Švietimas

KTU tyrėjai sukūrė virtualius įrankius, padėsiančus įmonėms įsilieti į tarptautines rinkas

Kauno technologijos universiteto (KTU) tyrėjai sukūrė skaitmeninį įrankį, kuris mažų ir vidutinių įmonių (MVĮ) vadovams, savininkams, startuoliams bei verslo planą turintiems būsimiems verslininkams padės greičiau ir paprasčiau įsivertinti savo galimybes, pasirengimą veikti tarptautinėje rinkoje. Taip pat sukurta pirmoji virtualaus mokymo programa, suteikianti galimybę tobulinti tarptautinei plėtrai reikalingas kompetencijas.

KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) mokslininkai dalyvaudami tarptautiniame „Erasmus+“ Strateginių partnerysčių projekte „IN_DIGIT2EU“ skaitmeninį įsivertinimo įrankį kūrė kartu su partneriais iš Portugalijos, Lenkijos, Kipro, Rumunijos ir Graikijos.

Projekto patariamojoje taryboje dirbę verslo atstovai sako, kad daugeliui įmonių, svarstančių apie tarptautinę plėtrą, šis įrankis bus labai naudingas.

„Įmonėms, planuojančioms tarptautinę plėtrą ar investicijas į užsienio rinkas, visada siūlome įsivertinti savo galimybes ir esamą pasirengimą, bei atitikimą konkrečios rinkos, į kurią planuojama plėtra, reikalavimams. Skaitmeninis MVĮ pasirengimo tarptautinėms rinkoms įsivertinimo įrankis sudaro galimybę tai padaryti greičiau ir paprasčiau, todėl manome, kad jis bus naudingas daugeliui įmonių šiame procese“, – teigia Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Tarptautinių ryšių ir protokolo skyriaus vadovė Agnė Jaraitė.

Anot projekto vadovės KTU EVF doc. Aušros Rūtelionės, MVĮ potencialas tarptautinėse rinkose yra didžiulis, tačiau kol kas neišnaudojamas. „Mažos ir vidutinės įmonės sudaro per 99 proc. visų Europos įmonių, jose įdarbina apie 67 proc. darbo jėgos ir sukuria iki 57 proc. pridėtinės vertės. Tačiau tik 30 proc. Europos Sąjungos MVĮ eksportuoja ir tik pusė įmonių yra įsitraukusios į tarptautinę veiklą“, – skaičius vardija A. Rūtelionė.

Projekto „InDigit“ metu sukurta ir pirmoji virtuali mokymo programa, skirta tarptautinei plėtrai reikalingoms kompetencijoms tobulinti. Ją sudaro internacionalizacijos verslo modelių, tarptautinio marketingo, tarptautinių tinklų kūrimo, e-komercijos ir tarptautinių atvirųjų inovacijų moduliai, kurie parengti, atsižvelgiant į MVĮ poreikius.

„Gauti įsivertinimo įrankio rezultatai leis besimokančiam pasirinkti tik tuos mokymų programos modulius, kuriuose reikėtų pagilinti kompetencijas“, – paaiškina doc. A. Rūtelionė.

Virtualius mokymus pradėti planuojama šių metų balandžio–birželio mėn.

Jei jūs atstovaujate MVĮ ir planuojate plėsti verslą užsienio rinkose, norite įsivertinti internacionalizacijos pasirengimą bei dalyvauti mokymuose internetu, rašykite Aušrai Rūtelionei, el. p. ausra.rutelione@ktu.lt

Šaltinis: KTU

Parašykite komentarą