išlikti labiausiai pažeistiems sektoriams bei veikloms.

Investicinės aplinkos optimizmas neslūgsta

Nors naujų užsienio investicijų fronte šie metai naujienomis buvo ramesni (nemažai įtakos tam turėjo ir dėl pandemijos atsiradę keliavimo suvaržymai bei bendras ekonominis netikrumas), vis dėlto Kaune jau įsikūrusių investuotojų (pvz., „TransUnion“, „Satalia“, „Hella“) paskelbti reikšmingi plėtros planai rodo, kad Kauno potencialas neslopsta ir čia įsikūrę verslai ir toliau mato palankias galimybes augti ir didinti savo pajėgumus. Neseniai atlikta Kauno užsienio investuotojų apklausa tą taip pat patvirtino – beveik 83 % apklaustųjų planuoja įmonės plėtrą per artimiausius 5 metus.

„Investicinę aplinką gerina ir modernių biurų pasiūlos augimas: per šiuos metus buvo atidaryti ilgai laukti ir iki šiol didžiausi Kauno biurų rinkos banginiai – „BLC2“ ir „Magnum“. 2020-ieji užbaigė trejų metų biurų rinkos augimo ciklą, kuris bendrą modernių biurų plotą mieste išaugino 2,5 karto – iki beveik 250 000 kv. m., taip kuriam laikui išspręsdamas šį verslo plėtrai itin reikšmingą miesto infrastruktūros iššūkį.“ – pažymi „Kaunas IN“ verslo skyriaus vadovas Andrius Veršinskas.

„Kaunastic Startups“ sulaukė rekordinio dalyvių skaičiaus

Vienas didžiausių įstaigos įgyvendinamų projektų – smulkaus ir vidutinio verslo Kaune skatinimo programa „Kauno startuoliai“ – šiemet ne tik pakeitė pavadinimą į „Kaunastic Startups“, bet ir, reaguodama į 2020-uosius metus žyminčią pandemiją, pakeitė formatą. Kaip ir pridera startuolių pasauliui, greitai persiorientavusi ir pasikeitusi programa šiemet siekė ne tik didinti startuolių žinių bagažą, bet ir suburti vietinius startuolius, visą Kauno bendruomenę. „Kaunastic Startups“ programa buvo organizuota kaip bendradarbystės savaitė („Kaunastic Startup Week“), kurios metu virtualiuose renginiuose diskutuota apie startuolių ekosistemos dabartį ir ateitį, pateikti idėjų pristatymai ir dalintasi patarimais iš savo sričių profesionalų apie startuoliško verslo vystymo etapus bei aktualijas.

„Akivaizdu, jog šie metai daugeliui suteikė laiko apmąstyti savo verslo idėjas. Tad visi norintys kurti arba jau sukūrę savo startuolį mielai sėmėsi įkvėpimo, ryžto bei pasipildė savo žinių bagažą patarimais iš Kauno startuolių ekosistemos narių lūpų. Prie savaitę trukusių „Kaunastic Startups“ veiklų – virtualių diskusijų, seminarų, paskaitų – šiemet prisijungė rekordinis skaičius dalyvių: iš viso renginį stebėjo beveik pusantro šimto tūkstančio žiūrovų. Šiųmetinis programos formatas patogus dar ir tuo, jog renginių įrašus galima peržiūrėti ir renginiams praėjus,“ – startuolių savaitės komunikacijos veiklų projektų vadovė Sima Mažutavičiūtė.

Dėmesys karjerą besirenkančiam jaunimui

Tarp šiemet sukurtų ir pradėtų įgyvendinti produktų – ir naujoji, ką tik startavusi platforma KarjeraKaune.lt. Jos tikslas – pristatyti tiek perspektyviausius, tiek ir tradicinius Kauno ekonomikos sektorius iš karjeros kelio bei galimybių perspektyvos.

„Suprantama, kad kiekvienas jaunas žmogus turi savo polinkius ir karjeros matymą, tačiau, atsižvelgiant į miesto ir šalies ekonominį interesą, būtina aiškiai ir sklandžiai komunikuoti apie tai, kur šiandien yra ir kur rytoj bus didžiausias specialistų poreikis rinkoje,“ – sako viena iš šio projekto įgyvendintojų Laura Baltkojytė.

Šioje karjeros platformoje ne tik pristatomi ilgaamžiškiausi arba didžiausią potencialą turintys verslo sektoriai Kaune, bet ir pateikiami populiariausių specialybių aprašymai, atlyginimų rėžiai; nurodoma, kur Kaune galima mokytis siekiant karjeros šiose srityse bei pateikiama informacija apie bene pažangiausias įmones – darbdavius – kiekviename iš sektorių. Ir tai – tik pradžia. Ateityje, platforma pasipildys naujomis įmonėmis, verslo ir talentų sėkmės istorijomis.

