edita
Švietimas

Istorijos mokymo nuotoliniu būdu patirtis

Kauno pedagogų kvalifikacijos centras gegužės 7 d. suorganizavo virtualią istorijos mokytojų vertingos patirties sklaidos diskusiją „Istorijos mokymo nuotoliniu būdu patirtis“. Diskusijos metu gerąją patirtimi dalinosi Kauno Gedimino  sporto ir sveikatinimo gimnazijos istorijos mokytojos metodininkės Edita Mačiulaitienė ir Virginija Mikutavičiūtė.

Edita Mačiulaitienė aptarė kelias internetines programas, kurias galima panaudoti ne tik nuotoliniam mokymui(si), bet ir tradicinėse pamokose. Pristatė edpuzzle.com programą, jos galimybes ir užduoties pavyzdį 8 ir 10 klasių mokiniams. Mokiniai žiūrėdami filmą atsako į pateiktus klausimus programoje raštu, o mokytoja gali ne tik juos vertinti, bet ir pakomentuoti. Tai pagyvina pamokas, kitaip perteikiama informacija. Kita aptarta programa – hellosmart.com (https://suite.smarttech-prod.com/login). Ši programa leidžia aktyviau įtraukti mokinius į ugdymo procesą, palengvina atgalinį ryšį, žinių sužadinimo ir  įsivertinimo galimybes. Mokytoja pademonstravo kaip mokytojas valdo savo pateikiamą informaciją ir kaip mato mokinio atliktas užduotis. Taip pat ką mato mokinys ir kaip jis gali aktyviai dalyvauti pamokoje.

Virginija Mikutavičiūtė  pristatė pilietinio ugdymo veiklas nuotolinio mokymosi metu. Mokiniams buvo skirtos dvi ilgalaikės užduotys: „Pilietinė elgsena pandemijos laikotarpiu” ir „Savanorystė, gerosios iniciatyvos karantino laikotarpiu”. Mokiniai rašė esė apie elgesio taisykles pandemijos laikotarpiu, kuriose atsispindėjo atsakingas požiūris ir pilietinė atsakomybė vieniems  už kitus. Savanoriaudami mokiniai dezinfekavo daugiabučio laiptines, dalyvavo maisto banko veikloje, padėjo vyresniems  kaimynams (vedžiojo jų šunis, nešė šiukšles), dalino apsaugos kaukes ir kt. veiklas. Darbus filmavo, kūrė video siužetus, fotografavo ir pristatė virtualių pamokų metu. Taip atsiskleidė mokinių kūrybiškumas. Akcentavo, kad šios pandemijos laikotarpiu, mokiniai realiai suprato pilietinę atsakomybę ir geranorišką pareigą padėti.

Diskusijos dalyviams buvo pademonstruoti įvairių užduočių moksleiviams pavyzdžiai, mokinių sukurti filmukai, video montažai, skaidrės, esė. Buvo aptartos Zoom platformos galimybės. Tai puikiai tinka mokinių komandiniam darbui. Diskutuota ir pasidalinta istorijos ir pilietinio ugdymo mokymo nuotoliniu būdu patirtimi.

Laura Vaitkevičienė, Kauno pedagogų kvalifikacijos centro metodininkė

Leave a Reply