Miestas

Trys „Festo“ dešimtmečiai Kaune: nuo 2 darbuotojų – iki pusės tūkstančio

Beveik tris dešimtmečius Kaune veikiantis pasaulinės milžinės „Festo“ padalinys augo ir keitėsi kartu su miestu, Lietuva ir pasauliu: pradėję nuo vos kelių darbuotojų ir produktų pardavimo paslaugos, šiandien „Festo“ Kaune teikia apie 150 skirtingų paslaugų ir vienija apie 500 įvairių kompetencijų darbuotojų. Spartus augimas ir progresyvus įmonės požiūris buvo įvertinti Kauno augančio verslo apdovanojimų „K.A.V.A. 2019“ metu, kur „Festo“ paskelbti nugalėtojais nominacijoje „Užsienio investuotojas: paslaugos“.

Pasaulyje „Festo“ vardas jau daugiau kaip 90 metų garsėja pramonės automatizavimo srityje. Lietuvoje esantis padalinys – tai vidinis įmonės paslaugų centras, bendradarbiaujantis su kitose šalyse esančiais kolegomis pardavimo užsakymų apdorojimo, kitų su pardavimais susijusių paslaugų, verslo asistavimo, apskaitos, IT ir inžinerijos srityse. „Festo“ produktus Lietuvoje platina pardavimų komanda.

„Mūsų indėlį bendroje „Festo“ veikloje geriausiai atspindi, kiek dirbdami Lietuvoje prisidedame prie globalių visos „Festo“ organizacijos procesų. Pavyzdžiui, mūsų dokumentų apdorojimo centre darbuotojai atsako už pirminius pardavimų dokumentus iš 25 šalių, o tai reiškia, kad esame strateginis partneris užtikrinant „Festo“ produkcijos pardavimus. Kitas pavyzdys – mūsų IT departamentas dirba kartu su IT centrais Azijoje bei Šiaurės ir Pietų Amerikoje,  taip užtikrindami globalių IT paslaugų nepertraukiamą palaikymą 24/7,“ – apie lietuviškojo „Festo“ padalinio svarbą globalioje kompanijoje pasakoja įmonės personalo vadovė Giedrė Belazarienė.

Dėmesys klientui ir inovacijoms

Gamybinės bendrovės paslaugų centras pasižymi savita specifika ir skiriasi nuo kitokio profilio veiklas aptarnaujančių paslaugų centrų. Kuo?

„Visų pirma – atliekamų funkcijų įvairove, kuri apima visas gamybinės įmonės veiklos sritis (nuo pardavimo dokumentų suvedimo iki gamybos operacijų planavimo ir pan.), – sako G. Belazarienė. –Kita savybė – pabrėžiama orientacija į klientą. Tai reiškia, kad kliento pateiktas užsakymas turi būti įvykdytas tiksliai laiku ir atitikti aukštus kokybės reikalavimus“.

Ne atsitiktinai Lietuvoje „Festo“ turi dvi komandas, dirbančias vien tik su gamybos užsakymų planavimu ir skirstymu globaliu mastu. G. Belazarienė taip pat mini įdomius projektus, padedančius gamyboje dirbantiems kolegoms: pernai Kauno programuotojų komanda sukūrė platformą, kuri padeda su virtualios realybės akiniais naujiems gamybos darbuotojams mokytis dirbti prie surinkimo linijos. Ši technologija naujų darbuotojų apmokymą sutrumpino nuo 8 darbo valandų net iki 1 valandos!

Nuo dviejų darbuotojų – iki pusės tūkstančio

Prisimindama „Festo“ veiklos pradžią Kaune, G. Belazarienė mini, kad tuomet darbavosi tik pardavimų komanda, o šiandien „Festo“ Lietuvoje teikia apie 150 įvairių paslaugų.

„Tai reiškia, kad nuo 1992-ųjų augome ne tik darbuotojų skaičiumi, bet keitėsi ir mūsų įmonės veiklos profilis. Smagu pažvelgti į save iš šalies – pradėję nuo 2 darbuotojų, šiuo metu jų turime arti 500,“ – šypsosi personalo vadovė.

Kokia sėkmės paslaptis? Nuoširdūs, sveikai ambicingi ir darbui atsidavę žmonės, nebijantys priimti naujų iššūkių, ir tuo pačiu orientuoti į aukštą atliekamo darbo kokybę.  Pasak pašnekovės, „Festo“ pasaulyje lietuvių darbai kalba už juos pačius ir dažnai tenka išgirsti, kad „jūs (lietuviai) esate nerealūs: mokate kalbų, greitai ir kokybiškai dirbate bei įgyvendinate viską, ko imatės“.

