Švietimas

Karantinas paspartino nuotolinių studijų procesus

Pasaulinė pandemija ir griežtas karantinas akimirksniu mūsų kasdienybę ir darbus perkėlė į virtualų pasaulį – ne išimtis ir Lietuvos aukštosios mokyklos bei studijų procesai, kurie turėjo ne tik prisitaikyti prie neįprastų darbo sąlygų, tačiau ir išlaikyti tą pačią kokybę.

Klaipėdos valstybinės kolegijos direktorė Gražina Markvaldienė 

Atėjęs karantinas mums netapo dideliu iššūkiu, nes nuotolines studijas vykdome keletą paskutinių metų. Net turėjome visą nuotolinį kineziterapijos kursą su studentais iš Italijos, tad daug ką buvome išbandę praktiškai. Beveik visos mūsų studijų programos turi trumpesnius arba ilgesnius nuotolinių studijų kursus.

Dar iki karantino turėjome suplanavę ir darėme tiek techninius, tiek metodologinius žingsnius, kurie mums leistų vykdyti nuotolinių studijų plėtrą. Bendradarbiavome su universitetais ir perėmėme jų nuotolinių studijų patirtį. Tad karantinas neatnešė kažko naujo, jis tik paspartino nuotolinių studijų procesą.

Žinoma, kaip ir buvo galima tikėtis tiek dėstytojai, tiek ir studentai turėjo įvairių klausimų, kurie juos neramino. Tačiau tai daugiausiai buvo siejama su techniniais aspektais, kuriuos mūsų IT skyrius sėkmingai išsprendė. Taip pat buvo neaiškumų, kaip efektyviai įgyvendinti studijų praktikas, tad jas nusprendėme perkelti į vasarą.

Kiek teko bendrauti su studentais paskutiniu metu, jų atsiliepimai apie nuotolines studijas yra teigiami. Net galiu pastebėti, kad nuotoliniu būdu paskaitos tapo geriau lankomos nei įprastai. Manau, kad prie tokio situacijos vertinimo prisideda ne tik išlaikyta studijų kokybė, bet ir aktyvi mūsų komunikacija, pradėtas leisti naujienlaiškis, kuris suteikia galimybę pajusti kolegijos pulsą bei bendravimą su kolegomis skatina būti intensyvesniu.

Galiu teigti, kad prie karantino sąlygų prisitaikėme ir ruošiamės kitiems studijų etapams. Vienas artimiausių darbų – baigiamųjų darbų gynimo klausimas. Kol kas jis vis dar yra atviras ir viską lems LR Vyriausybės sprendimai dėl karantino. Konsultavimas vyksta nuotoliniu būdu, neatsiliekame nuo suplanuoto studijų grafiko, tad nesudėtingai tikimės prisitaikyti tiek prie vienų, tiek prie kitų sprendimų.

Lietuvos verslo kolegijos direktorė prof. Angelė Lileikienė

Karantino metu taikomos nuotolinės studijos mums nebuvo didžiulė staigmena. Tokias studijas vykdome jau 9-erius metus. Dėstytojai ir studentai yra nuolatos apmokami, žinios visada yra atnaujinamos, tad čia neturėjome didelių iššūkių.

Dirbame dvejose platformose: „Moodle“ ir „Google Education“. Kiekvienas dėstytojas pasirenka, kas jam yra patogiau. Pavyzdžiui, „Moodle“ sistemoje naudojame „Skype“ programėlę, kuri yra tinkama dirbti, jei studentų skaičius nėra didelis ir neviršija 20.

Jei studentų grupė yra didesnė, tada dėstytojai dažniausiai renkasi „Google“ platformą, kurioje patogu tiek dalintis ekranu, tiek ir vesti paskaitas, posėdžius, susirinkimus. Taip pat šioje sistemoje daug paprasčiau matyti, kiek studentų yra prisijungę ar kaip yra vedama paskaita.

Turime nuotolinių studijų tvarkų aprašus, elektroninį dienyną, elektroninius žiniaraščius bei palaipsniui ruošiamės nuotolinei pavasario egzaminų sesijai bei baigiamųjų darbų gynimui.

Čia bus svarbu užtikrinti kelis pagrindinius aspektus: garantuoti, kad egzaminą laiko tas studentas, kuris ir turi tai daryti bei apsaugoti asmens duomenis. Paruošėme ir tvarkas, ką reikėtų daryti, jei studentui ar komisijos nariui dingtų interneto ryšys.

Vilniaus dizaino kolegijos direktorius Aldis Fledžinskas

Mūsų kolegijoje dauguma studijų programų yra paremtos kontaktiniu mokslu, tad, nors ir teorinę dalį perkėlėme į nuotolines studijas, bet praktinius užsiėmimus turėjome nukelti. Pavyzdžiui, piešimo, modeliavimo ar siuvimo praktiką atlikti nuotoliniu būdu būtų ganėtinai sudėtinga. Įprastomis sąlygomis aktorinio meistriškumo paskaitos vyksta grupiniuose užsiėmimuose, kur yra daug kontakto, artimo bendravimo, tad šiuo metu ši studijų programa yra visiškai sustojusi.

