kompiuteris
Naudinga žinoti

Kaip Google paieška tobulėjo pastaruosius 10 metų

Jau prieš gerą dešimtmetį Google buvo dominuojanti jėga interneto industrijoje. Šis prekės ženklas buvo ir išlieka nenuginčijamu lyderis, kaip paieškos variklis, tačiau tapo ir vaizdo įrašų transliavimo, mobiliųjų telefonų bei jiems skirtų operacinių sistemų, nešiojamų kompiuterių, išmaniųjų asistentų bei kitų sričių galiūne. Tačiau nepaisant įspūdingo augimo, svarbiausiu Google verslu išlieka paieškos variklis. Susitelkime būtent į jį bei sužinokime, kaip paieškos variklis keitėsi ir tobulėjo per pastarąjį dešimtmetį.

invFNz kcmE5 KxCtVp d3si5gAbduIECjTzeNBmRUgB4uXJ0tNuBE nR8OaoIrSBWv7xLJ2I cE4j0jAujo3njgwDXJR1GOG8sP7Md5iMyYwHouST0O6bnEFT7OWbji2RW6tyhf=s0

Google Panda paleidimas

Apie Panda žino dauguma SEO specialistų. Tai yra Google algoritmas, kurį amerikiečių kompanija paleido 2011 metais. Šis algoritmas ir jo pradmenys yra pagrindas tam, kaip iki dabar reitinguojami paieškos rezultatai Google paieškose.

Pati Silicio slėnio įmonė sukūrė ir dalinosi net 23 punktų sąrašu, padėsiančiu tinklapių administratoriams pritaikyti turinį Google, kuomet pristatė šį algoritmą. Vėliau sekė ir kiti atnaujinimai (tokie kaip Google Hummingbird, Google Pigeon ir kiti), tačiau visi jie prideda naujas funkcijas ir naujus ypatumus prie to, kieno pamatas yra Google Panda.

Vizualus rezultatų rodymas

Galbūt jums pavyks prisiminti, kad seniau Google galėdavo jums parodyti tik tekstinius paieškos rezultatus. Įdomią ar aktualią informaciją buvo galima išskirti tik iš teksto, ir nieko daugiau.

Dabar viskas yra kiek kitaip, kadangi daugybėje sričių, Google pateikia ne tik tekstinės, bet ir daug vizualios informacijos skirtingais formatais.

Visų pirma – greitieji atsakymai (angl. Quick Answers). Jeigu į paiešką įvedate klausimą, tikėtina, kad net paieškos laukelyje arba pačiame paieškos užklausos puslapio viršuje aiškiai pamatysite atsakymą. Pvz., How many people live in New York City? ir taip toliau.

Taip pat atsiradę skaičiuotuvai, orų prognozių laukas, žinių skyrelis (angl. Knowledge Graph) gali pateikti galimybę suskaičiuoti, sužinoti kiek lauke laipsnių arba gauti svarbiausią informaciją apie daiktus, žmones ar objektus atitinkamai. Viso to nebuvo prieš 10 metų, o dabar, atrodo kaip labai kasdienės funkcijos.

Gerokai daugiau rezultatų tipų

Omenyje turime meniu juostą virš paieškos laukelio. Prieš dešimt metų buvo galima ieškoti internetinių puslapių ir nuotraukų. Dabar naudotojai gali ieškoti ir naujienų, vaizdo įrašų, mokslinių straipsnių, prekių bei paslaugų, naršyti žemėlapius, rasti knygas, skrydžius ar net svarbią finansinę informaciją. Vien per 2018-2019 metus Google padarė per 3000 smulkių ar didelių patobulinimų savo paieškos sistemai. 

MarketRats LT

Parašykite komentarą