357460356 6509755485712447 6025789475256177142 n 1
Žmonės

Įveikti 111 tūkstančių žingsnių kelionę per 24 valandas

Vaikščiojimas yra vienas geriausių dalykų, kuriuos galite padaryti dėl savo sveikatos. Tik 30 minučių kasdien gali pagerinti širdies ir kraujagyslių sistemos būklę, sustiprinti kaulus, sumažinti kūno riebalų perteklių ir padidinti raumenų jėgą bei ištvermę. Tai taip pat gali sumažinti riziką susirgti tokiomis ligomis kaip širdies liga, 2 tipo diabetas, osteoporozė ir kai kurios vėžio formos, be to ilgėja gyvenimo trukmė, gerėja jo kokybė“, – sako gyvensenos medicinos specialistė Sandra Kapeliorienė.

Žmonės buvo sukurti tam, kad juos mylėtų, o daiktai buvo sukurti tam, kad jais naudotųsi. Šiandien pasaulyje tiek chaoso yra dėl to, kad mes naudojamės žmonėmis, o mylime daiktus. (Dalai Lama)

Skubančioje ir lekiančioje visuomenėje esame priversti rinktis tokį gyvenimo būdą bei ritmą, kuris yra svetimas mūsų prigimčiai. Esame priklausomi nuo pirkinių juos pirkdami ir vartodami, kad nusiramintume. Pamiršdami tikrąsias vertybes ir tikrąjį gyvenimo malonumą, mes nepaliekame vietos savo vidiniam gyvenimui.

Vaikščiojimas reikalaujantis minimalių pastangų, kuris išvaiko pernelyg sunkias mintis, skatina sutelkti dėmesį į kūną, į jo jusliškumą, į kvėpavimą. Po viso to ateina kitoks suvokimas, mąstymo būdas ir protą užvaldo neapsakoma idėjų lavina. Atrodo net kvėpuoti pasidaro lengviau, kada protas išsivalo, pailsi ir fizinio kūnas.

Idėjos ateina vaikščiojant, – sakė Nyčė

„Vaikščiodamas ar žygiuodamas žmogus nuolat kontaktuoja su juos supančia aplinka, o tai stimuliuoja kiekvieną jutimą. Vaikščiojimas turi daug privalumų. Žinoma, visi žino, kad tai naudinga fiziškai, nes padeda palaikyti formą ir suaktyvinti širdį, tačiau vaikščiojimas taip pat labai naudingas ir jūsų psichinei sveikatai“, – sako saviugdos ir sveikos gyvensenos propaguotojas Darius Kindurys.

Daugelis verslininkų ir sėkmingų verslo žmonių, tokių kaip Seras Richardas Bransonas, eina pėsčiomis, kai reikia priimti svarbius sprendimus. Kaip ir dauguma verslių žmonių, dažnai praleidžia verslo susitikimus posėdžių salėje, tad kai kurie iš jų renkasi „vaikščiojantį susirinkimą“, nes vaikščiojimas padeda stimuliuoti smegenis, o tai savo ruožtu lemia aiškesnį mąstymo procesą.

Vaikščiojimas yra nuostabus ir psichinei gerovei. Jei sergate depresija arba išgyvenate sunkią gyvenimo situaciją, pabandykite šiek tiek laiko praleisti lauke ir pasivaikščioti, apsupdami save gamtoje. Tai padeda pabėgti nuo kasdienių dalykų blaškymosi ir išvalyti mintis. Vaikščiojimas nuramina sielą ir yra labai terapinis, teigia Darius Kindurys Vytauto Didžiojo šaulių 2-osios rinktinės šaulys.

Vaikščioti gamtoje reiškia tapti tūkstančio stebuklų liudininku. (Mary Davis)

Dar vienas iš vaikščiojimo privalų yra naudingas smegenims, bet kaip tiksliai vaikščiojimas pagerina smegenų sveikatą? Gyvensenos medicinos ir visuomenės sveikatos specialistė sako, kad tai daugiausia lemia tai, kad vaikščiojimas padidina smegenų kraujotaką, o tai savaime yra naudinga smegenims. Be to, padidėjęs kraujo tekėjimas į smegenis skatina endorfinų išsiskyrimą, o tai pagerina mūsų nuotaiką ir gerina savijautą. Sandrai Kapeliorinei labai patinka posakis „vaikščioti lėtai, bet ne atgal“. Tiesiog kiekvieną dieną po truputį išeikite, parodykite save, o nauda ateis”.