Turizmas: dėmesys skaitmenizacijai ir artimosioms rinkoms

Bene didžiausius iššūkius ir pokyčius teko patirti su turizmo sritimi dirbančiai „Kaunas IN“ komandos daliai. Pasak turizmo skyriaus vadovės Ingos Pažereckaitės-Kalėdienės, šiais metais veiklose buvo itin greitai reaguojama į dramatiškai pasikeitusią situaciją, nukreipiant komunikaciją į Lietuvos ir artimąsias rinkas (Latviją, Estiją, Lenkiją, Suomiją) ir skiriant didžiulį dėmesį skaitmeniniams maršrutams, kviečiant keliauti po Kauną ir pažinti dar neregėtus jo veidus keliaujant individualiai.

Šiltuoju metų sezonu, užsienio ir Lietuvos keliautojus susipažinti miestas kvietė su žinute „Kaunastic Summer“ (liet. Kaunastic vasara), o patys kauniečiai buvo skatinti tapti turistais savo mieste: Kaunastic vasara buvo pristatoma per skonius, atradimus, pramogas, dienos ar savaitgalio veiklas. Komunikacijai pasitelkus Lietuvos mega nuomonės formuotoją, kaunastiškų idėjų pasiūlymai socialiniame tinkle „Instagram“ buvo peržiūrėti daugiau nei 4 mln. kartų. Darbe su Lietuvos ir artimosiomis rinkomis, buvo siekiama šią vasarą keliautojus pasiekti ne tik skaitmeniniais, bet ir tradiciniais reklamos metodais – Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje, Suomijoje į Kauną šią vasarą viliojo daugiau nei septynios dešimtys #kaunastic reklaminių stendų, iškabų ir netgi autobusų. Kaune apsilankė daugiau nei keturios dešimtys žurnalistų iš šių šalių, o priversti potencialius keliautojus suklusti ir apsvarstyti Kauną, kaip savo šios vasaros kelionės tikslą, ragino ir reklaminiai šaukiniai Lietuvos radijo stotyje bei Lenkijos auditorijai skirtoje „Spotify“ platformoje.

Socialinių tinklų komunikacija, taipogi, užtikrintai sumušė pasiekiamumo rekordus – socialiniame tinkle „Facebook“ vietos ir užsienio turistams skirtos komunikacijos žinutės profiliuose „It‘s Kaunastic“ ir „Kaunastika“ pasiekė beveik 7 mln. naudotojų.

Reaguojant į besikeičiančius turistų įpročius, šiais – 2020-aisiais – keliauti saugiau, moderniau ir patogiau kviečia ir skaitmenizuotų teminių maršrutų platforma Kaunastika.lt, kurioje galima rasti 24 „It‘s Kaunastic“ serijos maršrutus greitai ir patogiai pasiekiamus tiesiog telefone ar kompiuterio ekrane. Maršrutai skatina keliauti individualiai, susidėlioti personalizuotą, tik jums tinkantį ir patinkantį maršrutą, klausytis audio įrašų arba atrasti miestą tik savo jėgomis.

Šiemet, išties ypatinga proga – profesionalaus teatro 100-mečio – buvo išleistas teminis It’s Kaunastic serijos maršrutas „100 metų teatro“, skirtas teatrui, jo istorijai, o kartu ir kviečiantis atrasti Kauną per teatrą bei jo asmenybes. Savarankiškam keliavimui sukurti ir dar 3 maršrutai: „Žalias miestas”, „Skandinaviška popietė“, „Kauno tvirtovė“.

Nepriklausomai nuo sudėtingos situacijos, šiais metais tiek vietos, tiek artimųjų rinkų keliautojai buvo pasiilgę kelionių ir, pagal saugumo rekomendacijas ir galimybes, buvo linkę keliauti. Per pirmuosius tris 2020-ųjų ketvirčius, vadovaujantis Statistikos departamento duomenimis, Kaune daugiausiai apsilankė keliautojų iš Lietuvos (113 238), Estijos (6 495), Vokietijos (6 380), Latvijos (5 968), Ukrainos (5 876).
Taigi, nors šie, išskirtiniai metai mums visiems, privertė stabtelėti ir susimąstyti, jie taipogi išmokė ir prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, imtis greitų ir iki šiol nemėgintų sprendimų. Tačiau, bene svarbiausia, ko išmokome savo veiklose, tai neprarasti optimizmo: juk verslas ir toliau planuoja plėtrą ir siekia pritraukti talentus, startuoliai kuria ir įgyvendina unikalias idėjas, turistai, nors ir įgiję naujus kelionių įpročius – yra išsiilgę kelionių ir linkę keliauti.

Šaltinis: VšĮ „Kaunas IN“ verslo skyriaus informacija

Parašykite komentarą