Bendrovė „Fazer Lietuva“, valdanti „Gardėsio“ duonos prekės ženklą, pernai padidino pajamas 19% iki 21,5 mln. Eur. Šių metų planuose – gausesnis sumuštinių ir kitokių duonų produktų krepšelis.
„Fazer Lietuva“ vadovė Anne Mere, vertindama praėjusių metų prekybos tendencijas, teigia, kad infliacijos fone pirkėjų optimizmas 2022 metais mažėjo, tačiau vis dar išliko aukštesnis nei 2009 metais.
„Didžiausią susirūpinimą kėlė karas Ukrainoje, augančios komunalinių paslaugų ir maisto kainos. Tai keitė vartotojų elgseną: jie ieškojo nuolaidų, keitė prekės ženklus, ieškojo alternatyvų, pavyzdžiui, rinkdamiesi parduotuvę, o savo apsipirkimus planavo iš anksto. Nepaisant visų šių pokyčių, duona išliko viena iš svarbiausių kategorijų, skatinančių vykti į maisto parduotuvę“, – vertina A. Mere.
Anot jos, spręsdami, kurią duoną rinktis, vartotojai vis dar renkasi ją pagal prekės ženklą, bet akcijų svarba – „nenuginčijama“.
„Fazer“ grupės generalinis direktorius ir prezidentas Christoph Vitzthum taip pat pritaria, kad 2022 metai buvo ypatingi tiek verslui, tiek gyventojams.
„Per praėjusius metus vartotojų susirūpinimas pandemija greitai virto susirūpinimu dėl invazijos į Ukrainą ir sparčiai kylančių kainų. Namų ūkiai patiria vis didesnį finansinį spaudimą ir įvyko aiškių vartotojų elgsenos pokyčių, kurių svarbiausias – padidėjęs sąmoningumas dėl kainų. Vartotojų perkamoji galia mažėja, todėl didėja jautrumas kainoms“, – pastebi C. Vitzthum.
Pasak grupės vadovo, iššūkių kupino laiko verslas tikisi ir pirmoje šių metų pusėje: energetikos rinkoje išlieka neapibrėžtumas, o žaliavų ir pakavimo medžiagų kainos išliks nepastovios.
Anot A. Mere, kuri taip pat vadovauja ir „Fazer Bakery Baltic“, bendrovė pernai ir šiemet ieškos naujų perspektyvių krypčių – atsižvelgiant į vartotojų poreikius, pasiūlys dar daugiau sumuštinių ir skrudinimo duonų. Šios duonos pasirodys po nauju prekės ženklu, skirtu visų vartotojų energingai dienai.
„Tradicinės ruginės duonos ir batonų vartojimas mažėja ne pirmus metus. Nepaisant to, augo kiti modernūs kvietinės duonos formatai: mažų porcijų duonelės, tortilijos. „Fazer Lietuva“ nuolat dirba siekdama atsižvelgti į ruginės duonos vartotojų poreikius, vystyti sumuštinių duonų segmentą ir plėsti duonos kategoriją, atrandant naujus jos formatus, taip pritraukiant naujas duonos valgytojų kartas“, – sako A. Mere.
„Fazer Lietuva“ praėjusias metais plėtė produktų krepšelį ir pasiūlė naujus duonos traškučius, dviejų rūšių poliarines duoneles, naują juodą duoną su visų grūdo dalių miltais. Pasak A. Mere, prie produktų plėtros prisidėjo ir nauja grupės sumuštinių duonų linija Ogrėje, Latvijoje.
Kita strateginė bendrovės kryptis – procesų skaitmenizavimas ir tvarumo užtikrinimas.
„Dirbome su vidinių procesų optimizavimu, ypač logistikos srityje. Pernai aktyviai skaitmenizavome verslo procesus. Taip pat nuolat dirbame su išsikeltais tvarumo tikslais: siekiame naudoti kuo daugiau 100 proc. perdirbtų pakuočių bei gamybos atliekų mažinimo ir tvaraus jų panaudojimo“, – vardija A. Mere. Tačiau 2022 metais, nepaisant visų optimizavimosi pastangų, dėl dramatiško kaštų augimo ir situacijos rinkoje „Fazer Lietuva“ buvo priversta peržiūrėti kainas.
„Fazer“ – tarptautinė kompanija, eksportuojant į maždaug 40 šalių. „Fazer“ grupei priklauso „Fazer bakeries & confectionery“, kuriai priklauso kepyklos ir saldumynų fabrikai. 2022 m. „Fazer“ grupės grynieji pardavimai siekė 1,1 mlrd. eurų, joje dirbo 5000 darbuotojų. Lietuvoje „Fazer“ grupei priklauso įmonė „Fazer Lietuva“, atstovaujanti „Gardėsio“ duonos prekiniam ženklui.