Žingsnių iššūkiai motyvuoja, bet tam reikia pasiruošti

Jeigu dirbate protinį darbą prie kompiuterio, dažnai dalyvaujate paskaitose ar seminaruose, laisvalaikiu sėdite namie ant patogios lovos ar, vykstate automobiliu į darbą, ne tik dėl labai mažo fizinio aktyvumo kyla grėsmė jūsų sveikatai, bet ir pradėjus vaikščioti, turi būti pasiruošimas. Trumpi kasdieniai pasivaikščiojimai yra būtini. Sandra Kapeliorienė pataria, pradėkite nuo trumpų pertraukų: apeikite aplink pastatą, pasivaikščiokite parke, sparčiu žingsniu paėjėkite bent vieną transporto stotelę. 10 tūkst. žingsnių yra realus minimumas – tiek nueiti per dieną yra gerai, bet jei išties norite sumažinti ligų riziką, turėtumėte vaikščioti daugiau.

Saviugdos ir sveikos gyvensenos propaguotojui Dariui Kinduriui prieš penkias savaites gimė idėja išbandyti save ir savo jėgas išsikėlus tikslą per 24 valandas nueiti 111 tūkstančių žingsnių kelionę.

Geriausias būdas išlaikyti draugystę – dalytis mintimis apie savo darbus. Žmones labiausiai suartina veikla. – J. V. Gėtė. Siekiant komandinių rezultatų prie iššūkio pakviečiau prisijungti bičiulę bei bendramintę gyvensenos medicinos specialistę Sandrą Kapeliorienę, kuri taip pat praktikuoja sveiką gyvenimo būdą.

Kelionės yra viskas, be kelionių, savęs pažinimo, mes niekas

Liepos 1-ąją dieną Sandra ir Darius pradėjo ir pabaigė savo kelionę Kaunas- Vilkija- Kaunas nuo Kauno miesto Tauro simbolinio ženklo. Kaip bendražygiai sako kiekvienas turi pajausti, ką jam duos ši kelionė? Ką sutiks ir kas ilgam liks atminty? Ką atras? Kiek patobulės lyginant save su vakarykšte diena? Kiek iššūkių reikės ištverti? Kokių duos naujų idėjų ir sumanymų? Ar tikrai pavyks įveikti visus žingsnius?

Tik iššūkių atsiradimas žmogaus gyvenimą daro įdomesniu. Jeigu nebūtų iššūkių, žmogui gyventi, būtų neįdomu. Man patinka gyvenime išsikelti aukštus tikslus ir jų siekti. Iššūkiai skatina žmogų augti ir tobulėti, siekiant savo tikslų. Žinoma, vieni iššūkiai būna lengvesni, kiti – sunkesni ir reikalaujantys daugiau jėgų, – sako Darius Kindurys. Su iššūkiais kovoti smagu kas kart atrandi save iš naujo, pamatai kokios yra žmogaus beribės galimybės kai jis siekia savo tikslų. Žygio metu buvo visko ir labai sunkių akimirkų kai pusiaukelėje apima sunkumas, atrodo viskas daugiau negali nė žingsnio žengti į priekį, ištvermės ir disciplinos, bet vienas kito palaikymas, motyvacija suteikia jėgų eiti tikslo link, – sako Sandra Kapeliorienė.

Tik kartu eidami kartais giliuose pokalbiuose, kartais tyloje klausantis čiurlenančio upelio garsų, paukščių čiulbėjimo bei žiogų svirpimo, išbandant savo galimybių ribas, kiekviename naujame kilometre paliekant tai, kas nebereikalinga su džiaugsmo ašaromis po dvidešimt vienos valandos buvimo kelyje kolegos, bendražygiai bei bendraminčiai pasiekė ne tik 111 tūkstančių žingsnių kelionės tikslą, bet ir įveikė patys save. Žmogaus galimybių matas yra ne jo fizinės jėgos, greičiau tai dvasios stiprybė, pažadų tikrumas, tikslų nuoširdumas ir troškimas augti.

Parašykite komentarą