Automobilio vairas su valdymo mygtukais Shutterstock nuotr.
Įdomybės

Kas sieja telefonus, kompiuterius ir automobilius?

Žmogus iš prigimties visada siekia patogumo, bet kartu su technologijomis į pasaulį atėjo ir anksčiau nematyti procesai, kai kuriems apsunkinantys kasdienį gyvenimą. Su šiais procesais iš pradžių tenka tvarkytis ne pačiu patogiausiu būdu, bet, laikui bėgant, kone visose srityse atsiranda patobulinimų ir palengvinimų, dėl kurių viskas tampa gerokai patogiau – pradedant telefonais, kompiuteriais ir baigiant automobiliais.

Šiais laikais galime paskambinti artimiesiems vos kelis kartus prisilietę prie ekrano, mat išmaniuosiuose telefonuose yra ne tik adresatų knygelė, bet ir atskiras adresatų, kuriems dažniausiai skambiname, sąrašas. Anksčiau adresatų sąrašas geriausiu atveju buvo popierinė užrašų knygelė, o norint surinkti numerį kartais tekdavo ilgokai pavargti sukant daugeliui nostalgiją keliantį ratuką.

Tiesa, išmanūs kūrėjai ilgai netruko, kol rado palengvinimą – 1962 metų pasaulinėje mugėje „Bell Systems“ paviljone buvo pristatyta pirmoji greitojo telefono numerių rinkimo sistema. Ši naujoviška sistema veikė naudojant specialias korteles su pramuštomis skylėmis, kuriose buvo užkoduotas telefono numeris. Tokią kortelę įkišus į tam skirtą telefono aparatą, šis automatiškai surinkdavo numerį.

Sistema nesusilaukė didelio populiarumo, o greitojo rinkimo mygtukai buvo pradėti naudoti devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kai išpopuliarėjo telefonai su skaitmeniniais, spaudžiamaisiais mygtukais, kuriuos kiekvienas galėjo užsiprogramuoti.

Daugėjant funkcijų, tenka ieškoti ergonomiškų sprendimų

Greitojo telefonų rinkimo – programuojamieji ar priskirtieji – mygtukai  tėra tik vienas iš daugelio pavyzdžių, kaip technologijos palengvina žmonių gyvenimą. Automobiliuose atsirandant vis daugiau skirtingų funkcijų ir keičiantis vairuotojų poreikiams, skirtingi gamintojai taip pat stengiasi į tai atkreipti dėmesį ir siūlo savo sprendimus.

Štai, pavyzdžiui, kai kurie „Mercedes-Benz“ automobiliai turi programuojamąjį žvaigždute pažymėtą mygtuką, kuriam vairuotojas gali priskirti norimą funkciją, kad ši būtų visada lengvai pasiekiama. Prancūzų gamintojas „Peugeot“ žengė žingsnį pirmyn ir pristatė „i-Toggle“ funkciją, leidžiančią vairuotojui užsiprogramuoti net penkis skirtingus valdiklius, – jie atvaizduojami atskirai po centriniu ekranu įrengtame jutikliniame ekrane.

Automobilių apžvalgininkas bei fotografas Justas Lengvinas samprotauja, kad toks sprendimas yra sveikintinas. Jo manymu, apie tai galėtų pagalvoti ir daugiau gamintojų.

„Daugelis automobilių įmonių pamėgo taupyti savo kaštus: prisidengdami modernumo argumentu, visus salono mygtukus perkelia į ekranus. Tiesa, praktika rodo, kad tai įprastai nėra ergonomiška, o, norint rasti vieną ar kitą funkciją ar kai kuriais atvejais tiesiog pareguliuoti muzikos garsą, tenka ilgam nusukti žvilgsnį nuo kelio – tai tas pats, kas rašyti žinutę mobiliajame telefone“, – sako žurnalistas.

Jo teigimu, galima suprasti ir gamintojus – modernūs automobiliai prikimšti vis daugiau funkcijų, tad viskam mygtukų neprigaminsi, o ir reikalo tam nėra.

„Šiuo atveju „Peugeot“ sprendimas  atrodo lyg aukso viduriukas tarp dviejų pasaulių. Žemiau ekrano įtaisyti mygtukai skirti pagrindinėms funkcijoms iškviesti ir garsui reguliuoti, o penkiose konfigūruojamose vietose kiekvienas gali susidėti jam reikalingiausius valdiklius. Geroji dalis yra ta, kad šie mygtukai ganėtinai dideli, tad, norint išsikviesti čia užprogramuotas funkcijas, nereikės ilgam nuo kelio nusukti akių“, – dėsto J. Lengvinas.

Parašykite komentarą