Gal nedarom tragedijos Vilnius Martyno Viteno33
Kultūra

Aktorės apie pavojus scenoje: jei įvyktų klaida, Giedrius Savickas išvažiuotų su greitąja

„Nieko panašaus nė viename spektaklyje daryti neteko“, – prisipažino aktorė Gelminė Glemžaitė, pasakodama apie komediją „Gal nedarom tragedijos“. Itin populiarus spektaklis apie dviejų šeimų santykius, kuriame dar vaidina Giedrius Savickas, Mantas Stonkus ir Milda Noreikaitė, išvyko į pavasario gastroles. Suplanuota dvylika pasirodymų devyniuose šalies miestuose.

Žiūrovai jau spėjo pavadinti komediją „Gal nedarom tragedijos“ vienu iš juokingiausių nūdienos scenos kūrinių. Tačiau ne tik nenutrūkstanti juoko grandinė daro šį spektaklį išskirtiniu. Aktorės G. Glemžaitė ir M. Noreikaitė pirmą kartą atskleidžia dar vieną žiūrovus itin intriguojančią jo pusę – įprastai tik kine matomų specialiųjų efektų panaudojimą.

„Tos „kinošnos“ priemonės žiūrovų po spektaklio labiausiai aptarinėjamos. Jie nesupranta, kaip mes tai padarėme, kiek tai pavojinga“, – sako Milda Noreikaitė.

„Tiek aš, tiek Milda turime po vieną tokį nepamirštamą epizodą. Jie šokiruoja publiką“, – intriguoja ir Gelminė bei atskleidžia kelias specialiųjų efektų paslaptis.

„Yra scena, kurioje mano heroję Anetą staiga ima pykinti. Aneta yra dramos karalienė, todėl niekas nekreipia į tai dėmesio. Oi, kaip jie neteisūs. Anetos pykinimo scenos kulminacija – netikėta ir labai įspūdinga. Tas įspūdis sukuriamas specialiuoju efektu, kokio neturi nė vienas kitas spektaklis“, – pasakoja aktorė.

Gelminė prisimena, kad per pirmuosius parodymus dėl šios scenos jaudinosi bene labiausiai. „Kas tuo metu vyksta, nuo manęs net nepriklauso. Tai – komandinis darbas. Nors žiūrovui atrodo, kad viską padarau aš“, – pasakojo Gelminė.

Per dešimtis suvaidintų spektaklių, nebuvo nė vieno, kuriame jos specialusis efektas nesuveiktų, todėl dabar aktorė net laukia šios scenos ir su pasimėgavimu klausosi publikos reakcijos. „Salė tiesiog pašėlsta“, – pasakoja ir priduria, kad dabar labiau jaudinasi ne dėl savęs, o dėl techniškai sudėtingiausio spektaklio epizodo, kuris atiteko kolegei Mildai.

„Kiekvieną kartą, kai tai darau, akimirkai labai išsigąstu. Suprantu, kad jei įvyktų klaida, Giedrius Savickas išvažiuotų su greitąja“, – apie sudėtingą komedijos „Gal nedarom tragedijos“ epizodą, kuriame jai tenka naudoti specialiąsias priemones, sako Milda Noreikaitė.

Nemenką scenos patirtį turinti aktorė teigia, kad niekada negali būti atsipalaidavęs vaidindamas vietas, kurios atrodo labai pavojingos.

„Mes turime griežtą reglamentą, kas, ką ir kada toje scenoje daro. Ir dar svarbiau – ko niekada nedaro. Žiūrovus tas vaizdas tiesiog pribloškia, girdžiu jų išgąstį. Nors visi supranta, kad tai teatras, tačiau veiksmas įvyksta labai netikėtai ir atrodo toks tikroviškas, kad kartais net patys patikim, kad Giedriui skauda“, – sako Milda.

Scenoje, kur jos herojė Veronika netikėtai palūžta ir griebiasi smurto prieš savo vyrą Valentiną (Giedrius Savickas) naudojamas gana brangus vienkartinis rekvizitas, specialiai gaminamas būtent veiksmo kino filmams. Jį tinkamai panaudoti reikia išmokti.

„Buvo vienas spektaklis, kur rekvizitas suveikė kitaip, nei planuota. Tas spec. efektas iš dalies priklauso ir nuo Giedriaus. Todėl, kai mano dalis įgijo netikėtą posūkį, jam teko suktis iš situacijos ir improvizuoti“, – prisimena Milda.

Ji priduria, kad scenos, kurios potencialiai gali būti pavojingos, reikalauja labai gero aktorių tarpusavio sutarimo.„Su Giedriumi prieš kiekvieną spektaklį apkalbame tą veiksmą, patikriname rekvizitą. Giedrius kartais man net parodo, į kurią vietą tiksliai turėčiau smūgiuoti. Tačiau, kiek besiruoščiau, psichologiškai tas epizodas visada sunkus, nes jame Veronika elgiasi taip, kaip Milda niekada nepasielgtų“, – sako aktorė.

Specialiųjų efektų komedija „Gal nedarom tragedijos“: kovo 22 d. – Marijampolėje, 29 d. – Vilniuje, 31 d. – Kaune, balandžio 8  d. – Palangoje, 17 d. – Šiauliuose, 18 d. – Klaipėdoje, 20 d. – Mažeikiuose, 27 d. – Kaune, 29 d. – Birštone, gegužės 19 d. – Panevėžyje, 24 d. – Šiauliuose, 26 d. – Kaune.

Parašykite komentarą