Naudinga žinoti

Kalėdų dovanas keičia kilnūs tikslai

Tūkstančiai eurų į paramos fondų aruodą vietoje šventinių kepinių ar vyno butelių klientams. Būtent tokį kelią vis dažniau renkasi brandaus ir socialiai atsakingo Lietuvos verslo atstovai, artėjant didžiosioms metų šventėms dovanas partneriams ir klientams paversdami pagalba tiems, kam jos reikia labiausiai.

Didžiausios šalyje aukojimo internetu platformos Aukok.lt vadovė Giedrė Šopaitė-Šilinskienė sako, kad taip pat auga ir įmonių, kurioms ši praktika tampa nuolatine, skaičius.

„Matome ir iš mūsų partnerių informacijos, ir iš dažnėjančių skambučių mums, kad vis daugiau įmonių nori prasmingiau įgyvendinti kalėdinį partnerių pasveikinimą. Sąmoningus sprendimus priimančių verslo įmonių daugėja ir auga skaičius verslų, kuriems tai nėra spontaniška veikla, tačiau nuosekli ankstesnių veiksmų tąsa“, – pastebi G. Šopaitė-Šilinskienė.

Dovanas klientams iškeitė į paramą sergantiems vaikams

„Stebuklai vyksta“. Taip pavadintus šventinius atvirukus savo klientams ir partneriams visoje Lietuvoje išsiuntę didžiausios šalyje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo įmonės „Žalvaris“ atstovai juose paaiškino, kad šiemet materialios dovanos virto šilčiausiais linkėjimais jiems ir finansine pagalba Lietuvos paramos fondo „Mamų unijos“ iniciatyvos „Šeimos namai“ statybai.

Šios iniciatyvos metu Vilniuje, šalia Santariškių vaikų ligoninės, kyla „Šeimos namai“ – reabilitacijos ir informacijos centras sunkiai sergantiems vaikams ir jų artimiesiems. Centras sudarys galimybę greta ligoninės tam tikram sveikimo laikotarpiui įsikurti visai sergančio vaiko šeimai.

„Šie namai Jūsų ir mūsų dėka taps jaukiu ir saugiu prieglobsčiu, o svarbiausia – sveikti padėsiančia aplinka onkologinėmis ligomis sergantiems mažiesiems ligoniukams ir jų šeimų nariams“, – rašoma sveikinimų atviruke.

„Daugelį metų paslaugas teikiame verslui ir šiame segmente stebime tam tikrą požiūrio evoliuciją ir besikeičiančias nuostatas. Vartotojiškoje ir materialinių gėrybių prisotintoje visuomenėje nustebinti vieniems kitus tampa vis sudėtingiau. Mes džiaugiamės, kad šiemet dovanojimą atradome kitokį – prasmingą ir kilnų, o šventinius sveikinimus partneriams suvokiame pagalbos kitiems bei dalinimosi kontekste“, – sako „Žalvario“ Marketingo ir komunikacijos vadovė Eglė Berentienė.

 

„Žalvario“ komanda „kitokių“ dovanų iniciatyvą sutiko itin džiugiai ir vylėsi, jog tuo pačiu paskatins analogiškiems pokyčiams ryžtis ir bendrovės partnerius.

„Praktika paremti ir pagelbėti mažiau turintiems mūsų komandai nėra nauja – tą vienokia ar kitokia forma darome ne vienerius metus. Tačiau nauja buvo idėja klientų dovanas paversti auka sergančių vaikų paramos organizacijai. Buvome tikri, kad žvelgiame ta pačia kryptimi su savo klientais ir išties gera, kad toks mūsų sprendimas jau susilaukė ne vienos pritarimo žinutės. Dar daugiau, žinome, kad šis žingsnis paskatino labdaringai veiklai ir daugiau įmonių“, – atskleidžia E. Berentienė.

Įtraukė visą kolektyvą

Jos teigimu, idėja jungtis prie „Mamų unijos“ iniciatyvos ir visą kalėdinėms dovanoms skirtą biudžetą paaukoti „Šeimos namų“ užbaigimui bendrovėje kilo dar rugsėjį. Dovanų paieška klientams, virtusi parama sergantiems vaikams, tapo visos įmonės projektu: lapkričio 6-ąją – tarptautinę pyragų dieną – visi įmonės skyriai kepė pyragus ir savo dalyvavimu bei darbuotojų asmeninėmis lėšomis taip pat prisidėjo prie „Mamų unijos“ iniciatyvos. Šventėms artėjant, daugybę įmonių jau pasiekia šventiniai atvirukai su palinkėjimu dalintis gerumu, tikėti ir stebuklus kurti kartu.

„Ilgalaikėje perspektyvoje verslas natūraliai pasiekia būseną, kai tampa ne vien vertės generavimo procesu, bet kelia sau tikslą palikti reikšmingą pėdsaką, sukuriant daugiau prasmingų dalykų visuomenei. Greta kasdienio rūpinimosi aplinkosaugos klausimais, filantropinė veikla neabejotinai yra svarbi, kuriant stiprius socialinius ryšius. Bendraudami su klientais šalia darbinių klausimų šiandien turime ir netradicinę temą – kalbame apie kitokias dovanas, raginame vieni kitus daugiau aukoti, o ne vartoti. Taip skatiname platesnę diskusiją ne tik socialinės atsakomybės, bet ir verslo tvarumo bei skaidrumo temomis“, – sako E. Berentienė.

Išlipa iš šventinio laikotarpio rėmų

Šopaitės-Šilinskienės teigimu, aukojimą skatinančios įmonės dažniausiai į šią veiklą aktyviai įtraukia ir partnerius, ir darbuotojus, sugalvoja vis kitų įgyvendinimo formų: organizuojami įvairūs kalėdiniai aukcionai, bendradarbių tarpusavio dovanėlės keičiamos į kitokias labdaringas akcijas, kurių metų surinktos lėšos vėliau skiriamos kilniems tikslams.

„Priklausomai nuo įmonės dydžio, vienos darbuotojų akcijos metu gali būti surenkama 200-500 eurų. Dažnėja ir praktika, kai bendrovių vadovai, pastebintys aktyvų įsitaukimą į šią veiklą, prideda papildomą sumą, pavyzdžiui, pažada ją padvigubinti. Taip ir darbuotojai jaučiasi labiau motyvuoti, ir didėja pasididžiavimo darbdaviu jausmas“, – atskleidžia G. Šopaitė-Šilinskienė.

Anot jos, filantropinė veikla Lietuvos versle jau išlipa iš šventinio laikotarpio rėmų ir neretai virsta korporatyvinės įmonių kultūros dalimi, įrodančia tokių bendrovių užkopimą į socialinės atsakomybės piramidės viršūnę.

„Koncepcijų yra įvairių: vieni organizuoja pyragų dienas, kiti išnaudoja vidinius vakarėlius. Žinome vienos bendrovės atvejį, kuri net savo jubiliejų pavertė aukojimo švente – visą numatytą iškilmėms sumą nusprendė paskirti kilniai veiklai. Tokius sprendimus priima brandžios įmonės, kurioms filantropinė veikla tampa dalimi organizacinės kultūros. Matome, kad atsiranda įdomesnių iniciatyvų, auga partnerių, klientų, darbuotojų įtraukimas – tai įrodo, kad Lietuvoje sparčiai vystosi tiek įmonių korporatyvinė kultūra, tiek socialiai atsakingesnė visuomenė“, – įsitikinusi G. Šopaitė-Šilinskienė.

Parašykite komentarą