Karjeros galimybės – tiek vertikalios, tiek horizontalios

Tai, kad Kaune darbo rinka tampa vis labiau dinamiška ir konkurencinga, jaučia visi verslai – „Festo“ personalo vadovė taip pat sako, kad Kaunui pritraukiant vis daugiau investuotojų ir čia kuriantis vis solidesniems rinkos žaidėjams, visoms įmonėms tenka pasitempti ir priimti iššūkius, iškylančius ne tik ieškant naujų darbuotojų, bet ir stengiantis išlaikyti esamus.

„Kita vertus, mes visus iššūkius priimame kaip galimybę. Pabrėždami žmogaus svarbą kompanijoje, „Festo“ aplinkoje norime atpažinti vienas kitą pagal vertybes mūsų kasdieniniuose darbuose, elgesyje, santykiuose vienas su kitu,“ – dėsto G. Belazarienė.

Pasak jos, atrenkant personalą didelis dėmesys skiriamas kandidatų motyvacijai, požiūriui į darbą bei užsienio kalbos žinioms. Darbo patirtis dažnai nėra būtina, nes darbo funkcijų įmonė apmoko.

Dirbantiesiems yra tiek horizontalios, tiek vertikalios karjeros galimybės. Jei darbuotojas jau „išaugo“ darbines funkcijas, yra galimybė gauti naujų iššūkių ar projektų, ar net tapti komandos vadovu.

Kadangi įmonėje teikiamų paslaugų spektras platus, esama daug įvairių sričių specialistų: nuo  apskaitos specialistų, iki inžinierių ar sistemų administratorių. Naujiems kolegoms pradėjus dirbti, visuomet vyksta apmokymai, tad neretai įgyta specialybė neuždaro durų į kitas profesijas. Pavyzdžiui, inžinerinių paslaugų skyriuje „Festo“ dirba keli specialistai, kurie yra baigę vokiečių filologijos studijas.

Didelis dėmesys skiriamas bendradarbiavimui su aukštosiomis mokyklomis: vykdomi tęstiniai projektai su VDU Verslo praktikų centru, kiekvienais metais dalyvaujama KTU rengiamose karjeros dienose bei kituose renginiuose. Įmonėje praktikas atlieka įvairaus profilio studentai, o darbuotojai kviečiami dalyvauti paskaitose ir dalintis sukaupta patirtimi.

Prieš metus pradėtas bendradarbiavimas su Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija – siekiant padėti mokiniams pasirinkti ateities profesinį kelią.

Svarbus tarptautiškumo dėmuo

Nors didžioji „Festo“ darbuotojų dalis yra kauniečiai, bet darbuotojų geografija neapsiriboja Lietuva. „Labai smagu, kad turime kolegų, kurie grįžo iš užsienio dirbti čia, į Lietuvą. Mūsų generalinis direktorius yra iš Suomijos, turime kolegų iš Latvijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos ir Italijos. Vienas kolega atvyko dirbti net iš tolimosios Argentinos,“ – vardija G. Belazarienė.

Tarptautiškumo suteikia ne tik kolektyvas, bet ir pati įmonės DNR: „Festo“ pasauliniu mastu yra šeimos valdoma įmonė, todėl didelis dėmesys skiriamas vidinei kultūrai bei vertybėms, kurios ne šiaip užrašytos, bet jomis vadovaujamasi kasdieniame darbe.

Darbas paslaugų centre – tai įdomu!

Belazarienė tvirtina, kad įsivaizdavimas, neva paslaugų centruose darbas yra monotoniškas ir nuobodus – visiškai neatitinka tikrovės.

„Iš tiesų paslaugų centre yra visko – tiek funkcijų, kurios turi labiau pasikartojantį ritmą, tiek uždavinių, kurie reikalauja kritinio mąstymo, analitinių įgūdžių, procesų ir/arba projektų valdymo žinių – o tai toli gražu ne rutininis darbas,“ – sako ji.

Personalo vadovės tvirtinimu, dirbant tokio tipo organizacijoje kaip „Festo“, darbuotojas gali iš arti pamatyti didelės įmonės procesus ir darbo organizavimą, pritaikyti užsienio kalbų žinias. Todėl organizacijoje savo vietą randa patys įvairiausi specialistai – tiek norintys stabilumo ir ramybės, tiek dinamikos ir iššūkių.

Parašykite komentarą