Švietimas

Dailės – technologijų pamokos pradinėse klasėse

Gegužės 4, 6, 7, 8 d. Kauno pedagogų kvalifikacijos centras drauge su Kauno miesto pradinių klasių mokytojų metodiniu būreliu suorganizavo metodinių valandų-diskusijų ciklą pradinių klasių mokytojams. Zoom vaizdo kambariuose vyko idėjų mugės, kurias moderavo Kauno miesto pradinių klasių mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, pradinių klasių mokytoja ekspertė, Kauno Dainavos progimnazijos direktorė Jolanta Vengalienė.

Gegužės 8 d. buvo skirta tiems, kam rūpi „Dailės – technologijų pamokos pradinėse klasėse“. Pradinių klasių mokytoja metodininkė Rasma Raudonienė iš Kauno A.Puškino gimnazijos kalbėjo apie Grafikos technikų panaudojimą kūrybiškumo skatinimui bei eksperimentus – žaidimus. Mokytoja akcentavo, kad meninės veiklos pagalba turtinama mokinių emocinė patirtis, ugdoma jausmų raiškos kultūra, skatinamas asmenybės individualumo ir savarankiškumo atsiskleidimas. Mokytoja mano, kad natūrali ir spontaniška kūryba yra patikimiausias būdas atsiskleisti kūrybinėms galioms. Tokia kūryba padeda išsilaisvinti nuo išorinių sąmonę kaustančių schemų, naikina ribas tarp fantazijos ir tikrovės. Nors improvizacijos taikymas dažniausiai nagrinėjamas muzikinio arba teatrinio ugdymo kontekste, ji dailės pamokose mėgstu improvizuoti. Mokytoja priminė, kad klasėje yra galybė priemonių ir tikrai nesudėtinga išbandyti įvairias technikas, medžiagas. O namuose? Daugelio vaikų priemonės liko klasėse, todėl tenka rinktis tai, kas yra namų aplinkoje ir tai pritaikyti grafikoje. Ši dailės šaka turi bene didžiausią technikų įvairovę, erdvę reikštis nevaržomai vaiko kūrybai, galimybę panaudoti paprastas, buityje turimas priemones. Visada nudžiugina netikėti rezultatai – spalvingos emocijos. Dauguma grafikos technikų suteikia galimybę dirbti komandoje (su šeimos nariais). Mokytoja pakvietė visus sudalyvauti tarptautinėje parodoje „Kaip aš jaučiuosi“

Pradinių klasių mokytoja metodininkė Ramunė Barkauskienė iš Kauno Dainavos progimnazijos pasidalinau patirtimi, kaip dirbant nuotoliniu būdu su ketvirtokais integravo dailės bei technologijų temas kartu su matematikos, pasaulio pažinimo, lietuvių kalbos, fizinio ugdymo temomis: 3D projektavimas, fotografija (spalvos ir atspalviai apie mus), kaip prižiūrėti drabužius (tekstilė), mityba, elektronika, plakato „Sportas ir sveikata“ kūrimas parodant kaip tekstas ir vaizdas padeda vienas kitam.

Mokytoja praktiniais pavyzdžiais parodė sėkmingos Tinkercad programos pritaikymą darant žiedus paukščiams, priminė Gratažo techniką. Pradinių klasių mokytoja metodininkė Ramunė Bankauskienė iš Kauno Dainavos progimnazijos pasidalino internetiniais įrankiais, kuriuos naudojo per dailės ir technologijų pamokas nuotolinio mokymo metu. Antrokai piešė panaudodami žaislo šešėlį, kurį apipiešę, jį spalvino. Norint parodyti vaikams kaip piešti tam tikrus daiktus, objektus, gyvūnus, pasiūlė naudotis https://artprojectsforkids.org/, kur pateikti piešinio atlikimo žingsniai.

Vaikai piešė kraštovaizdį panaudodami žaidimų kauliuką arba telefoninę programėlę Dice. Įvairių pavyzdžių, ką piešti panaudojant kauliuką, yra čia. Kompiuteriu piešdami vaikai išbandė https://kleki.com/ ir http://bomomo.com/. Mokytoja su savo mokiniais išbandė animuoti personažus su http://toytheater.com/sticker programa.

Pradinių klasių mokytoja metodininkė Erika Gylienė iš Kauno J.Grušo menų gimnazijos ir jos kolegė dailės mokytoja metodininkė Daiva Kablienė iš Kauno „Varpelio“ pradinės mokyklos pasidalino bendrystės projektu: virtualus lankymasis viena kitos pamokose.
Tokios metodinės valandos, kai mokytojai patys dalinasi tuo, kas vyksta kasdieninėje veikloje įkvepia naujiems ieškojimams. Gauta metodinė parama – pagalba suteikia daugiau pasitikėjimo ir tikėjimo savo darbo sėkme.

Šaltinis: Kauno pedagogų kvalifikacijos centras

Mokytojas
Žmogaus protas viską atrakina trimis raktais - skaitmeniu, raide, nata. Žinoti, mąstyti, svajoti. Tai apima viską. V. Hugo. #švietimas_Kaune

Parašykite komentarą