Įvertinę savo galimybes ir padiskutavę su studentais, bendru sutarimu nusprendėme koreguoti paskaitų tvarkaraščius ir kai kurias praktikas perkelti į tą laiką, kai bus atšauktas karantinas. Baigiamuosius darbus taip pat planuojame vykdyti rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais. Norime, kad studentai turėtų pakankamai laiko pasiruošti, o jų praktikos būtų naudingos ir pilnai įgyvendintos.

Pastebėjome, kad karantino metu taip pat padidėjo darbo krūvis tiek mūsų dėstytojams, tiek administracijai. Dėstytojams dabar reikia dirbti individualiai, adaptuoti savo medžiagą, darbus vertinti, siųsti ir t.t., o administracijos darbuotojams atsirado daugiau koordinavimo klausimų, paklausimų, darbų planavimo ir organizavimo.

Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai Anna Limanovskaja

Kolegijoje ir anksčiau vykdėme studijas nuotoliniu būdu, dar prieš prasidedant karantinui keliose studijų programose buvo parengti nuotolinių studijų moduliai. Tad iššūkis buvo ne kaip pradėti studijas įgyvendinti nuotoliniu būdu, o kaip į nuotolinę studijų aplinką perkelti visą studijų procesą. Norėjome tam tinkamai pasiruošti, todėl, paskelbus karantiną, dviem savaitėms studentus išleidome atostogauti.

Sudėtingiausia buvo pritaikyti praktinių darbų užduotis. Mes vykdome inžinerines ir menų studijas, studijų proceso metu atliekama daug praktinių darbų, vykdomos profesinės ir mokomosios praktikos. Kokybiškam praktinių darbų atlikimui būtina tam tikra įranga, laboratorijos. Praktikos buvo nukeltos vėlesniam vasaros laikotarpiui, praktinius darbus pritaikėme taip, kad studentai galėtų juos atlikti nuotoliniu būdu.

Per šį laiką daug mokėmės savarankiškai, dalijomės gerąja patirtimi tarpusavyje. Intensyviai bendradarbiaujame ir su kolegomis, ir su studentais.

Prieš pradedant studijas nuotoliniu būdu, atlikome dėstytojų ir studentų apklausas dėl pasirengimo dirbti nuotolinėje aplinkoje. Išdavėme trūkstamą programinę ar techninę įrangą tiems, kurie jos neturėjo, kad galėtų mokytis iš namų.

Studijos sklandžiai vyksta nuotoliniu būdu, diplomantai rengia baigiamuosius darbus, ruošiamės baigiamųjų darbų gynimui. Svarstome įvairius variantus: ruošiamės baigiamųjų darbų gynimui nuotoliniu būdu, galvojame ir apie galimybę, laikantis visų saugumo reikalavimų, ginti baigiamuosius darbus kolegijoje. Galutinis sprendimas priklausys nuo situacijos šalyje. Privalome suteikti kolegijos diplomantams geriausias ir saugiausias sąlygas pristatyti savo baigiamuosius darbus ir parodyti tai, ko jie išmoko studijų metu.

Panevėžio kolegijos direktorius dr. Gediminas Sargūnas

Kaip ir visos kolegijos, jau daug metų dirbame su „Moodle“ įrankiu virtualioje aplinkoje. Vykdydami ištęstines studijas, ištobulinome nuotolinio darbo metodus ir turime nemažai nuotolinio darbo praktikos, tad prisitaikyti nebuvo  sudėtinga.

Dirbame „ZOOM“ platformoje virtualiose klasėse pagal studijų skyriaus sudarytą paskaitų tvarkaraštį.  Žinoma, dėstytojams padidėjo darbo krūviai, nes dauguma dieninių studijų buvo vykdomos kontaktiniu būdu, tad reikėjo paruošti ir į „Moodle“ sistemą perkelti trūkstamą medžiagą ir kitą reikalingą informaciją.

Taip pat teko nukelti dalį praktikų, nes, pavyzdžiui, slaugytojai savo praktikos atlikti šiuo metu negali, o IT specialistai, vadybininkai, logistikos specialistai gali atlikti bent dalinę nuotolinę praktiką. Kiekvieną studijų programą vertinome ir pritaikėme sprendimus individualiai pagal jos specifiką ir galimybes.

Kolegijų misija yra paruošti specialistus tam tikrai darbo vietai ir išugdyti jų praktinius įgūdžius. Daugiau nei 30 proc. studijų sudaro praktiniai mokymai, tad čia ir buvo didžiausi iššūkiai koleginiam sektoriui, prisitaikant prie nuotolinio mokymo.

Kiek teko bendrauti su dėstytojais ir studentais – visi yra patenkinti. Ypač gerai adaptavosi studentai. Jiems galbūt taip net yra patogiau. Nereikia anksti keltis, važiuoti. Dabar, turėdamas išmanų telefoną ir gerą interneto ryšį, studentas paskaitoje gali dalyvauti būdamas bet kur. Taip jiems yra labai patogu. Svarbu, kad būtų laiku atliekamos užduotys, atsiskaitymai ir įsisavinamos perteiktos žinios.

Parašykite komentarą