Įdomybės

Kas lietuvius labiausiai stebina sėdus už superautomobilių vairo?

Jau ketverius metus tautiečiai gali išbandyti superautomobilių vairavimo ypatumus. Šių metų sezonui artėjant prie pabaigos, pramogos organizatoriai Laisvalaikio Dovanos sutiko pasidalinti klientų mintimis, kurios kyla sėdus už superautomobilių vairo. Kas stebina lietuvius? Kokie vyrauja stereotipai? O kas labiausiai žavi?

Superautomobilių pakaba – švelnesnė nei tikimasi

Superautomobilių pakaba, nors ir sportiška, nėra erzinančiai kieta, kaip galėtų pasirodyti. Atvirkščiai, dauguma klientų nustemba, kad randa švelnesnę pakabą, nei tikėjosi. Ypač Ferrari adaptyvi važiuoklė stebina savo prisitaikymu važiavimo greičiui, stiliui bei aplinkybėms. Automobilio amortizatorių kietumas nuolat kinta važiavimo metu. Valdymo blokas įvertina dangos ypatumus, vairuotojo judesius pedalais bei vairu ir G daviklio duomenis. Tarkim, važiuojant 200+ km/val. greičiu pakaba sustandėja, tiksliai važiuodama vairuotojo norima trajektorija, o judant ramiai, miesto ritmu, švelniai pravažiuoja “gulintį policininką”, kurio beveik nesijaučia važiuojant 30 km/val. greičiu.

Superautomobilių važiuoklėse retai naudojamos guminės įvorės, todėl aštrūs nekokybiško asfalto sujungimai juntami stipriai. Važiuoti betoniniu plentu Vilnius-Utena būtų savižudybė. Savaime suprantama, tokios mašinos važinėjimui žvyrkeliais visiškai nepritaikytos. Taip pat ir žiemai. 

Kaip perjungti pavarą? 

Kartais klientai pasigenda trečio pedalo. Sankabos ir pavarų svirties mūsų automobiliuose nėra. Tačiau tai ne automatinė greičių dėžė. Tokio tipo greičių dėžės vadinamos pusiau automatinėmis. Įsivaizduokite mechaninę dėžę su sausa sankaba tik jas mina ir junginėja automatas. Todėl nerasite nei „P“ (park), nei „D“ (drive) reikšmės. Sustojus ir užgesinus automobilį, jis lieka stovėti su įjungta „1“ pavara, kuri, užvedant automobilį, automatiškai išsijungia, o norint pradėti važiuoti, prie vairo esančia svirtele „up“ reikia įjungti pavarą. Vėliau automobilis pavaras junginėja pats, bet vairuotojas gali bet kuriuo momentu įsiterpti perjungdamas pavaras prie vairo esančiom svirtelėm „up“ ir „down“.

Jei vairuotojas nori išskirtinai tik pats perjunginėti pavaras, yra galimybė visai atjungti automatinį rėžimą. Bet variklio sūkiams nukritus arba pakilus iki kritinių ribų, automobilis pakoreguoja pavarą net ir esant atjungtam automatiniam rėžimui.

Galimybių prasme, pusiau automatinės greičių dėžės elgiasi taip pat kaip mechaninės: stovint su įjungta pavara jos nešliaužia pirmyn, nes naudojama sausa sankaba, pavaras jungia su ilgesne arba trumpesne pauze, priklausomai nuo važiavimo režimo ir bet kuriuo metu prie bet kokio greičio galima įjungti neutralią pavarą „N“.

Pusiau automatinės greičių dėžės nėra komfortiškos, bet sportiniuose automobiliuose naudojamos dėl mažesnio svorio ir kelis kartus mažesnių galios nuostolių. Tokio tipo pavarų perjungimo mechanizmus su greitu ir tiksliu hidrauliniu robotu naudojo Formulėje 1 iki atsirandant dabartinėms DSG greičių dėžėms.

Kaip superautomobiliai stabdo?

Ir mūsų Ferrari F430, ir Lamborghini Gallardo sukomplektuoti karbon-keraminiais stabdžiais. Tai papildomos komplektacijos, nes standartiškai šie automobiliai gaminami paprastais, plieniniais stabdžių diskais. Keramikiniai stabdžiai agresyvesni, jais sunkiau važiuoti mieste, sunkiau dozuoti stabdžio pedalą, norint švelniai sustoti.

Diskomfortas dingsta stabdant 100 km/val. ir didesniu greičiu. Lenktynių trasos režimu, kuomet greičiai dideli, stabdis spaudžiamas stipriai, automobilis elgiasi užtikrintai, o vairuotojas gerai jį jaučia. Taip yra todėl, kad karbon-keraminiai stabdžiai skirti atlaikyti aukštas temperatūras, o važiuojant švelniai jie neįkaista. Ypatingai tai juntama vairuojant veržlųjį Lamborghini.

O kur variklis?

Daug emocijų sukelia ir variklio buvimo vieta. Jis gale, kaip ir daugumos superautomobilių. O jei tiksliau, jis yra automobilio centrinėje dalyje, arčiau galo, kad atsisėdus vairuotojui ir keleiviui, bendras automobilio svoris pasiskirstytų 50 / 50.

Klientams neįprasta girdėti ir jausti variklį už nugaros. O reikėtų pamatyti vaikučių veidus, kai atidarius priekyje esančią bagažinę jie neranda ten variklio.

Norint pajusti tikruosius gale montuojamo variklio privalumus, reikia važiuoti labai sportiškai.

Kitoks įsibėgėjimas

Mūsų klientai dažnai klausia, kodėl automobilis staiga paspaudus akseleratorių reaguoja uždelsdamas? Taip yra todėl, kad, ramiai važiuojant, pusiau automatinė greičių dėžė parenka aukštą pavarą, o staiga numynus gazą jungia porą pavarų žemyn ir tai užtrunka laiko. Jei vairuotojas važiuotų agresyviai, automobilis nuolat laikytų aukštus sūkius ir reaguotų į akseleratorių žaibiškai. Mūsų Ferrari ir Lamborghini atmosferiniai varikliai neturi turbininiams būdingo uždelsimo.

Klientai kartais superautomobilių įsibėgėjimą lygina su elektriniais. Visi greiti elektromobiliai, gali fantastiškai įsibėgėti iš vietos iki 100 km/val., bet didėjant greičiui jų privalumai mažėja. Pasiekus 200 km/val. greitieji elektromobiliai tampa visai vangūs. Todėl dabar superautomobilių gamintojai pasukę hibridinių mašinų kūrimo kryptimi. Vidaus degimo variklis su elektriniais puikiai vienas kitą papildo.

Parkuotis nėra paprasta

Jau važiuojant gatve, sunku jausti tokios neįprastų formų mašinos gabaritus, bet kai ateina laikas parkuotis ar tvarkingai įvažiuoti – išvažiuoti iš garažo, galite tik įsivaizduoti…  Be to, jie dar ir labai platūs. Todėl klientams visuomet kruopščiai parenkame sustojimo vietą, kad nereikėtų važiuoti atbulomis ar laviruoti siaurais tarpais.

Kadangi atsisukę per siaurutį galinį stiklą nieko nepamatysite, Ferraryje gelbsti parkavimo garso signalo sistema, o Lamborghinyje sumontuota galinio vaizdo kamera.

Parašykite komentarą