2024 9 spalio

Kviečia moksleivius ieškoti būdų, kaip panaudoti DI mokymosi procese: laimėtojų laukia įspūdingi prizai

By kaunoaleja.lt Rgs12,2024 #DI

Rugsėjo 9 d. prasidėjęs technologijų bendrovės „Samsung“ socialinės atsakomybės projektas „Solve for Tomorrow“ Baltijos šalių mokinius suburs bendram tikslui – kartu ieškoti būdų, kaip DI (dirbtinio intelekto) įrankiai gali padėti mokytis produktyviau. Rugpjūčio mėnesį atliktas moksleivių nuomonės tyrimas parodė, kad 45 proc. mokinių Lietuvoje jau naudoja DI įrankius namų darbams atlikti, o tik 3 proc. apklaustųjų teigė, kad apie DI įrankius girdėję nėra.

Šiemet projekto organizatoriai 9–12 klasių moksleivius kviečia burtis į komandas ir generuoti idėjas – ieškoti technologinių sprendimų, kurie padėtų moksleiviams įgalinti dirbtinio intelekto priemones mokymosi procese.

2024 m. konkurso tema pasirinkta neatsitiktinai – pastaruosius keletą metų DI iš esmės pakeitė mūsų kasdienybę, atvėrė dar anksčiau nematytas galimybes įvairiose gyvenimo srityse.

Praėjusį mėnesį technologijų bendrovės „Samsung“ užsakymu atliktas tyrimas Baltijos šalyse atskleidė, kad tarp paauglių DI ir jo įrankiai – ypač populiarūs. Kone kas antras Lietuvos moksleivis teigė, kad dažniausiai DI ir jo įrankius naudoja namų darbams ir kitoms mokyklinėms užduotims atlikti (45 proc.). Tuo tarpu Estijoje mokydamiesi dirbtinį intelektą pasitelkia 39 proc. mokinių, o Latvijoje – net 49 proc. apklaustųjų. Tyrimas parodė, kad nieko apie DI ir jo įrankius nėra girdėję vos 3 proc. Lietuvos moksleivių.

Tiesa, ekspertai sutinka, kad dirbtinio intelekto naudojimas mokymosi procese tik augs ir su juo kovoti nereikia – verčiau stengtis atrasti būdų, kaip DI gali padėti tapti geresniais mokiniais. Todėl technologijų bendrovė klausia moksleivių – kaip įgalinti DI priemones mokymosi procese?

„Per visą šio projekto gyvavimo laikotarpį spėjome įsitikinti, kad moksleiviai, vedami iniciatyvumo, kūrybiškumo ir noro prisidėti prie visuomeninės gerovės geba kurti ir įgyvendinti originalias bei inovatyvias idėjas. Šiemet kviečiame moksleivius dalyvauti konkurse generuojant technologines idėjas, kurios padėtų jiems geriau išnaudoti DI galimybes mokymosi procese. Tikime, kad dirbtinis intelektas turėtų ne įsprausti į rėmus, o padėti atskleisti mokinių kūrybiškumą ir talentus“, – sako programos „Solve for Tomorrow“ vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.

Į 35 dalyvių komandas susibūrę moksleiviai paraiškas dalyvauti konkurse gali teikti nuo rugsėjo 9 d., o idėjas plėtoti iki pat gruodžio mėnesio. Tam, kad idėjos būtų išpildytos visapusiškai, dalyvių komandas konsultuos įvairių sričių mentoriai.

Dalyvių paraiškas vertins patyrusi jungtinė Baltijos šalių komisija, kuri atsižvelgs į šiuos kriterijus: ar siūloma remtis naujausiomis technologijomis, ar kūrybinė idėja yra originali, ar įmanoma idėją įgyvendinti realybėje ir į tai, kokį teigiamą socialinį poveikį tai gali duoti visuomenei.

912 klasių moksleiviai teikti konkurso paraiškas galės nuo rugsėjo 9 d. iki spalio 7 d., „Solve for Tomorrow“ interneto svetainėje. Konkurso prizinio fondo, kuris bus padalintas trims laimėtojų komandoms, vertė siekia 16 tūkst. Eur.

Related Post

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *