Įdomybės

Kas pirkėjus vilioja į turgų?

Parduotuvių tinklas šiais laikais toks tankus, kad daugelis miesto gyventojų turi po keletą pasirinkimų visai netoli savo namų. Tačiau nemaža dalis gyventojų renkasi bent kartą per savaitę apsilankyti ir turguje. Psichologė Monika Kuzminskaitė sako, kad tokį pasirinkimą gali lemti ir pirkėjų noras patirti betarpišką bendravimą.

Pasak jos, motyvai apsilankyti turguje gali būti pragmatiški. Vieni nori pamatyti prekę iš arti, kiti galbūt turi įsitikinimą, kad taip yra taupiau arba turi norą paremti smulkiuosius prekybininkus. Pirkti turguje ar mažoje parduotuvėje gali būti ir modernumo, progresyvumo, mados ženklas. Bet greičiausiai šie žmonės ir pasižymi didesniu poreikiu bendrauti.

„Perkant mažoje parduotuvėje ar turguje kontaktas su pardavėju labiau tikėtinas. O didelėje parduotuvėje pardavėjas yra labai abstraktus. Tai didelė kompanija, kurios neatstovauja nei salės darbuotojai, nei kasininkai. O kai pardavėjas pirkėją pažįsta iš veido ir įpila kavos „kaip visada“ – žinoma, toks ryšys yra malonus. Ir klientui atsiranda papildomas motyvas lankyti konkrečią kavinę“, – sakė psichologė.

Betarpiškas kontaktas tarp pardavėjo ir pirkėjo yra galimybė ir pardavėjui. Šansas geriau suprasti pirkėjo poreikius, pamatyti, kaip jie keičiasi, ir į tai greitai sureaguoti. Patobulinti savo produktus pagal poreikius ir užmegzti asmeninį santykį.

„Aišku, niekas turbūt nesitiki, kad pirmą kartą matant žmogų, jis ims pasakoti apie savo gyvenimo tikslus, šeimos sveikatą ar kitus labai asmeniškus dalykus. Bet jei pas tą patį žmogų jau dvidešimt metų perkate duoną, ir jis nebėra tik dar vienas duonos pardavėjas – kodėl ne? Bet tai nėra bedugnis šulinys – asmeninis ryšys su šimtais tūkstančių pirkėjų tampa neįmanomas arba yra tik suvaidintas“, – atkreipė dėmesį pašnekovė.

Prekybos miestelyje „Urmas“ įsikūrusio Centrinio Kauno turgaus atstovas Jonas Plenta sako, kad  bendravimas ir tarpusavio pasitikėjimas tarp pardavėjų bei klientų yra viena iš kertinių turgaus savybių.

„Yra pardavėjų ir klientų, kurie pažįstami dešimtį ir daugiau metų. Tokie ryšiai labai svarbūs abiem pusėms: pirkėjas visada gali tikėtis šviežios ir kokybiškos produkcijos, o pardavėjas – turėti nuolat sugrįžtantį klientą. Natūralu, kad daug metų pažįstami žmonės puoselėja ir gilesnius ryšius, ne tik prekybinius. Kita vertus, yra ir žmonių, kurie tokių stiprių ryšių su konkrečiais prekybininkais neturi, bet užsuka kai nori prasklaidyti rutiną, pabendrauti, išgirsti patarimų renkantis prekę“, – pasakojo J. Plenta.

 

Parašykite komentarą