Įdomybės

Apatinio trikotažo gamintojai gręžiasi į tvarią madą

Pasaulinio tvarios mados lyderystės forumo prognozėmis, per artimiausius 10 metų sunaudojamų drabužių kiekis padidės net 63 proc. – nuo 62 mln. iki 102 mln. tonų. Daugiausia aplinkosaugininkų priekaištų dėl sunaudojamo vandens, chemikalų ir išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sulaukia pigių drabužių gamyklos, rinkai siūlančios greitai sunešiojamus gaminius.

Vis dėlto pastebima tendencija, kad drabužių gamintojai vis dažniau atsižvelgia į netvarios gamybos bei vartojimo problemą ir patys kuria ar prisideda prie ekologiško vartojimo projektų. Apie tai, kokie pokyčiai vyrauja apatinio trikotažo rinkoje, pasakoja prancūzų apatinio trikotažo gamintojo „Etam“ tarptautinės rinkodaros direktorė Margaux Figiel.

„Pastebime, kad gamintojai vis dažniau siūlo tvarios mados sprendimus – gaminius, sukurtus iš ekologiškų medžiagų, pavyzdžiui, ekologiškos medvilnės, kuri auginama natūraliai, nenaudojant cheminių trąšų, taip pat mažiausią poveikį aplinkai turinčios „Ecovero“ viskozės ar perdirbto poliesterio pluoštų. Pirkėjai taip pat vis dažniau renkasi produktus, pagamintus iš tvarių audinių: medvilnės, viskozės, modalio“, – sako M. Figiel

Tokios nevyriausybinės organizacijos kaip Pasaulio gamtos fondas (WWF) taip pat prisideda prie taršos mažinimo ir bendradarbiauja su apatinio trikotažo gamintojais, kurie dalį pajamų, gautų iš aplinkai draugiškų produktų, skiria paremti organizacijos veiklai.

Pastarojo laikotarpio tendencijos rodo, kad gamintojai ir pirkėjai prioritetą teikia ne tik natūraliems ir tvariems audiniams, bet ir komfortui. Patogumas, pasak apatinio trikotažo gamintojų atstovės, šiuo metu ryškiausia tendencija pasaulyje. Vis daugiau moterų nori išlaikyti natūralios krūtinės formą ir nesistengia jos pernelyg pakeisti. Sparčiai populiarėja liemenėlės be lankelių ir pakietinimų, išlaikančios natūralesnės krūtinės įspūdį. Patogumo tikimasi ir iš kelnaičių. Iki šiol vyravo stereotipas, kad kelnaites aukštu liemeniu dėvi tik vyresnio amžiaus moterys, tačiau šiuo metu tendencijos visiškai kitokios. Šio tipo kelnaites renkasi vis didesnė dalis jaunų moterų, įskaitant Z kartos atstoves.

Dar viena tendencija, į kurią gręžiasi pasaulis – natūralios kūno formos. Anksčiau iš standartinių modelio suvokimo ribų iškrentančios moterys tarsi buvo nematomos, o dabar gamintojai joms skiria itin daug dėmesio. Vakarų valstybėse šios tendencijos jau nebestebina, tačiau Lietuvoje pradėta vykdyti „Etam“ socialinė kampanija „Love your body“ (liet. „Mylėk savo kūną“) sulaukė didelio moterų dėmesio. Socialinėje kampanijoje dalyvauja žinomos Lietuvos influencerės, skatinančios mylėti savo kūną ir jo natūralumą, nepaisant svorio, kūno sudėjimo, amžiaus ar kitų niuansų.

 

 

 

 

 

 

Parašykite komentarą